• Önskarbebis2020

    Tråden för att dela med sig av sin tempkurva vid plus

    Godmorgon!

    Här tänker jag att de som vill gärna kan dela med sig av sina tempkurvor när det blev ett plus

    Har läst att fler och fler använder fertilityfriend exempelvis (även jag) och det hade varit så lärorikt och intressant att få se hur det kan se ut mellan olika personer vid plus

    Så ni som vill får väldigt gärna dela med er

  • Svar på tråden Tråden för att dela med sig av sin tempkurva vid plus
  • Anonym (Understa)


    Understa (med blått) är ett plus och blev en liten tjej. Kurvan ovan blev inget men jag har inte tempat hela.

    Ser att jag varit ganska dålig på att tempa rent allmänt när jag blev gravid. Önskar jag vore bättre för nu försöker jag bli gravid igen och kollar runt på andras kurvor :)
  • Önskarbebis2020
    Anonym (Understa) skrev 2020-01-06 11:17:49 följande:

    Understa (med blått) är ett plus och blev en liten tjej. Kurvan ovan blev inget men jag har inte tempat hela.

    Ser att jag varit ganska dålig på att tempa rent allmänt när jag blev gravid. Önskar jag vore bättre för nu försöker jag bli gravid igen och kollar runt på andras kurvor :)


    Åh tack! Låg du högt över coverline när du blev gravid? Jag ligger så jäkla lågt så fattar inte ens om jag haft ÄL trots fertilityfriend har satt ut det...
  • Önskarbebis2020
    Anonym (Understa) skrev 2020-01-06 11:17:49 följande:

    Understa (med blått) är ett plus och blev en liten tjej. Kurvan ovan blev inget men jag har inte tempat hela.

    Ser att jag varit ganska dålig på att tempa rent allmänt när jag blev gravid. Önskar jag vore bättre för nu försöker jag bli gravid igen och kollar runt på andras kurvor :)


    Här är min (jag som skrev tidigare till dig gällande låg temp efter ÄL)

    OBS JAG HAR INTE PLUSSAT!!

  • Anonym (Understa)
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-06 13:26:16 följande:

    Här är min (jag som skrev tidigare till dig gällande låg temp efter ÄL)

    OBS JAG HAR INTE PLUSSAT!!


    Din kurva är ju rätt lik min, jag låg också lågt hela tiden, typ just över coverline när jag plussade sedan. Så det verkar inte som den behöver gå så högt. Jag blir inte klok på hur appen räknar ut när ÄL är heller utan litar bara blint på det, haha.

    Jag har legat högre den här cykeln (är på bim -6) men fick extremdipp idag och gick under coverline. Jättekonstigt. Har en liten förhoppning om att det kan vara implantationsdip men det lär visa sig imorgon om den går upp eller inte... Tror du din dip på 4 DPO kan vara implantationsdip också? Visst ska den kunna komma så tidigt som 4 DPO även om typ 8-9 DPO är vanligare? Hoppas det för din skull för ju tidigare implantation desto mindre risk för MF :)
  • Onegemensamtbarn


    här är min kurva,inte plussat än jag heller o ganska säker på att mensen kommer snart,är på bim -4 ungefär idag. ligger också bara precis ovanför coverline.

    Igår testade jag och det var tok negativt
  • Anonym (Understa)
    Onegemensamtbarn skrev 2020-01-06 14:09:56 följande:

    här är min kurva,inte plussat än jag heller o ganska säker på att mensen kommer snart,är på bim -4 ungefär idag. ligger också bara precis ovanför coverline.

    Igår testade jag och det var tok negativt


    Det där ser ju jättelovande ut! Textboksexempel på möjlig graviditetskurva! :) Jag blir inte förvånad om din temp stiger imorgon.
  • Anonym (Understa)

    Det här är min nuvarande kurva (är på bim -6)

  • Önskarbebis2020
    Anonym (Understa) skrev 2020-01-06 13:57:18 följande:

    Din kurva är ju rätt lik min, jag låg också lågt hela tiden, typ just över coverline när jag plussade sedan. Så det verkar inte som den behöver gå så högt. Jag blir inte klok på hur appen räknar ut när ÄL är heller utan litar bara blint på det, haha.

    Jag har legat högre den här cykeln (är på bim -6) men fick extremdipp idag och gick under coverline. Jättekonstigt. Har en liten förhoppning om att det kan vara implantationsdip men det lär visa sig imorgon om den går upp eller inte... Tror du din dip på 4 DPO kan vara implantationsdip också? Visst ska den kunna komma så tidigt som 4 DPO även om typ 8-9 DPO är vanligare? Hoppas det för din skull för ju tidigare implantation desto mindre risk för MF :)


    Nej det är nog snarare väldigt dålig sömn. Har inte fått sova ordentligt på 5 dagar så min temp den här månaden är halvdan om jag ska vara ärlig.

    Jag är inte alls hoppfull denna månad då jag hade skolboksexemplar gällande tempen förra månaden. Då hade jag stegring högt, dipp på dag 7, steg dagen efter och fick en skugga på ett test (tror dock spök) och 3 h senare kom mensen. Så den här månaden känns så körd
Svar på tråden Tråden för att dela med sig av sin tempkurva vid plus