• Anonym (Kvinn­a86)
    Sun 29 Dec 2019 14:05
    124241 visningar
    2158 svar
    -2
    2158
    124241

    Nygift och otrogen

    Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

    Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

    Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

  • Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Mon 6 Jan 2020 20:51
    +2
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-06 18:37:18 följande:

    Tack! Hur menar du att vårt ?fall? verkar vara tvärtemot förmildrande? För han gjorde det flera gånger? Jag är ju rädd att jag kommer ?vakna upp? med nytt barn, boende etc och inse att jag aldrig kommer kunna lita på honom. Samtidigt älskar jag ju honom så himla mycket.


    Jag älskar min ex-fru till viss del fortfarande trots att det gått år sedan vi tog ut skilsmässa. Men sanningen är att jag älskar tanken av det vi hade innan det tog slut. Har insett det sedan länge och jag tror det är där de flesta hamnar när man har älskat någon tillräckligt mycket och relationen tagit slut.

    Med förmildrande omständigheter så menar jag huvudsakligen att HAN skulle varit ärlig och berättat för dig pga ångest och skam. Han har inte gjort det. Han gjorde kvinnan gravid och som jag tolkade det pushade henne till abort och ja han gjorde det flera gånger med denna kvinna. Det han gjort är raka motsatsen till förmildrande och du gör rätt i att vara orolig för jag hade aldrig återhämtat min tillit efter ett sådant svek. Du förtjänar bättre och mer respekt, tanken på att en "man" gör sånt mot mamman till ens barn gör mig äcklad.
  • Anonym (his)
    Mon 6 Jan 2020 21:55
    -1

    Jag har, till skillnad mot många andra här i tråden, erfarenhet av att det faktiskt kan bli bra efter en otrohet. Min blivande fru var otrogen i början av vårt förhållande. Jag kom på dem när de hånglade. Den synen brände sig fast på näthinnan för evigt. Vi hade natten innan lovat varandra att aldrig såra varandra....

    Hon ångrade sig och var genuint ledsen. Jag tog några veckor på mig för att besluta vad jag ville. Hon ville inte att det skulle ta slut. Jag var nog nån sorts idealman för henne. Men den andre var förstås mer spännande. Rockstar light som han är med gott om villiga kvinnor runt sig medan jag är en akademiskt välutbildad och stabil man med chefsjobb som tävlade i en konditionssport. Jag bestämde mig för att ge förhållandet en chans. Jag fick jobba hårt med min tillit till henne. Hon fick bevisa genom handling att jag kunde lita på henne. I dag, 15 år senare, är vi fortfarande ett par, gifta och mycket lyckliga. Men det var ingen enkel resa för mig. Jag skällde och anklagade henne en tid efter sveket, men jag förstod sen att det aldrig kommer funka om jag inte kan gå vidare utan att ständigt riva upp skiten. Så jag bestämde mig för att aldrig ta upp det igen. Jag vill med denna historia berätta att det faktiskt går att komma över en otrohet liknande den TS beskrivit och sen leva lyckligt tillsammans. Men det kräver mycket av båda två!

  • Anonym (E)
    Mon 6 Jan 2020 22:04
    +2
    Anonym (his) skrev 2020-01-06 21:55:51 följande:

    Jag har, till skillnad mot många andra här i tråden, erfarenhet av att det faktiskt kan bli bra efter en otrohet. Min blivande fru var otrogen i början av vårt förhållande. Jag kom på dem när de hånglade. Den synen brände sig fast på näthinnan för evigt. Vi hade natten innan lovat varandra att aldrig såra varandra....

    Hon ångrade sig och var genuint ledsen. Jag tog några veckor på mig för att besluta vad jag ville. Hon ville inte att det skulle ta slut. Jag var nog nån sorts idealman för henne. Men den andre var förstås mer spännande. Rockstar light som han är med gott om villiga kvinnor runt sig medan jag är en akademiskt välutbildad och stabil man med chefsjobb som tävlade i en konditionssport. Jag bestämde mig för att ge förhållandet en chans. Jag fick jobba hårt med min tillit till henne. Hon fick bevisa genom handling att jag kunde lita på henne. I dag, 15 år senare, är vi fortfarande ett par, gifta och mycket lyckliga. Men det var ingen enkel resa för mig. Jag skällde och anklagade henne en tid efter sveket, men jag förstod sen att det aldrig kommer funka om jag inte kan gå vidare utan att ständigt riva upp skiten. Så jag bestämde mig för att aldrig ta upp det igen. Jag vill med denna historia berätta att det faktiskt går att komma över en otrohet liknande den TS beskrivit och sen leva lyckligt tillsammans. Men det kräver mycket av båda två!


    Skönt att det gick bra för dig. Men för TS är det ju helt irrelevant. Jag menar, den s.k ?otroheten? du var med om befinner ju sig inte ens i samma galax som det TS varit med om. Som att skriva att det går att överleva amputation av huvudet, eftersom man själv en gång råkat nagga sig lite vid rakning och överlevt.
  • Anonym (his)
    Mon 6 Jan 2020 22:59
    Anonym (E) skrev 2020-01-06 22:04:14 följande:

    Skönt att det gick bra för dig. Men för TS är det ju helt irrelevant. Jag menar, den s.k ?otroheten? du var med om befinner ju sig inte ens i samma galax som det TS varit med om. Som att skriva att det går att överleva amputation av huvudet, eftersom man själv en gång råkat nagga sig lite vid rakning och överlevt.


