• Anonym (Kvinna86)

    Nygift och otrogen

    Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

    Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

    Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

  • Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Narcoffer) skrev 2020-01-04 15:54:10 följande:

    Det kan vara svårt att se sanningen. Du ser det du vill se.

    Pröva att skriva ned din historia, vad du tror hände. Om du tror att en kvinna spanade in din man och förföljde honom tills han föll för frestelsen, eller vad det är du tror. Skriv in alla detaljer från början till slut. Sedan läser du din historia och låtsas att det är en vän till dig som skrivit den. Vad skulle du säga till din vän? Vilket råd skulle du ge henne? Skulle du säga att hennes man naturligtvis älskar bara henne och att det bästa hon kan göra är att skaffa ett till barn med honom?


    Tack det var ett bra råd, det ska jag göra. Människor tenderar att se otrohet som svart eller vitt men efter det här förstår jag att det är en stor gråskala och mycket svårare att lämna än vad folk säger. Jag älskar ju honom. Ska vi leva resten av våra liv ihop så är det här bara en väldigt liten del
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (haha) skrev 2020-01-04 20:04:05 följande:

    Hur kunde det bara hända att han stoppade kuken i någon annan?


    Så var det kanske inte. Men hans agerande och ånger efteråt spelar ju en stor roll...
  • Anonym (Kvinna86)

    FINNS DET INGEN SOM TROR PÅ OSS?? Det har ju gått snart ett år och jag är kvar och vi har tagit igenom oss det värsta det måste väl betyda nått?

  • Anonym (Kvinna86)
    Magnusw32 skrev 2020-01-04 20:09:13 följande:

    Men sluta!! Han har varit otrogen och kommer förmodligen göra det igen. Lämna aset och träffa någon vettig som aldrig skulle komma på tanken att ens överväga en sådan sak! Va ska du lära din dotter om detta? Att det är ok?? Nej nej nej!


    Jag tror inte på ?en gång otrogen alltid otrogen? är det nått jag vet är det att han aldrig kommer vilja utsätta mig för detta igen
  • Fjäril kär
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-05 11:43:05 följande:

    Men det handlar ju inte bara om honom utan om mig också, hur jag kan må bättre och gå vidare. Vi har gått i terapi och det är ju snart ett år sedan otroheten. Vi hade pratat om ett till barn och flytt redan innan och kanske är det vad JAG behöver för att kunna gå vidare, inte han?


    Så du tycker det är okej att han var otrogen?

    Han behöver inte sona för sin otrohet eftersom du förlåter?
  • Anonym (haha)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-05 11:50:01 följande:
    Så var det kanske inte. Men hans agerande och ånger efteråt spelar ju en stor roll...
    Om han älskat dig skulle han inte varit otrogen en månad efter ert bröllop.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (haha) skrev 2020-01-05 12:08:30 följande:

    Om han älskat dig skulle han inte varit otrogen en månad efter ert bröllop.


    Du tror det är så enkelt? Varför skulle han kämpat med allt han har för att ha kvar mig och för att jag ska förlåta honom om han inte älskade mig?
  • Anonym (haha)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-05 12:16:00 följande:
    Du tror det är så enkelt? Varför skulle han kämpat med allt han har för att ha kvar mig och för att jag ska förlåta honom om han inte älskade mig?
    Troligen av praktiska skäl och för ert barns skull.
  • Fjäril kär
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-05 12:16:00 följande:

    Du tror det är så enkelt? Varför skulle han kämpat med allt han har för att ha kvar mig och för att jag ska förlåta honom om han inte älskade mig?


    Varför gör han det först EFTER otroheten?

    Om han älskade dig borde han aldrig varit otrogen alls. Punkt.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-05 11:43:05 följande:

    Men det handlar ju inte bara om honom utan om mig också, hur jag kan må bättre och gå vidare. Vi har gått i terapi och det är ju snart ett år sedan otroheten. Vi hade pratat om ett till barn och flytt redan innan och kanske är det vad JAG behöver för att kunna gå vidare, inte han?


    Varför ska han komma undan ansvaret för vad han gjort?
Svar på tråden Nygift och otrogen