• Anonym (Kvinn­a86)
    Sun 29 Dec 2019 14:05
    125292 visningar
    2158 svar
    -2
    2158
    125292

    Nygift och otrogen

    Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

    Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

    Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

  • Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Kvinn­a86) Trådstartaren
    Sat 4 Jan 2020 11:55
    #72
    Anonym (Kvinna31) skrev 2020-01-04 11:30:05 följande:

    Att träffa någon 4 ggr så har han haft en älskarinna. Även om den andra var drivande så var han aldrig tvingad och träffa henne privat och inte tvingad att ha sex med henne det var hans val


    Jag vet att du har rätt men jag avskyr det. Jag vet att han säkert bara skyller på henne för att befria sig själv men jag vill tro det andra. Hon är snygg, rolig, singel och här hemma satt jag...
  • Anonym (Linda­)
    Sat 4 Jan 2020 12:01
    #73
    +1
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-04 11:22:08 följande:

    Jag tror inte han planerade att vara otrogen utan det bara hände. Så du menar att han kämpar med näbbar och klor för att vara med mig nu för att det är bekvämt och för allt behålla vårt ?liv? inte mig?


    Jo det var i allra högsta grad planerat. Man hoppar inte i säng med någon annan på ett bokat hotell som nygift om det inte är planerat.

    Såna saker händer inte hux flux.

    De har byggt upp en attraktion och en åtrå och börjat prata om när det kan bli möjligt att träffas och plötsligt så fanns möjlighet och de bokade och betalade hotell och hade sex där.

    De hade förmodligen fortsatt om hon inte blivit gravid. Så jo allt är utstuderat planerat och han har varit högst delaktig i det varje gång.
  • Anonym (Anna)
    Sat 4 Jan 2020 12:04
    #74

    Kan vi backa lite och prata om hur det gick till när ni bestämde er för att gifta er?

    Jag har nämligen märkt i min omgivning att flera par har valt att gifta sig när de märkt att deras förhållande inte är tipp-topp.

    Likadant att skaffa ett till barn för att lappa ihop ett förhållande som håller på att gå i krasch. Att de eftersträvar att få tillbaka känslan de hade när tidigare barn fötts.

    I båda exemplen ovan har de gått isär inom 1-2 år.

  • Anonym (Kvinn­a31)
    Sat 4 Jan 2020 12:10
    #74
    +1
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-04 11:55:41 följande:

    Jag vet att du har rätt men jag avskyr det. Jag vet att han säkert bara skyller på henne för att befria sig själv men jag vill tro det andra. Hon är snygg, rolig, singel och här hemma satt jag...


    Om han skyller på henne så tar han ändå inget ansvar för sina handlingar. Han visar att han försöker manipulera dig för att sedan göra samma igen
  • Sat 4 Jan 2020 12:10
    #75
    +2
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-04 11:20:42 följande:

    Men vad är det du vill få sagt??


    Ja alla handlingar får konsekvenser.

    Han har varit otrogen mot dig och pissat på ert äktenskap. Så vad får han för straff?

    Att du stannar kvar och försöker förlåta betyder ju inte att han slipper undan konsekvenserna av sina handlingar.

    Att planera in nytt barn, terapi och annat är ju något du gör för att kunna ta dig vidare. Men det blir ju en belöning för hans del. Han var otrogen och det första du känner är att du måste ha sex och bli gravid? Ett nytt barn är ingen garanti för att han inte gör om det eftersom ni redan har barn och ändå var otrogen.

    Så vad måste han göra för att ens förtjäna sitt sovrum?
  • Anonym (Linda­)
    Sat 4 Jan 2020 12:12
    #76
    +1
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-04 11:27:04 följande:

    Skillnaden måste väl ändå vara att min man inte har någon älskarinna?


    Hon var hans älskarinna minst fyra gånger och hade blivit mer om hon inte blivit gravid. Mentalt och känslomässigt var hon nog älskarinna under betydligt längre tid.
  • Anonym (mycke­t bitter­het)
    Sat 4 Jan 2020 12:32
    #77
    +1
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-04 11:29:47 följande:

    Tack!

    Jag tror vårt förhållande hade skapat en slentrian, vi såg inte varandra längre. Förhållandet ändrades efter att vi fått barn

    Min förhoppning är att det här kommer leda till nåt gott, att vi får en nystart och uppskattar varandra igen. Därför tror jag på ett nytt barn/nytt boende etc.


    Man kan alltid hoppas men troligen är det klokast att göra saker i rätt ordning.

    1) Prata färdigt och förstå vad som hände

    2) känna trygghet och tillit

    3) utveckla relationen, nytt barn etc.

    Om barn och påföljande slentrian var en av orsakerna till problemen i första läget så är det knappast nån lösning att göra om samma sak utan att först ha löst grundproblemet.

    Resultatet kan bli att du sitter i en ännu sämre situation med två barn och en död relation.

    Som du beskrivit det tolkar jag hans otrohet som en verklighetsflykt, att han inte klarar av rollen som familjefar och stöttande man. En slags omogen känsla av att (ungdoms)livet är slut. Frihet, lek och lust har bytts mot ansvar och grå vardag.

    Det kan givetvis finnas fler tänkbara orsaker men om detta stämmer är risken stor att problemen förvärras av fler barn snarare än att bidra till en lösning.

    Tänk igenom detta noga.
  • Sat 4 Jan 2020 15:44
    #78
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-04 11:23:44 följande:

    Hon VAR den drivande, jag har pratat med henne efteråt och hon verkar besatt av min man! Det är ju han som inte vill ha nått med henne att göra nu för att kunna laga vårat förhållande...


    Ja, hon fick ju genomgå en abort... Där hade jag nog också blivit rätt drivande i kontakten.
  • Sat 4 Jan 2020 15:48
    #79
    +2
    Anonym (mycket bitterhet) skrev 2020-01-04 12:32:37 följande:

    Man kan alltid hoppas men troligen är det klokast att göra saker i rätt ordning.

    1) Prata färdigt och förstå vad som hände

    2) känna trygghet och tillit

    3) utveckla relationen, nytt barn etc.

    Om barn och påföljande slentrian var en av orsakerna till problemen i första läget så är det knappast nån lösning att göra om samma sak utan att först ha löst grundproblemet.

    Resultatet kan bli att du sitter i en ännu sämre situation med två barn och en död relation.

    Som du beskrivit det tolkar jag hans otrohet som en verklighetsflykt, att han inte klarar av rollen som familjefar och stöttande man. En slags omogen känsla av att (ungdoms)livet är slut. Frihet, lek och lust har bytts mot ansvar och grå vardag.

    Det kan givetvis finnas fler tänkbara orsaker men om detta stämmer är risken stor att problemen förvärras av fler barn snarare än att bidra till en lösning.

    Tänk igenom detta noga.


    En verklighetsflykt där han gjorde ytterligare en kvinna gravid, och sedan inte vill ha med henne att göra....

    Sådant gör mig hutlöst förbannad. Var tidigare sexualkunskapslärare, just så hoppas jag att jag lärde killarna att INTE bete sig. Tydligen har faderskapet inte lärt denna bebis till man att använda kondom.

    Fy 17!!!
  • Sat 4 Jan 2020 15:49
    #80
    +2
    Plupp73 skrev 2020-01-04 15:44:36 följande:

    Ja, hon fick ju genomgå en abort... Där hade jag nog också blivit rätt drivande i kontakten.


    Alltså seriöst...han gjorde henne GRAVID och vägrar sedan ha kontakt med henne. Det är ju ett rent svin!!
Svar på tråden Nygift och otrogen