    Min blivande frus svek var måhända inte jämförbart med det ts beskrivit. Det är inte det som är poängen med mitt inlägg. Det hångel jag såg var dock, för det första ingen oskyldig puss på kinden, för det andra fanns det naturligtvis mer än det jag själv såg med egna ögon och för det tredje är det svårare att se otroheten irl än att få den beskriven för sig på annat sätt. Den blir liksom jävligt påtaglig. Med det sagt vill jag som sagt inte jämföra själva otroheten med den ts upplevt, utan bara påpeka att det faktiskt kan vara möjligt att komma vidare i förhållandet efter en otrohet.
  • Anonym (Anony­m@)
    Tue 7 Jan 2020 01:09
    +1
    Anonym (his) skrev 2020-01-06 22:59:07 följande:
    Min blivande frus svek var måhända inte jämförbart med det ts beskrivit. Det är inte det som är poängen med mitt inlägg. Det hångel jag såg var dock, för det första ingen oskyldig puss på kinden, för det andra fanns det naturligtvis mer än det jag själv såg med egna ögon och för det tredje är det svårare att se otroheten irl än att få den beskriven för sig på annat sätt. Den blir liksom jävligt påtaglig. Med det sagt vill jag som sagt inte jämföra själva otroheten med den ts upplevt, utan bara påpeka att det faktiskt kan vara möjligt att komma vidare i förhållandet efter en otrohet.
    Nja, håller med (E) om att det knappast går att jämföra ett hångel med fullbordad otrohet. Hade du kunnat förlåta om du sett dom knulla med varandra? Den erfarenheten har jag, och det gick inte. Sitter på näthinnan fortfarande, flera år efter det hände.
  • Anonym (his)
    Tue 7 Jan 2020 04:40
    Anonym (Anonym@) skrev 2020-01-07 01:09:40 följande:

    Nja, håller med (E) om att det knappast går att jämföra ett hångel med fullbordad otrohet. Hade du kunnat förlåta om du sett dom knulla med varandra? Den erfarenheten har jag, och det gick inte. Sitter på näthinnan fortfarande, flera år efter det hände.


    Jag hade haft mycket svårt att komma vidare i relationen om jag sett dem knulla. Det är riktigt. Nu såg jag tillräckligt mycket för att förstå att det hade slutat där om jag inte avbrutit dem och att de vid tidigare tillfällen gått hela vägen. Sen tror jag aldrig man kan förlåta själva sveket och handlingen i sig. Det kan i vart fall inte jag göra. Den är och förblir ett svek. Däremot har jag förstått mekanismerna bakom den och också förlåtit min fru som människa och min partner. Även om det krävdes mycket av oss båda. Avslutningsvis beklagar jag du fått se ditt ex knulla med en annan. Jag förstår fullt ut att den synen inte går att få bort ur systemet.
  • Anonym (haha)
    Tue 7 Jan 2020 06:33
    Anonym (his) skrev 2020-01-06 22:59:07 följande:
    Min blivande frus svek var måhända inte jämförbart med det ts beskrivit. Det är inte det som är poängen med mitt inlägg. Det hångel jag såg var dock, för det första ingen oskyldig puss på kinden, för det andra fanns det naturligtvis mer än det jag själv såg med egna ögon och för det tredje är det svårare att se otroheten irl än att få den beskriven för sig på annat sätt. Den blir liksom jävligt påtaglig. Med det sagt vill jag som sagt inte jämföra själva otroheten med den ts upplevt, utan bara påpeka att det faktiskt kan vara möjligt att komma vidare i förhållandet efter en otrohet.
    I ts fall är otroheten i en helt annan kategori eftersom den skedde en kort tid efter att de gift sig och resulterade i graviditet. Din situation är överhuvudtaget inte jämförbar med det.
  • Tue 7 Jan 2020 07:32

    Du väljer men jag hoppas du förstår att affären han hade/har, var inte något random ligg utan en kvinna han utvecklade känslor för och hon för honom. Och de träffades flera gånger under en lång tid som att dejta. Och tillslut träffades de på hotell för att ha en mysig kväll ihop som avslutades med sex. Stanna med honom om det är vad du vill men hans känslor för henne är inte borta. Han är bara ledsen han blev påkommen och i en nära framtid så kommer de troligen att träffas igen. Känslorna är där. Det finns många olika sätt att hålla kontakt och om han vill så hittar han ett nytt sätt oavsett om du har tillgång till hans mobil mail osv.

    Som jag sa. Det där var inget random ligg som han glömmer. Det där var känslor, en förälskelse.

  • Anonym (his)
    Tue 7 Jan 2020 07:39
    Anonym (haha) skrev 2020-01-07 06:33:10 följande:

    I ts fall är otroheten i en helt annan kategori eftersom den skedde en kort tid efter att de gift sig och resulterade i graviditet. Din situation är överhuvudtaget inte jämförbar med det.


    Nej, jag gör heller ingen jämförelse, vilket också står i mitt inlägg. Det var inte det som var poängen.
  • Anonym (haha)
    Tue 7 Jan 2020 07:53
    Anonym (his) skrev 2020-01-07 07:39:33 följande:
    Nej, jag gör heller ingen jämförelse, vilket också står i mitt inlägg. Det var inte det som var poängen.
    Men det är skillnad på otrohet och otrohet. Jag förstår inte varför du överhuvudtaget tar upp din situation eftersom den av orsaker som redan nämnts är mycket lättare att komma över än den som ts utsatts för.
Svar på tråden Nygift och otrogen