• Anonym (Kvinn­a86)
    Sun 29 Dec 2019 14:05
    124243 visningar
    2158 svar
    -2
    2158
    124243

    Nygift och otrogen

    Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

    Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

    Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

  • Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Narco­ffer)
    Sat 4 Jan 2020 15:54
    #81
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-04 11:27:04 följande:
    Skillnaden måste väl ändå vara att min man inte har någon älskarinna?
    Det kan vara svårt att se sanningen. Du ser det du vill se.

    Pröva att skriva ned din historia, vad du tror hände. Om du tror att en kvinna spanade in din man och förföljde honom tills han föll för frestelsen, eller vad det är du tror. Skriv in alla detaljer från början till slut. Sedan läser du din historia och låtsas att det är en vän till dig som skrivit den. Vad skulle du säga till din vän? Vilket råd skulle du ge henne? Skulle du säga att hennes man naturligtvis älskar bara henne och att det bästa hon kan göra är att skaffa ett till barn med honom?
  • Sat 4 Jan 2020 15:55
    #82
    +1
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-04 11:27:04 följande:

    Skillnaden måste väl ändå vara att min man inte har någon älskarinna?


    Jo, det var en älskarinna han hade, men hon blev gravid (& krävande) och då blev det obekvämt och jobbigt. Givetvisbackade han, och då hon dessutom fick genomgå en abort helt utan stöttning såblev hon den jobbiga, kontakttagande osv....

    Hon var singel, han var gift...vem gjorde mest fel här?.
  • Anonym (haha)
    Sat 4 Jan 2020 20:04
    #83
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-04 11:22:08 följande:
    Jag tror inte han planerade att vara otrogen utan det bara hände. Så du menar att han kämpar med näbbar och klor för att vara med mig nu för att det är bekvämt och för allt behålla vårt ?liv? inte mig?
    Hur kunde det bara hända att han stoppade kuken i någon annan?
  • Sat 4 Jan 2020 20:09
    #84

    Men sluta!! Han har varit otrogen och kommer förmodligen göra det igen. Lämna aset och träffa någon vettig som aldrig skulle komma på tanken att ens överväga en sådan sak! Va ska du lära din dotter om detta? Att det är ok?? Nej nej nej!

  • Anonym (Kvinn­a86) Trådstartaren
    Sun 5 Jan 2020 11:43
    #85
    Fjäril kär skrev 2020-01-04 12:10:35 följande:

    Ja alla handlingar får konsekvenser.

    Han har varit otrogen mot dig och pissat på ert äktenskap. Så vad får han för straff?

    Att du stannar kvar och försöker förlåta betyder ju inte att han slipper undan konsekvenserna av sina handlingar.

    Att planera in nytt barn, terapi och annat är ju något du gör för att kunna ta dig vidare. Men det blir ju en belöning för hans del. Han var otrogen och det första du känner är att du måste ha sex och bli gravid? Ett nytt barn är ingen garanti för att han inte gör om det eftersom ni redan har barn och ändå var otrogen.

    Så vad måste han göra för att ens förtjäna sitt sovrum?


    Men det handlar ju inte bara om honom utan om mig också, hur jag kan må bättre och gå vidare. Vi har gått i terapi och det är ju snart ett år sedan otroheten. Vi hade pratat om ett till barn och flytt redan innan och kanske är det vad JAG behöver för att kunna gå vidare, inte han?
  • Anonym (Kvinn­a86) Trådstartaren
    Sun 5 Jan 2020 11:44
    #86
    Anonym (Kvinna31) skrev 2020-01-04 12:10:15 följande:

    Om han skyller på henne så tar han ändå inget ansvar för sina handlingar. Han visar att han försöker manipulera dig för att sedan göra samma igen


    Han skyller inte på henne men hon var ju en del av det... jag känner min man, han är enormt ångerfull men hon verkade inte vara det..
  • Anonym (Kvinn­a86) Trådstartaren
    Sun 5 Jan 2020 11:45
    #87
    Anonym (Linda) skrev 2020-01-04 12:12:36 följande:

    Hon var hans älskarinna minst fyra gånger och hade blivit mer om hon inte blivit gravid. Mentalt och känslomässigt var hon nog älskarinna under betydligt längre tid.


    Såklart han måste tänkt på henne en del innan han gick i säng med henne men det hade aldrig blivit något mer, det är jag säker på. Det var attraktion men inga känslor.
  • Sarah8­89
    Sun 5 Jan 2020 11:45
    #88
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-05 11:43:05 följande:

    Men det handlar ju inte bara om honom utan om mig också, hur jag kan må bättre och gå vidare. Vi har gått i terapi och det är ju snart ett år sedan otroheten. Vi hade pratat om ett till barn och flytt redan innan och kanske är det vad JAG behöver för att kunna gå vidare, inte han?


    Men hur tror du relationen kommer utveckla sig med ett till barn att behöva fokusera på? Du skrev ju tidigare att han har sagt att mycket förändrades när ni fick ETT barn? Jag tycker det är otroligt själviskt att sätta ett barn till världen bara för att DU kanske behöver det för att kunna gå vidare. Det låter helt jävla verklighetsfrånvänt i mina öron.
  • Anonym (Kvinn­a86) Trådstartaren
    Sun 5 Jan 2020 11:46
    #89
    Plupp73 skrev 2020-01-04 15:49:55 följande:

    Alltså seriöst...han gjorde henne GRAVID och vägrar sedan ha kontakt med henne. Det är ju ett rent svin!!


    Han fick välja mellan mig och henne och för mig är det rätt självklart att han stannade och kämpade för mig då? Kabinbanan ville vad jag förstår inte ha ett barn heller
  • Sun 5 Jan 2020 11:47
    #90
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-05 11:44:03 följande:

    Han skyller inte på henne men hon var ju en del av det... jag känner min man, han är enormt ångerfull men hon verkade inte vara det..


    Varför skulle hon varangefull. Hon är singel och obunden. Det var ju aldrig han...
Svar på tråden Nygift och otrogen