• Anonym (Fruga­n)
    Sun 29 Dec 2019 10:26
    715 visningar
    11 svar
    11
    715

    Räcker dessa bevis för att sätta dit knarklangare?

    Min man har tidigare mått psykiskt dåligt och under en tid självmedicinerat med droger. När detta kom till min kännedom hjälpte jag honom med psykologkontakt och som krav för att ha mig och dottern kvar så skulle han sluta med drogerna vilket han gjorde och mår nu mycket bättre.

    Det som skaver i mig är att personen som sålde knarket till honom är en person som via sociala medier har sett att min man har både fru och en liten dotter, det gör mig så förbannad att han sålt knark till min man och nu vill jag hämnas och sätta dit äcklet.

    De enda ?bevisen? jag har på honom är en bild på sociala medier där han håller en fet bunt med sedlar och även att han är åtalad i flera mål (sett detta på nätet när jag sökt på honom). Räcker detta för en polisanmälan? Kommer polisen ta det seriöst eller är det inget de kommer lägga någon energi på?

  • Svar på tråden Räcker dessa bevis för att sätta dit knarklangare?
  • Anonym (suck)
    Sun 29 Dec 2019 10:42
    #1

    Du lägger energi på fel sak.... satsa på ert förhållande och er hälsa.

  • Anonym (Fruga­n) Trådstartaren
    Sun 29 Dec 2019 10:51
    #2
    Anonym (suck) skrev 2019-12-29 10:42:12 följande:

    Du lägger energi på fel sak.... satsa på ert förhållande och er hälsa.


    Har gjort det och kommer fortsätta med det, att tipsa polisen tar inte många minuter och skulle få mig att må ännu bättre :) kommer tipsa anonymt
  • Anonym (Nä)
    Sun 29 Dec 2019 10:58
    #3

    Det är inga bevis att han har en bild där han håller i pengar. Att han är åtalad för andra saker är inte heller något bevis i din mans sak. Det enda som skulle vara bevis är konversationer mellan din man och langaren, spårbara pengatransaktioner och att koppla det till försändelser. Du har liksom noll. Däremot finns det ju andra mål men tillräcklig bevisning för att väcka åtal. Du får hoppas att han döms i något av dem.

  • Anonym (A)
    Sun 29 Dec 2019 12:04
    #4
    Anonym (Nä) skrev 2019-12-29 10:58:48 följande:
    Det är inga bevis att han har en bild där han håller i pengar. Att han är åtalad för andra saker är inte heller något bevis i din mans sak. Det enda som skulle vara bevis är konversationer mellan din man och langaren, spårbara pengatransaktioner och att koppla det till försändelser. Du har liksom noll. Däremot finns det ju andra mål men tillräcklig bevisning för att väcka åtal. Du får hoppas att han döms i något av dem.
    Håller med
  • Mascar­aklump­ar
    Sun 29 Dec 2019 12:18
    #5

    Ditt och din mans vittnesmål är en form av bevis. Givetvis är det inte tillräckligt på egen hand, men har åtal redan väckts så finns det uppenbarligen annan bevisning också. Det du kan göra är att kontakta polisen och berätta vad du vet.

  • Anonym (***)
    Sun 29 Dec 2019 14:42
    #6
    Anonym (Frugan) skrev 2019-12-29 10:26:37 följande:

    Min man har tidigare mått psykiskt dåligt och under en tid självmedicinerat med droger. När detta kom till min kännedom hjälpte jag honom med psykologkontakt och som krav för att ha mig och dottern kvar så skulle han sluta med drogerna vilket han gjorde och mår nu mycket bättre.

    Det som skaver i mig är att personen som sålde knarket till honom är en person som via sociala medier har sett att min man har både fru och en liten dotter, det gör mig så förbannad att han sålt knark till min man och nu vill jag hämnas och sätta dit äcklet.

