• Anonym (Kaffedraken)

    Nygift och otrogen

    Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

    Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

    Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

  • Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Kaffedraken)
    Plupp73 skrev 2020-01-03 13:10:41 följande:

    Fick göra abort!!? Ojdå. Viktigt är att du inte gör henne till en skurk, och honom till offer för omständigheterna.....


    Det var väl två om sexet???
  • Anonym (Kaffedraken)
    Plupp73 skrev 2020-01-03 13:10:41 följande:

    Fick göra abort!!? Ojdå. Viktigt är att du inte gör henne till en skurk, och honom till offer för omständigheterna.....


    Det var väl två om sexet???
  • Anonym (Kaffedraken)
    Plupp73 skrev 2020-01-03 13:10:41 följande:

    Fick göra abort!!? Ojdå. Viktigt är att du inte gör henne till en skurk, och honom till offer för omständigheterna.....


    Det var väl två om sexet???
  • Anonym (Kaffedraken)
    Plupp73 skrev 2020-01-03 13:10:41 följande:

    Fick göra abort!!? Ojdå. Viktigt är att du inte gör henne till en skurk, och honom till offer för omständigheterna.....


    Det var väl två om sexet???
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-03 16:37:42 följande:

    Att vi kommer ut starkare på andra sidan?


    Nej det är fortfarande inte några konsekvenser för hans agerande.

    Att du stannar kvar och försöker förlåta är inga konsekvenser för honom. Snarare en lättnad över att allt kunnat sluta förödande för honom.

    Så vilka konsekvenser får han för sin otrohet?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-03 16:39:24 följande:

    Jag har aldrig tvivlat på att han inte älskar mig.. jag tror inte enbart otrohet handlar om sådant... skulle han inte älskar mig hade han väl lämnat mig för henne?


    Att han ligger med henne betyder inte att han är kär i henne och är beredd att välja henne. Men en otrohet kan betyda att kärleken till en partner inte är tillräckligt stark.

    Som nygifta borde ni ha varit himlastormande dunderkära som äntligen fick det ni längtat efter. Han borde aldrig ens haft en tanke på någon annan när man planerar bröllop.

    Om han nu var så kär så varför planerade han att vara otrogen under ert pågående bröllop?

    Hur mycket ville han gifta sig för sin egen skull? och hur mycket gifte han sig för att du ville det? och hur mycket gifte han sig för grupptryckets skull, dvs förväntningar från familjen för att ni har barn etc?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-03 16:45:57 följande:

    Det var väl två om sexet???


    Ja, precis. Men du framställer det som om hon var den drivande, den beroende osv, och han är SÅÅÅ ångerfull (nu).

    Han hade ju inte tillräckligt med ångest för att avbryta efter första sexet, han gjorde henne dessutom gravid - dvs han hade oskyddad sex med henne och kunde ha dragit med sig klamydia, gonorre, HIV etc till dig.

    Hade en patient som fick HIV pga att hennes sambo vänstrade med fel person. Uppdagades närhon fick diagnosen HIV.....kul.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-03 16:45:57 följande:

    Det var väl två om sexet???


    Fast han är den gifta och var inte direkt ångerfull nog att avbryta det.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Om han nu är så ångerfull så varför dölja det? Du hade varit totalt ovetandes fortfarande om du inte tittat i mobilen.

    Hade han haft ångest över sina handlingar hade han väl självmant lagt korten på bordet och erkänt.

    Istället höll han tyst och låtsades som ingenting och hoppades att han skulle komma undan med det.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Nog för att dom är två. Men hon har inte gjort något fel hon har inte lovat något om att vara dig trogen. Hon har inte någon skyldighet att tänka på dig. Han har varit otrogen, han har varit oskyddad och varit det strax efter ni gift er

Svar på tråden Nygift och otrogen