• Anonym (Kvinna86)

    Nygift och otrogen

    Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

    Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

    Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

  • Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Kvinna31)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-05 11:44:03 följande:

    Han skyller inte på henne men hon var ju en del av det... jag känner min man, han är enormt ångerfull men hon verkade inte vara det..


    Varför ska hon ångra något hon har inte gjort något fel
  • Anonym (Kvinna31)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-05 11:52:46 följande:

    Jag tror inte på ?en gång otrogen alltid otrogen? är det nått jag vet är det att han aldrig kommer vilja utsätta mig för detta igen


    Det finns ingen garanti att han inte gjort det igen bakom din rygg du är inte med honom dygnet runt. Och han sa inget sist det var du som upptäckte det den gången
  • Anonym (H 2)
    Fjäril kär skrev 2020-01-05 12:21:48 följande:
    Varför gör han det först EFTER otroheten?

    Om han älskade dig borde han aldrig varit otrogen alls. Punkt.
    Håller med
  • Anonym (Kvinna86)
    Fjäril kär skrev 2020-01-05 12:04:34 följande:

    Så du tycker det är okej att han var otrogen?

    Han behöver inte sona för sin otrohet eftersom du förlåter?


    Såklart inte okej! Hans otrohet slog ju omkull hela vår familjs värld och han utsatte oss för ett helvete men jag tycker inte hans otrohet definierar vem han är! Hur menar du han skulle straffas/få följder? Det finns ju barn med i bilden också...
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (haha) skrev 2020-01-05 12:20:01 följande:

    Troligen av praktiska skäl och för ert barns skull.


    Eller för att han älskar mig men gjorde ett dåligt val? Ska vi vara gifta hela livet är väl en månads felprioritering ingenting?
  • Anonym (Kvinna86)
    Fjäril kär skrev 2020-01-05 12:21:48 följande:

    Varför gör han det först EFTER otroheten?

    Om han älskade dig borde han aldrig varit otrogen alls. Punkt.


    Alla kan väl göra fel? Han har själv sagt att han var i en bubbla men när han kom ur den förstod han hur fel allting var. Och vi är inte ?trash? vi är en typisk Svenssonfamilj med villa och Volvo i en storstad. Precis passerat 30-strecket och har bra jobb.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Kvinna31) skrev 2020-01-05 12:59:43 följande:

    Det finns ingen garanti att han inte gjort det igen bakom din rygg du är inte med honom dygnet runt. Och han sa inget sist det var du som upptäckte det den gången


    Jag litar på honom och att han berättat allt. Ska vi kunna gå vidare är ju det ett krav...
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Kvinna31) skrev 2020-01-05 12:52:58 följande:

    Varför ska hon ångra något hon har inte gjort något fel


    Det är väl fortfarande moraliskt fel att vara med en gift man även om hon var singel? Hon visste ju om mig och vårt barn..
  • Anonym (Kvinna31)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-05 16:18:28 följande:

    Det är väl fortfarande moraliskt fel att vara med en gift man även om hon var singel? Hon visste ju om mig och vårt barn..


    Fast du har ingen aning om vad han lovat henne. Och även om hon visste om er så finns inget hon behöver respektera. Alla fel är hos din man. Han berättade efter att du kommit på honom så nej han berättade inte självmant. Att du vill ha honom kvar i ditt liv trots barn med så riskerar du att han gör samma igen och barnet blir sårad för att den förstår mer av händelserna. Och om du hade lagt det bakom dig och trodde på en framtid så hade du inte gjort detta inlägg då hade du lagt allt bakom dig
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Kvinna31) skrev 2020-01-05 16:52:48 följande:

    Fast du har ingen aning om vad han lovat henne. Och även om hon visste om er så finns inget hon behöver respektera. Alla fel är hos din man. Han berättade efter att du kommit på honom så nej han berättade inte självmant. Att du vill ha honom kvar i ditt liv trots barn med så riskerar du att han gör samma igen och barnet blir sårad för att den förstår mer av händelserna. Och om du hade lagt det bakom dig och trodde på en framtid så hade du inte gjort detta inlägg då hade du lagt allt bakom dig


    Såklart jag inte lagt det bakom mig det är ju ett trauma, men vi försöker ju reparera det och återigen finns det INGEN som tror att det kan funka??
Svar på tråden Nygift och otrogen