• Wed 1 Jan 2020 23:44
    978 visningar
    10 svar
    10
    978

    Gravid v5+6 blödning

    Finns det någon där ute som varit med om liknande som det ändå gått bra för eller är det kört för mig tro?

    FET 10/12

    Testdag 23/12 =Plus

    I måndags 30/12 gjorde jag Vul där man endast såg en hinnsäck på ca 11-12 mm, var då i vecka 5+4 och BM sa att det kunde va för tidigt för att se hjärtaktivitet.

    10 timmar senare så fick jag en blödning ( fyllde ej en binda men droppade lite i toaletten samt att då jag torkade mig kom det 2 klumpar på ca 3x3 cm. Ingen värk och blödningen avstannde efter det.

    Har inga graviditetssymptom (har tidigare haft ömma bröstvårtor pga Lutinus)

    Vad tror ni? Någon som varit med om liknande?

    Ska självklart kontakta BM igen men väntar några dagar..

  • Svar på tråden Gravid v5+6 blödning
  • Thu 2 Jan 2020 09:51
    #1

    Kan vara pga VUL! Fick också blödning efter det, man har ju väldigt tunna slemhinnor. Lycka till!!

  • Thu 2 Jan 2020 13:35
    #2
    Sjuttiosjuan skrev 2020-01-02 09:51:05 följande:

    Kan vara pga VUL! Fick också blödning efter det, man har ju väldigt tunna slemhinnor. Lycka till!!


    Tack för svar! Kan du beskriva hur din blödning var?

    Jag vill verkligen tro det men de som gör mig osäker var att det kom så plötsligt och 10h efter samt dom där 2 klumparna..
  • Thu 2 Jan 2020 13:36
    #3

    Jag undrar också lite över blödningar!!

    FET 11/12

    25/12 - Gravid 2-3 på digital test

    29/12 - Gravid 3+ på digital test

    30/12 - vaknade med brunt i bindan och hade bruna flytningar hela dagen

    31/12 - Bruna flytningar, lite färskt blod på kvällen (som början på mens) sen slutade det tvärt

    1/1 och idag - ingenting alls, inte ens bruna flytningar samtidigt som jag har fått illamående till o från.

    Jag går på Lutinus och har tidigare aldrig fått blödning innan jag har slutat med de och mensen har kommit (misslyckade FET). Det sägs ju att blödningar är normalt i tidig graviditet men förra missfallet började på samma sätt men blödningen blev mkt kraftig bara någon dag efter att de bruna flytningarna började.

    Vad tror ni?? Missfall? MA?

    Min klinik har haft stängt så har inte kunnat be om VUL men idag ringer de förhoppningsvis mig!

  • Thu 2 Jan 2020 13:37
    #4
    Jangeles skrev 2020-01-01 23:44:43 följande:

    Finns det någon där ute som varit med om liknande som det ändå gått bra för eller är det kört för mig tro?

    FET 10/12

    Testdag 23/12 =Plus

    I måndags 30/12 gjorde jag Vul där man endast såg en hinnsäck på ca 11-12 mm, var då i vecka 5+4 och BM sa att det kunde va för tidigt för att se hjärtaktivitet.

    10 timmar senare så fick jag en blödning ( fyllde ej en binda men droppade lite i toaletten samt att då jag torkade mig kom det 2 klumpar på ca 3x3 cm. Ingen värk och blödningen avstannde efter det.

    Har inga graviditetssymptom (har tidigare haft ömma bröstvårtor pga Lutinus)

    Vad tror ni? Någon som varit med om liknande?

    Ska självklart kontakta BM igen men väntar några dagar..


    Ps. Sorry om jag snor din tråd men vet att vi är i typ samma sits, sen förra tråden <3
  • Thu 2 Jan 2020 15:31
    #5
    Shishii skrev 2020-01-02 13:37:40 följande:

    Ps. Sorry om jag snor din tråd men vet att vi är i typ samma sits, sen förra tråden <3


    Ingen fara, hoppas du får något klokt svar <3
  • Thu 2 Jan 2020 15:45
    #6
    Jangeles skrev 2020-01-02 15:31:27 följande:

    Ingen fara, hoppas du får något klokt svar <3


    Pratade med kliniken nyss och de gav mig tid för VUL 10/12. En hel vecka till av ovisshet...fyfan alltså! Hur är det med dig annars? Inget värk eller så hoppas jag?
  • Thu 2 Jan 2020 17:12
    #7
    Shishii skrev 2020-01-02 15:45:04 följande:

    Pratade med kliniken nyss och de gav mig tid för VUL 10/12. En hel vecka till av ovisshet...fyfan alltså! Hur är det med dig annars? Inget värk eller så hoppas jag?


    Okej,vad beräknas du vara i för vecka då? Lycka till <3 detta är ju så psykiskt påfrestande..

    Idag har jag legat till sängs hela dagen, känner mig otroligt trött och typ bakfull vet inte om det är kroppens påhitt eller om jag är nere/ledsen och därför blir orkeslös. Får se om ja ringer imorgon eller på måndag för att boka in ett vul, men kommer ändå inte få komma förens om 1 vecka har jag på känn..
  • Thu 2 Jan 2020 17:49
    #8
    Jangeles skrev 2020-01-02 17:12:41 följande:

    Okej,vad beräknas du vara i för vecka då? Lycka till <3 detta är ju så psykiskt påfrestande..

    Idag har jag legat till sängs hela dagen, känner mig otroligt trött och typ bakfull vet inte om det är kroppens påhitt eller om jag är nere/ledsen och därför blir orkeslös. Får se om ja ringer imorgon eller på måndag för att boka in ett vul, men kommer ändå inte få komma förens om 1 vecka har jag på känn..


    Vi är lika gånga du o jag, du hade återföring dagen innan mig. Ja det är på riktigt påfrestande. Känns som att man lever i någonstans dimma...

    Känner helt igen trötthet o orkeslösheten, lyckades komma upp för att ta en dusch men thats it. Bad mannen köpa tester så jag ska testa imorgon för o se om HCG har sjunkit eller inte, även om jag vet att det kan ta tid. Men tänker att om det har sjunkit så vet vi ju.

    Ja känn efter hur du vill göra, jag kände att jag gärna ville ha ett datum att förhålla mig till!
  • Anonym (Anony­m)
    Thu 2 Jan 2020 17:58
    #9

    Sådär höll det på för mig i flera veckor. Kunde gå 1-2 veckor utan något alls, sen kom det några dagar med små blödningar. Tog jätte lång tid innan kroppen stötte ut det. Fruktansvärt påfrestande tid innan man visste hur det stod till. Tog ju ett tag innan man såg på tester att de blev svagare..

    Hoppas att så inte är fallet och att det går bättre för er! Själv har jag nyss plusat på nytt och hoppas på bättre tur den här gången! Men orolig är man ju.

  • Wed 15 Jan 2020 11:25
    #10

    Uppdaterar här ifall att någon hittar hit o varit med om samma..

    VUL 7+4 som visade ett tickande hjärta och bebisen var så stor som den skulle vara för tiden, dom kunde inte se vart ifrån blödningen kom ifrån men att det fanns en ansamling blod som kunde komma ut som brunt framöver.

Svar på tråden Gravid v5+6 blödning