• Anonym (I.K)
    Sat 4 Jan 2020 20:17
    3195 visningar
    65 svar
    65
    3195

    Slapp efter barn

    Hej!

    2 barns mamma som älskar sex.

    Efter min sista graviditet blev Mitt underliv inte som det var förr.

    Hur kåt jag än är blir jag inte vår. Får alltid använda glidmedel.

    Jag känner mig även slapp trots knipövningar och min man ger en del pikar om det, även om han är rätt välhängd.

    Men ibland är det som hela min mus liksom är som en stor grotta som inte passar min mans kuk.

    Vad ska jag göra?!

  • Svar på tråden Slapp efter barn
  • Anonym (En mamma)
    Sat 4 Jan 2020 20:19
    #1

    Knipövningar gör inte att man blir mindre slapp, men de hjälper till att motverka och ta bort läckage.

    Det är en seglivad myt att knipövningar skulle göra en tajtare.

  • Anonym (En mamma)
    Sat 4 Jan 2020 20:19
    #2

    Det finns inte så mycket att göra åt detta.

  • Anonym (Lunab­elle)
    Sat 4 Jan 2020 20:26
    #3

    Om jag var i din situation skulle jag skilja mig och skaffa en pojkvän från Afrika. 

  • Anonym (I.K) Trådstartaren
    Sat 4 Jan 2020 20:34
    #4

    haha men räligt, det vore ju en dröm!! En man från afrika????

  • Anonym (A)
    Sat 4 Jan 2020 20:38
    #5
    Anonym (En mamma) skrev 2020-01-04 20:19:19 följande:

    Knipövningar gör inte att man blir mindre slapp, men de hjälper till att motverka och ta bort läckage.

    Det är en seglivad myt att knipövningar skulle göra en tajtare.


    Ursäkta? Jag arbetar inom området. Det är absolut ingen myt att en stark bäckenbotten ökar njutning (känslan för både man och kvinna) vid penetrerande samlag. Konstigt att tro det är en myt. Har man stark muskulatur i området så känner man själv genom att knipa runt ett finger, att det blir tight i slidan. Däremot behöver man ha intakt muskulatur och nerver, samt knipa rätt och tillräckligt mycket för att få resultat. Din barnmorska ska kunna ge inledande undersökning och hjälpa dig vidare!
  • Anonym (Lunab­elle)
    Sat 4 Jan 2020 20:42
    #6
    Anonym (A) skrev 2020-01-04 20:38:55 följande:
    Ursäkta? Jag arbetar inom området. Det är absolut ingen myt att en stark bäckenbotten ökar njutning (känslan för både man och kvinna) vid penetrerande samlag. Konstigt att tro det är en myt. Har man stark muskulatur i området så känner man själv genom att knipa runt ett finger, att det blir tight i slidan. Däremot behöver man ha intakt muskulatur och nerver, samt knipa rätt och tillräckligt mycket för att få resultat. Din barnmorska ska kunna ge inledande undersökning och hjälpa dig vidare!
    Men om hon skaffar en pojkvän från Afrika slipper hon ju göra en massa tråkiga knipövningar. 

    Annars finns ju kirurgi som alternativ men man får bekosta det själv.
  • Anonym (A)
    Sat 4 Jan 2020 20:44
    #7
    Anonym (En mamma) skrev 2020-01-04 20:19:48 följande:

    Det finns inte så mycket att göra åt detta.


    Jättemärkligt att ge ett sådant domedagsutlåtanden/råd när man inte vet vad man pratar om. Det finns mycket man kan göra, utöver den spontana återhämtning som sker under det första året. Men inledningsvis rekommenderar jag att du ser till att bli ordentligt undersökt.
  • Anonym (En mamma)
    Sat 4 Jan 2020 20:44
    #8
    Anonym (A) skrev 2020-01-04 20:38:55 följande:

    Ursäkta? Jag arbetar inom området. Det är absolut ingen myt att en stark bäckenbotten ökar njutning (känslan för både man och kvinna) vid penetrerande samlag. Konstigt att tro det är en myt. Har man stark muskulatur i området så känner man själv genom att knipa runt ett finger, att det blir tight i slidan. Däremot behöver man ha intakt muskulatur och nerver, samt knipa rätt och tillräckligt mycket för att få resultat. Din barnmorska ska kunna ge inledande undersökning och hjälpa dig vidare!


    Hur vet du att inte jag också jobbar inom området? Påståendet om att en stark bäckenbotten ökar njutningen är en myt som ofta omnämns i marknadsföring för knipkulor etc.
  • Anonym (En mamma)
    Sat 4 Jan 2020 20:46
    #9
    Anonym (A) skrev 2020-01-04 20:44:26 följande:

    Jättemärkligt att ge ett sådant domedagsutlåtanden/råd när man inte vet vad man pratar om. Det finns mycket man kan göra, utöver den spontana återhämtning som sker under det första året. Men inledningsvis rekommenderar jag att du ser till att bli ordentligt undersökt.


    Det finns inget att göra åt att man är slapp, nej. Såvida TS inte har en förlossningsskada som orsakar besvären för då går det att operera.
  • Anonym (A)
    Sat 4 Jan 2020 20:47
    #10
    Anonym (Lunabelle) skrev 2020-01-04 20:42:24 följande:

    Men om hon skaffar en pojkvän från Afrika slipper hon ju göra en massa tråkiga knipövningar. 

    Annars finns ju kirurgi som alternativ men man får bekosta det själv.


    ? Oerhört få är i behov av försnävande kirurgi. En komplikation som inte sällan uppstår är nedsatt känsel, så det vill man helst undvika. Se till att bli undersökt, sök via din barnmorska eller gynekolog som vid behov remitterar vidare.
Svar på tråden Slapp efter barn