• Sun 5 Jan 2020 11:32
    14571 visningar
    1247 svar
    1247
    14571

    BIM Februari 2020

    Som rubriken lyder, BIM februari!

    4/2 - boshab

  • Svar på tråden BIM Februari 2020
  • Sun 5 Jan 2020 12:11
    #1

    4/2 - boshab

    4/2 - LBP91

  • Sun 5 Jan 2020 12:14
    #2

    Har försökt i ett år nu, började januari 2019 och har blivit gravid två gånger men båda slutade i missfall runt vecka 7. Har börjat med vitaminer igen och ska testa bisolvonmetoden den här gången. Senast jag blev gravid var på semestern I Cypern och då drack jag någon hostmedicin av slemlösande karaktär. Vet inte om det var slumpen men vad har jag att förlora liksom ;)

  • Sun 5 Jan 2020 13:53
    #3
    LBP91 skrev 2020-01-05 12:14:40 följande:

    Har försökt i ett år nu, började januari 2019 och har blivit gravid två gånger men båda slutade i missfall runt vecka 7. Har börjat med vitaminer igen och ska testa bisolvonmetoden den här gången. Senast jag blev gravid var på semestern I Cypern och då drack jag någon hostmedicin av slemlösande karaktär. Vet inte om det var slumpen men vad har jag att förlora liksom ;)


    Beklagar missfallen, måste vara hemskt. Helt rätt inställning! Skadar ju inte att försöka! Jag provade bisolvon en månad, men borde låtit mannen också prova för bästa effekt kanske haha. Låter du sambon dricka med?? Har bisolvon hemma så kan vara värt att prova igen.

    Har just påbörjat utredning och ska dit inom 10 dagar för undersökning och samtal med läkaren. Så får höra hur vår fertilitet är från tester vi tagit :) Nervöst som fasen! Har sällan varit tvungen att "besöka" vården så känns motigt.
  • Sun 5 Jan 2020 15:40
    #4
    boshab skrev 2020-01-05 13:53:12 följande:

    Beklagar missfallen, måste vara hemskt. Helt rätt inställning! Skadar ju inte att försöka! Jag provade bisolvon en månad, men borde låtit mannen också prova för bästa effekt kanske haha. Låter du sambon dricka med?? Har bisolvon hemma så kan vara värt att prova igen.

    Har just påbörjat utredning och ska dit inom 10 dagar för undersökning och samtal med läkaren. Så får höra hur vår fertilitet är från tester vi tagit :) Nervöst som fasen! Har sällan varit tvungen att "besöka" vården så känns motigt.


    Nej jag tänker att jag provar själv först. Sambon tror ju inte det är ?fel? på honom då han har barn sedan tidigare. Jag tror inte att han ens skulle tro på att metoden funkar. Däremot har han börjat prata om att undersöka varför det tar sån tid men jag är lite motvillig till att söka hjälp. Vet egentligen inte varför, men för det första vet jag inte vart man vänder sig och sen tror jag att jag tycker det är lite pinsamt. Jag vet ju att det kan ta upp mot ett år innan man lyckas bli gravid.

    Jag hoppas ni får bra resultat av läkaren, jag förstår din känsla till fullo!
  • Mon 6 Jan 2020 07:22
    #5
    LBP91 skrev 2020-01-05 15:40:41 följande:

    Nej jag tänker att jag provar själv först. Sambon tror ju inte det är ?fel? på honom då han har barn sedan tidigare. Jag tror inte att han ens skulle tro på att metoden funkar. Däremot har han börjat prata om att undersöka varför det tar sån tid men jag är lite motvillig till att söka hjälp. Vet egentligen inte varför, men för det första vet jag inte vart man vänder sig och sen tror jag att jag tycker det är lite pinsamt. Jag vet ju att det kan ta upp mot ett år innan man lyckas bli gravid.

    Jag hoppas ni får bra resultat av läkaren, jag förstår din känsla till fullo!


    Ah okej! Kan ju inte skada med bisolvon iaf :) Hoppas att denna cykel är vår cykel iaf!

    Förstår det absolut. Har för mig att jag läst i nån tråd att man har "rätt" till utredning efter upprepade missfall också. Men det behöver ju inte ens vara nåt fel :) Är så mycket timing, det händer när det händer typ! Fastän jag gärna vill kunna planera och såklart längtar ihjäl mig!

    Jag vände mig till närmsta sjukhus i mitt landsting, alltså inte till hälsocentralen. Men annars funkar det via HC också! Fick "napp" direkt och blev väldigt paff! Lite att "shit nu är det på riktigt" haha... Hoppas verkligen inget är jättefel. Så orolig att nåt är fel som gör att vi aldrig kommer kunna få ett barn.
  • Mon 6 Jan 2020 07:33
    #6

    Jag hänger i januaritråden nu men har egentligen BIM den 1/2. Så lägger till mig här också. Ägglossning borde vara kring den 17e jan. Har långa cykler på ca 35-36 dagar så denna väntan är outhärdlig:/ Detta blir tredje försöket med vårt tredje barn. Hoppas så att detta är vår månad!

    1/2 Supertrio

    4/2 - boshab

    4/2 - LBP91

  • Mon 6 Jan 2020 16:29
    #7

    Hoppar in här med! Tredje försöket, äl runt 21/1, bim runt 5/2.

    1/2 Supertrio

    4/2 - boshab

    4/2 - LBP91

    5/2 - Barbrastreisand

  • Thu 9 Jan 2020 16:58
    #8

    Hej alla outtröttliga kämpade från BIM januari!

    Hoppar också in här då jag har noll graviditetstesten och BIM om två dagar. Laddat upp med nya ÄL tester och förberett sambon på en ny omgång.

    Vi är 27 och 36, bor i Stockholm och försöker få vårt första barn

  • Thu 9 Jan 2020 22:46
    #9

    Hoppar in här! Ska ha ÄL runt 21 och BIM 4/2! :)

  • Fri 10 Jan 2020 07:17
    #10

    Hoppar in här. Har Bim 7/2. Vi är på fjärde försöket nu. Så jobbigt psykiskt, speciellt när man ser alla runtomkring bli gravida. Men vet att vi är många här i liknande situation. Nu ser vi till att detta blir vårt år:).

Svar på tråden BIM Februari 2020