• Anonym (Kvinna86)

    Nygift och otrogen

    Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

    Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

    Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

  • Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Gå)
    Anonym (???) skrev 2019-12-29 17:12:46 följande:

    Jag har noterat att du skriver så hårda svar överallt. Varför gör du så? 


    Jag tycker att svaret är ett mycket gott råd. Jag själv har både blivit utsatt för otrohet och varit otrogen själv. Jag kan förvisso bara tala för egen del, men jag har varit otrogen i två tidigare förhållanden men trogen i övriga. I EE förhållanden jag varit otrogen så var jag det upprepade gånger utan dåligt samvete. Hade jag blivit påkommen hade jag säkert blivit knäckt och gjort allt för att reparera det. Men sanningen är att jag i de relationerna varken älskade eller respekterade mina partners. I de förhållanden jag varit trogen skulle jag aldrig varit otrogen.
  • Fjäril kär

    Alltså det som hänt går ju aldrig att göra ogjort. Det kommer alltid finnas mellan er oavsett.

    Därför är risken stor att det alltid kommer vara något som kommer upp i diskussioner när ni är osams, trötta och ledsna och tycker något är orättvist etc.. Och allra helst är risken stor under bebistiden med hormoner, vaknätter, viktändring och dalande självkänsla... Och dessutom kommer ju barnet bli en tydlig påminnelse om varför det finns...

  • Dirgeofnovember

    Det är bara du som vet hur din livssituation ser ut så ingen kan ge dig ett definitivt svar. Men jag vill påstå att det finns ett stort problem med människor som varit otrogna och det är att dessa är personer som inte har respekt för sin partner.

    Jag vet att det är svårt att avsluta en relation med en person som man investerat stora mängder tid med. Men fråga dig själv om du verkligen kan leva med den respektlöshet som han visat dig och kan du leva med den ovisshet som denna respektlöshet innebär?

    Jag vill påstå att personer som varit otrogna inte bör ingå i relationer, de borde vara singel och förbli så. Sanningen är att du leker med elden om du stannar och du bör fundera över vad det är för budskap du ger din dotter när du blir behandlad på detta sätt och eventuellt riskerar att det sker igen.

  • Anonym (H)
    Xzx skrev 2019-12-29 16:32:38 följande:

    Och antalet personer jag känner som varit med om en otrohet är rätt många. Antalet relationer som fungerat och hållit ihop efter det, trots ansträngningar och god vilja? Noll.


    I din vänkrets ja.
  • Anonym (Kvinna31)

    Jag tänker att det är riktigt illa när det för det första händer knappt en månad efter ni avgett era löften och gift er och för det andra flera gånger ganska tätt utan att han brytt sig om att han har fru och barn hemma. Han kommer troligtvis göra samma sak igen om du förlåter. För att han vet att han kom undan

  • Xzx
    Anonym (H) skrev 2019-12-29 19:03:26 följande:

    I din vänkrets ja.


    Och hur ser det ut i din?
  • Anonym (Tombola)

    Min erfarenhet har lärt mig att det på det stora hela finns 2 typer som är otrogna, dels dem egotrippade som tycker att dem är värda lite extra på sidan och egentligen skiter i sin partner sen den typen som inte tycker att den inte får ut det den vill ha i sitt partnerskap. Från en killes ståndpunkt handlar det oftast att han inte får tillräckligt med sex eller den typ av sex han vill ha. Från en kvinnas ståndpunkt handlar det ibland om samma men allt som oftast om att vilja bli uppmärksammad, att bli sedd och åtrådd. Den först typen är helt klart återfalls benägen.

  • Anonym (Kvinna86)
    Sarah889 skrev 2019-12-29 15:45:40 följande:

    Jag tror att du innerst inne vet och känner att det han gjorde är oförlåtligt. Han gjorde det inte en, inte två utan flera gånger. Han har genom sitt agerande visat att han skiter i dig totalt och att er vigsel inte var värt mer än den han knullades neddragna trosor.


    Det var vid två tillfällen, en gång tog dom in på hotell och hade sex flera gånger.. så under en väldig kort period. Han har sagt att det fanns nån form av känslor men att dom är helt raderade och att ångrar sig. Sista månaderna har varit fruktansvärda. Innan trodde jag att valet vid otrohet skulle vara enkelt men när det väl hände så blev det så mycket svårare. Vi har ett fint liv ihop som jag trodde jag skulle få fortsätta med...
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Kvinna31) skrev 2019-12-29 19:34:38 följande:

    Jag tänker att det är riktigt illa när det för det första händer knappt en månad efter ni avgett era löften och gift er och för det andra flera gånger ganska tätt utan att han brytt sig om att han har fru och barn hemma. Han kommer troligtvis göra samma sak igen om du förlåter. För att han vet att han kom undan


    Men är det verkligen så? Många säger att han kommer göra det igen men jag litar på att det har var ett felsteg och han inte vill uppleva konsekvenserna igen.
  • Fjäril kär
    Anonym (Kvinna86) skrev 2019-12-30 19:38:55 följande:

    Men är det verkligen så? Många säger att han kommer göra det igen men jag litar på att det har var ett felsteg och han inte vill uppleva konsekvenserna igen.


    Och exakt vilka är konsekvenserna han får? Ett nytt barn och du stannar?
Svar på tråden Nygift och otrogen