    De enda ?bevisen? jag har på honom är en bild på sociala medier där han håller en fet bunt med sedlar och även att han är åtalad i flera mål (sett detta på nätet när jag sökt på honom). Räcker detta för en polisanmälan? Kommer polisen ta det seriöst eller är det inget de kommer lägga någon energi på?


    Han är redan åtalad i flera mål, så det gör varken från eller till att du anmäler anonymt. Du tror inte att polisen redan vet det du vet?
    Däremot kan din man erbjuda sig att vittna, om det skulle behövas. 
  • Anonym (Fruga­n) Trådstartaren
    Sun 29 Dec 2019 20:08
    #7
    Anonym (***) skrev 2019-12-29 14:42:36 följande:

    Han är redan åtalad i flera mål, så det gör varken från eller till att du anmäler anonymt. Du tror inte att polisen redan vet det du vet?


    Däremot kan din man erbjuda sig att vittna, om det skulle behövas. 
    Jag vet inte vad han är åtalad för, det kanske är andra saker?
  • Anonym (Fruga­n) Trådstartaren
    Sun 29 Dec 2019 20:12
    #8
    Anonym (Nä) skrev 2019-12-29 10:58:48 följande:

    Det är inga bevis att han har en bild där han håller i pengar. Att han är åtalad för andra saker är inte heller något bevis i din mans sak. Det enda som skulle vara bevis är konversationer mellan din man och langaren, spårbara pengatransaktioner och att koppla det till försändelser. Du har liksom noll. Däremot finns det ju andra mål men tillräcklig bevisning för att väcka åtal. Du får hoppas att han döms i något av dem.


    Nej jag vet, det är tyvärr inte bevis men vilken 20 åring står med en tjock bunt 500 lappar på bild och en rolex klocka runt armen? Krävs inte många hjärnceller för att förstå att det inte är normalt..
  • Anonym (Tips från coache­n)
    Sun 29 Dec 2019 20:13
    #9
    Anonym (Frugan) skrev 2019-12-29 10:26:37 följande:

    Min man har tidigare mått psykiskt dåligt och under en tid självmedicinerat med droger. När detta kom till min kännedom hjälpte jag honom med psykologkontakt och som krav för att ha mig och dottern kvar så skulle han sluta med drogerna vilket han gjorde och mår nu mycket bättre.

    Det som skaver i mig är att personen som sålde knarket till honom är en person som via sociala medier har sett att min man har både fru och en liten dotter, det gör mig så förbannad att han sålt knark till min man och nu vill jag hämnas och sätta dit äcklet.

    De enda ?bevisen? jag har på honom är en bild på sociala medier där han håller en fet bunt med sedlar och även att han är åtalad i flera mål (sett detta på nätet när jag sökt på honom). Räcker detta för en polisanmälan? Kommer polisen ta det seriöst eller är det inget de kommer lägga någon energi på?


    Men snälla nån det hör du väl själv att det inte räcker..? En sedelbunt och tidigare åtal, där vi nu inte ens vet om han blev fälld. Det är noll bevis i polisens ögon. Lägg energin på att stötta din man, den där langaren skulle sälja till din mormor om han bara fick chansen, släpp det.
  • Sun 29 Dec 2019 20:25
    #10
    Anonym (Frugan) skrev 2019-12-29 20:12:29 följande:

    Nej jag vet, det är tyvärr inte bevis men vilken 20 åring står med en tjock bunt 500 lappar på bild och en rolex klocka runt armen? Krävs inte många hjärnceller för att förstå att det inte är normalt..


    Skulle din man vittna i en rättegång?
  • Sun 29 Dec 2019 23:09
    #11

    Jag är särbo med en kille som går på amfetamin. Han är på behandlingshem nu.

    Ett tag ville jag hämnas på den som sålde. Jag såg langningen, jag ville att han skulle få sitt straff, menjag valde att lägga ner dom tankarna, det var ingen som satte en pistol mot huvudet på min särbo och väste köp amfetamin. Jag finns på pm om du vill prata privat.

Svar på tråden Räcker dessa bevis för att sätta dit knarklangare?