• Anonym (Kvinn­a86)
    Sun 29 Dec 2019 14:05
    124266 visningar
    2158 svar
    -2
    2158
    124266

    Nygift och otrogen

    Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

    Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

    Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

  • Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Kvinn­a31)
    Mon 30 Dec 2019 20:56
    #21
    +2
    Anonym (Kvinna86) skrev 2019-12-30 19:38:55 följande:

    Men är det verkligen så? Många säger att han kommer göra det igen men jag litar på att det har var ett felsteg och han inte vill uppleva konsekvenserna igen.


    Ett snedsteg händer inte 4 gånger
  • Anonym (Linda­)
    Mon 30 Dec 2019 21:34
    #22
    +3
    Anonym (Kvinna86) skrev 2019-12-30 19:38:55 följande:

    Men är det verkligen så? Många säger att han kommer göra det igen men jag litar på att det har var ett felsteg och han inte vill uppleva konsekvenserna igen.


    Ett felsteg är det inte när man bokar hotell och knullar som kaniner.
  • Anonym (???)
    Mon 30 Dec 2019 21:49
    #23
    +3
    Anonym (Kvinna86) skrev 2019-12-30 19:38:55 följande:
    Men är det verkligen så? Många säger att han kommer göra det igen men jag litar på att det har var ett felsteg och han inte vill uppleva konsekvenserna igen.
    Fast nu var det ju inte ETT felsteg utan flera = en systematik hos honom. Du hade ju aldrig fått veta det om du inte hade upptäckt det själv. 

    Men du bestimmte givetvis själv hur du vill att ditt liv ska vara. 
  • Tue 31 Dec 2019 01:20
    #24
    +3
    Anonym (Kvinna86) skrev 2019-12-30 19:38:55 följande:

    Men är det verkligen så? Många säger att han kommer göra det igen men jag litar på att det har var ett felsteg och han inte vill uppleva konsekvenserna igen.


    Men snälla, det är inte bara det att han doppat sitt i en annan kvinna. Det handlar om att han inte respekterar dig, en gång är fortfarande oförlåtligt men på ett sätt går det att förstå eftersom vissa människor saknar självkontroll. När han kommer ur orgasmdimman har han tid att reflektera på vad han har gjort. Hade han visat sig vara en gnutta man hade han berättat för dig och tagit sitt straff. Men det hände ju flera gånger, detta betyder bara en sak: han skiter i dig och har ingen respekt för dina känslor, ditt barn eller eran gemensamma familj.

    Jag ursäktar mig om jag låter hård men du behöver vakna upp till sanningen. Det svek han utsatt dig för invaliderar allt det bra som skedde före otroheten, för det sket han fullständigt i när han stoppa in den.
  • Anonym (Linda­)
    Tue 31 Dec 2019 10:25
    #25
    +4

    Alltså det här är ingen kvinna han random träffade på fyllan och gjorde ett snedsteg med kl 3 på natten.

    Det här är en kvinna han länge känt till och varit sugen på, de har definitivt byggt upp en flirt, en åtrå och en vilja att träffas under lång tid. De har haft något på gång under lång tid. Och det är därför de träffades så fort efter ert bröllop för då fanns det plötsligt möjlighet och tid när han inte behöver planera för bröllop.

    Han har besudlat ert bröllop och era vigsellöften redan innan ens bläcket torkat på vigselbeviset.

  • Anonym (Kvinn­a86) Trådstartaren
    Thu 2 Jan 2020 17:23
    #26
    Fjäril kär skrev 2019-12-30 20:13:58 följande:

    Och exakt vilka är konsekvenserna han får? Ett nytt barn och du stannar?


    Det är ju inte bara så att jag förlåtit honom, vi har diskuterat och både han och jag har varit väldigt ledsna och jag har övervägt att lämna honom men valde tillsist att stanna...
  • Sarah8­89
    Thu 2 Jan 2020 17:26
    #27
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-02 17:23:18 följande:

    Det är ju inte bara så att jag förlåtit honom, vi har diskuterat och både han och jag har varit väldigt ledsna och jag har övervägt att lämna honom men valde tillsist att stanna...


    Och ni kommer självklart leva lyckliga i alla era dagar°°°!!
  • Anonym (Kvinn­a86) Trådstartaren
    Thu 2 Jan 2020 17:27
    #28
    +1
    Dirgeofnovember skrev 2019-12-31 01:20:46 följande:

    Men snälla, det är inte bara det att han doppat sitt i en annan kvinna. Det handlar om att han inte respekterar dig, en gång är fortfarande oförlåtligt men på ett sätt går det att förstå eftersom vissa människor saknar självkontroll. När han kommer ur orgasmdimman har han tid att reflektera på vad han har gjort. Hade han visat sig vara en gnutta man hade han berättat för dig och tagit sitt straff. Men det hände ju flera gånger, detta betyder bara en sak: han skiter i dig och har ingen respekt för dina känslor, ditt barn eller eran gemensamma familj.

    Jag ursäktar mig om jag låter hård men du behöver vakna upp till sanningen. Det svek han utsatt dig för invaliderar allt det bra som skedde före otroheten, för det sket han fullständigt i när han stoppa in den.


    Har du varit utsatt för otrohet någon gång? Det är inte bara att lämna, vi har ett liv ihop... innan jag blev bedragen trodde jag det också bara var att lämna men nu sitter vi med bostad, barn, umgänge - ja ett liv tillsammans... allt skulle slås i spillror. Jag villan att vi ska kunna gå vidare för allas skull. Jag älskar honom...

    Hans ångest är brutal och jag litar på att han ångrade sig redan innan jag fick reda på det. Det var den andra kvinnan som hade svårt att lämna relationen...
  • Thu 2 Jan 2020 17:29
    #29
    +3
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-02 17:23:18 följande:

    Det är ju inte bara så att jag förlåtit honom, vi har diskuterat och både han och jag har varit väldigt ledsna och jag har övervägt att lämna honom men valde tillsist att stanna...


    Ja men fortfarande, vilka konsekvenser får han?
  • Anonym (Kvinn­a86) Trådstartaren
    Thu 2 Jan 2020 17:29
    #30
    Anonym (Linda) skrev 2019-12-31 10:25:11 följande:

    Alltså det här är ingen kvinna han random träffade på fyllan och gjorde ett snedsteg med kl 3 på natten.

    Det här är en kvinna han länge känt till och varit sugen på, de har definitivt byggt upp en flirt, en åtrå och en vilja att träffas under lång tid. De har haft något på gång under lång tid. Och det är därför de träffades så fort efter ert bröllop för då fanns det plötsligt möjlighet och tid när han inte behöver planera för bröllop.

    Han har besudlat ert bröllop och era vigsellöften redan innan ens bläcket torkat på vigselbeviset.


    Jag vet. Jag tänker varje dag vad han gjort mot mig men han är ju så mycket mer än din otrohet. Han är ju också han jag älskar..

    Jag vet att han tänkt på henne och skrivit med henne när han varit med mig och det gör så brutalt ont men samtidigt var det mig han gifte sig med...
Svar på tråden Nygift och otrogen