• Sun 5 Jan 2020 20:23
    6342 visningar
    19 svar
    19
    6342

    Molande värk, tidigt symtom?

    Har väntat och hoppats på ett plus i snart 6 år. Gått på letrozol sen i maj med lite svajade äl-resultat men hade en äl nu i mellandagarna. Beräknad BIM är om en vecka. Brukar ha lite molande värk innan mens, kanske 4-5 dagar men nu har jag haft det i stort sett sedan äl. Är även lite hård i magen och lite trött men inget allvarligt. Är rädd att jag bara inbillar mig men det känns annorlunda den här gången. Någon annan som haft liknande symtom?

  • Svar på tråden Molande värk, tidigt symtom?
  • Sun 5 Jan 2020 20:37
    #1

    Har detsamma. Hade äl i torsdags eller fredags. Har nu molvärk i livmodern och mår lite illa.

    Har ett barn sedan tidigare, vill minnas att jag upplevde detsamma då.

  • Sun 5 Jan 2020 20:40
    #2

    Ja då hoppas jag verkligen att det är något, även för er ????

  • Mon 6 Jan 2020 08:55
    #3
    +1

    Skulle säga till 90% att de tagit säg :)

  • Mon 6 Jan 2020 09:01
    #4
    +1

    Jag har också molvärk som enda positivt symptom, ca en vecka till mens...

  • Mon 6 Jan 2020 14:47
    #5

    Samma här, är på bim-6 och haft molvärk sen ett par dagar efter ÄL. Känner småhugg och att det drar i livmodern, även illamående men det kan lika bra vara inbillning. Har någon av er känt som en tjock känsla i halsen på kvällarna som fått er att må mer illa?

  • Mon 6 Jan 2020 14:48
    #6

    Glömde skriva att jag också varit väldigt hård i magen :/

  • Mon 6 Jan 2020 20:35
    #7

    Har själv inte varit illamående alls faktiskt... Men ju fler symtom desto bättre eller? :)

  • Tue 7 Jan 2020 14:14
    #8

    Jag hade äl runt 3-5 Jan haft sex varjedag i hopp om bebis.

    Inatt vakna jag av sån himla mensvärk i magen och bak i svanken och det är heeelt nytt för mig då jag aldrig ha ont i hela livmodern vid äl eller i svanken brukar mest ha smärta i högra äggstocken vid äl och både igår och idag mår jag lite smått illa och har sån metall smak i munnen. Jag har kräkts med mina 2 Döttrar från + till vecka 25 ca. Med sonen mådde jag illa runt + men kräktes aldrig. Så jag undrar om de är en bebis på g vad tror ni om mina tidiga symptom? Jag är en person med kraftiga hormon påslag och känslighet och enligt gravid appen jag har kan tidiga symtom redan komma i vecka 3..

  • Tue 7 Jan 2020 15:14
    #9

    Jag hade liknande symtom under min första kur med letrozol. Dels var jag jättetrött oavsett hur mycket eller bra jag sov. Molvärk några dagar efter äl fram till bim plus att min aptit ändrades. Jag var inte sugen på något att äta alls.. Jag var helt säker på att det hade tagit sig, det lät ju som gravsymtom.
    Tyvärr kom mensen sen.. Vill inte dra ner er, men vet besvikelsen när man hoppas för mycket <3
    Tror att mina symptom berodde på att det var min första kur med tabletterna, jag hade inte alls samma symptom månaden efter. Så hoppas att era symptom tyder på en graviditet!! Uppdatera gärna här i tråden hur det går!! :) 

  • Tue 7 Jan 2020 15:29
    #10

    Ja mina vill ju inte hoppas för mkt, inte alls.. förra gången jag trodde det tagit sig så mådde jag mer illa och hade typ sura uppstötningar... Antingen så känns det annorlunda nu eller så hoppas man bara för mkt. Jobbigaste med letrozol tycker jag har varit den psykiska delen. Speciellt all väntan. Först på att mensen skulle komma av proveran, sen att vänta på öl men att sen få höra att det inte blivit något ägg och då få börja om med proveran osv..

    Var jätteillamående och hade ont i höften igår när jag skulle sova.. kan ju dock även de vara inbillning... Huvva...

