• Anonym (Fyfan­fördet­taland­)
    Thu 2 Jan 2020 17:28
    1972 visningar
    57 svar
    57
    1972

    Sonens rånare fick villkorligt

    Min son blev rånad och svårt slagen . idag kom domen villkorligt!! HUR FAN ÄR DET MÖJLIGT!! Dom satt och hånskrattade i rätten och efterråt high fivade och man hörde bla bra brosan och annat skit!! Tänker rösta på SD efter detta är så jävla arg!!!

    Hur gör man efter en sån här grej? Hur ska jag få min son att känna sig trygg igen? Om det ens går när man inte har lag och odrning i sverige längre  

  • Svar på tråden Sonens rånare fick villkorligt
  • Anonym (Stina­)
    Thu 2 Jan 2020 17:47
    #1
    -4

    SD gör inte saken bättre snarare tvärtom och det finns ingen orsak till att alla ska dras över en kam och straffa för att vissa begår brott. 


    Straffen är ett skämt, en anhörig till mig blev våldtagen, det var inga som helst tvivel det fanns både på film, vittnen och DNA bevis, han erkände dessutom. Han fick också villkorligt, 

  • Thu 2 Jan 2020 18:04
    #2
    +1

    Mina kommentar - FÖR JÄVLIGT  Demon

    Får jag fråga - var killarna som rånade din son av invandrarbakgrund?

    Oavsett - hade jag suttit som domare eller nämndeman så hade jag gett dom 10 års fängelse på sluten anstalt.

    Och visst vill SD har tuffare och längre straff. Det är väl det enda parti som ex vill slopa "rabatten" som kriminella får om de begår många brott.

  • Thu 2 Jan 2020 18:24
    #3
    -3 +1

    Sd är det partiet med flest sextrackaserade kvinnor samt vill de begränsa kvinnors rätt till Abbort

  • Anonym (Sveri­ge i ett nötska­l)
    Thu 2 Jan 2020 18:26
    #4

    Det är Sverige med sina slappa lagar i ett nötskal.

  • Anonym (Sveri­ge i ett nötska­l)
    Thu 2 Jan 2020 18:31
    #5
    -2 +5
    HappyHippoGuy skrev 2020-01-02 18:24:37 följande:

    Sd är det partiet med flest sextrackaserade kvinnor samt vill de begränsa kvinnors rätt till Abbort


    Det är en myt som floreras bland vänstertrollen. Det är bra att ta reda på fakta innan man uttalar sig.

    SD vill inte begränsa kvinnors rätt till abort, de VILLE sänka den övre abortgränsen till vecka 12 liksom de allra flesta andra EU länder iom den medicinska utvecklingen. De har dock ändrat sig i den frågan. Och SD har inte flest "sextrakasserade kvinnor".
  • Anonym (.)
    Thu 2 Jan 2020 18:33
    #6

    Fängelse riskerar ju att bli som en plantskola för kriminella. Så man bör ju undvika långa fängelsestraff direkt, och man bör undvika att "förstgångsbesökare" interneras med yrkeskriminella.

    Jag kan tycka att de i alla fall borde fått x antal veckor fängelse för ett så grovt brott, och därefter utsläppt på villkorlig dom.

    Man kan även ifrågasätta om ungdomsrabatten som nu gäller, bara borde gälla förstagångsförbrytare. Och straffrabatten som man får när flera brott begås samtidigt borde man verkligen ta bort eller reducera för de som är yrkeskriminella/gängmedlemmar.

  • Anonym (***)
    Thu 2 Jan 2020 18:37
    #7
    -3 +3
    Anonym (Sverige i ett nötskal) skrev 2020-01-02 18:31:35 följande:
    Det är en myt som floreras bland vänstertrollen. Det är bra att ta reda på fakta innan man uttalar sig.

    SD vill inte begränsa kvinnors rätt till abort, de VILLE sänka den övre abortgränsen till vecka 12 liksom de allra flesta andra EU länder iom den medicinska utvecklingen. De har dock ändrat sig i den frågan. Och SD har inte flest "sextrakasserade kvinnor".
    Att sänka gränsen till 12 veckor är att begränsa kvinnors möjlighet till abort. Och att sänka till 12 har inget med någon medicinsk utveckling att göra. 

    Så det var  inte så mycket fakta i ditt inlägg. 
  • Anonym (A)
    Thu 2 Jan 2020 18:40
    #8
    Anonym (***) skrev 2020-01-02 18:37:39 följande:
    Att sänka gränsen till 12 veckor är att begränsa kvinnors möjlighet till abort. Och att sänka till 12 har inget med någon medicinsk utveckling att göra. 

    Så det var  inte så mycket fakta i ditt inlägg. 
    +1
  • Anonym (J)
    Thu 2 Jan 2020 18:44
    #9
    HappyHippoGuy skrev 2020-01-02 18:24:37 följande:

    Sd är det partiet med flest sextrackaserade kvinnor samt vill de begränsa kvinnors rätt till Abbort


    Och vilket straff tycker du de borde fått?
  • Anonym (Sveri­ge i ett nötska­l)
    Thu 2 Jan 2020 18:46
    #10
    -1 +1
    Anonym (***) skrev 2020-01-02 18:37:39 följande:

    Att sänka gränsen till 12 veckor är att begränsa kvinnors möjlighet till abort. Och att sänka till 12 har inget med någon medicinsk utveckling att göra. 

    Så det var  inte så mycket fakta i ditt inlägg. 


    Det är inte att begränsa kvinnors möjlighet till abort då en betydande majoritet av alla graviditeter upptäcks i ett tidigt stadium, och abort pga missbildning etc skulle man enligt förslaget få göra senare än vecka 12. Dessutom har kvinnan all möjlighet att få göra abort även om den övre abortgränsen skulle sänkas, det är inte så att abort helt skulle förbjudas direkt.

    Och det har i allra högsta grad med den medicinska utvecklingen att göra då vi idag kan rädda betydligt fler foster allt tidigare än vad vi kunde göra då nuvarande abortgräns stiftades.

    Detta ämne har varit uppe i politisk debatt tidigare av vårdpersonal som varit med om att sent aborterade foster levt en stund utanför livmodern.
Svar på tråden Sonens rånare fick villkorligt