  • Thu 9 Jan 2020 12:46
    #11

    Är det möjligt att känna symptom bara dagarna efter förhoppningsvis befruktning? Den 5e alltså i söndags.

    Har sedan dess haft en molande värk i magen mer eller mindre hela tiden. Har i vanliga fall inte några besvär som gör sig särskilt påminda vid ÄL eller mens.

    Igår började jag känna av ett visst illamående. Inte ett starkt illamående men klart märkbart när jag tänker på det. Likadant idag med illamåendet och brösten känns också konstiga. Det gör inte direkt ont men jag känner att de liksom är där, och de känns fylligare. Har även upplevt extrem trötthet på både dagen och kvällen. Tom 1-2 timmar efter jag gått upp så har varit så trött att jag hade kunnat sova igen. Nästan somna i ett samtal????

    Har såklart tänkt på att detta kan vara ren inbillning. Men samtidigt känner jag att det inte är något som jag tänker på. På så vis att det då inte bör vara "påhittade" symptom.

    Har inte varit gravid tidigare så har inget att jämföra med.

  • Sun 12 Jan 2020 16:40
    #12

    Skulle säga att det är ovanligt med illamående så fort, runt vecka 7 är "normalt".

    I många fall misstar folk pms symptom för gravsymptom om man gärna vill bli gravid.

    De flesta kan få fram ett plus dagen eller dagarna efter BIM. Om inget syns då är man troligen inte gravid, klart det finns dem som plussar sent men det är inte jätte vanligt o kan i många fall vara pga utomkveds eller missfall på g som HCG inte stiger o visar

  • Sun 12 Jan 2020 17:14
    #13

    Någon som plussat än med alla sina symptom?

    Jag tänkte nog ta ett test imon då är de bim-5. Mitt illamående har blivit mer och mer klarar inte av vissa dofter och är irriterad för jämnan de senaste dagarna sen har jag ständig molnande värk i magen och sån järnsmak i munnen allt smakar konstigt ???????? och smärtan i brösten på kvällarna är inte och leka med, klarar inte av beröring eller ligga på sidan och sova.. Så plussar inte jag inom de närmsta dagarna är något helt galet!!

  • Sun 12 Jan 2020 22:39
    #14

    Illamående innan BIM?

  • Mon 13 Jan 2020 09:07
    #15
    Vevoz skrev 2020-01-12 22:39:51 följande:

    Illamående innan BIM?


    Ja jag börja må illa för ett par dagar sedan.

    Och enligt gravid appar & om du googlar så kan man redan börja må illa men de är inte många som gör men de går.

    Sen är jag en människa med såna hemska hormon påslag så att jag mår illa och nu kanske är gravid är inget ovanligt jag börja må illa direkt runt + och tog någon vecka sen börja jag kräkas för fullt fram till vecka 25ca! Så är spännande om de nu visar sig att jag är gravid eller inte?!
  • Sun 19 Jan 2020 16:46
    #16

    Hej på er. Kul att se att fler än jag känner att kroppen spökar efter äl. Själv känner jag att det drar i magen nere till vänster. Men är ganska säker på att jag känner efter för mycket. molande värk i rygg och mage.

    Först om 3 dagar är jag bim -6 och kan göra ett tidigt test. Är så nervös att jag mår illa.

    Detta är dock vårt första försök så jag är ödmjuk inför hur lång tid detta kan ta.

    Lycka till alla!

  • Thu 23 Jan 2020 06:48
    #17

    Har BIM eller BIM+1 idag inte helt säker. Fick en brunaktig flytning igår och idag lite ljusrött blod på pappret. Men bara när jag torkar mig.

    Testade med Clearblue early detection. Fattar inte riktigt testresultaten eftersom jag får ett vågrätt streck i testrutan och ett lodrätt i kontrollrutan. Strecket i testrutan kommer nästan direkt. Har hela tiden tänkt att det är minus. Men sen kollade jag efter och det ska ju inte vara något streck alls i testrutan om man ej är gravid?? Någon som vet??

  • Thu 23 Jan 2020 06:50
    #18

    Skoja bara det är ju minus....

  • Thu 26 Mar 2020 00:08
    #19

    Hur har det gått för alla ? Spännande att läsa

Svar på tråden Molande värk, tidigt symtom?