• Anonym (sekreteraren)

    Vem borde jag välja?

    Jag har två käresta.
    Den ena är mig nära, mina barn nära, social och närvarande men sexuellt som vaniljglass . . . . den andra, som bor på annan ort, är intensiv, full av kärlek och nyfiken på det mesta och hen bygger vår relation på den intimitet vi tillsammans upptäcker i sängkammaren.
    Detta har pågått ett tag och i mig växer en skam över att jag inte lyckas välja vem av dem jag måste vara utan eftersom situationen är ohållbar.
    Jag tar tacksam emot goda råd eller delar erfarenheter.

  • Svar på tråden Vem borde jag välja?
  • Anonym (Det tråkiga svaret)

    Om du inte lyckas välja då är svaret alltid: ingen av dessa! Är det helt rätt så VET man.

  • Anonym2021
    Anonym (Det tråkiga svaret) skrev 2020-01-06 18:51:31 följande:

    Om du inte lyckas välja då är svaret alltid: ingen av dessa! Är det helt rätt så VET man.


    Håller med ovan
  • Anonym (sekreteraren)

    Håller egentligen med men . . . . det funkar inte. Båda har kvaliteter som räcker "hur långt som helst" och egentligen vill jag inte vara utan någon av dem.

  • Anonym (Ingen av dom)

    Ingen av dom. Det är bättre för dina barn att du är singel än att du går in i relationer som du inte är säker på.

    När du träffar rätt så kommer du inte tvivla.

  • Anonym (Yepp!)
    Anonym (Ingen av dom) skrev 2020-01-06 18:56:13 följande:

    Ingen av dom. Det är bättre för dina barn att du är singel än att du går in i relationer som du inte är säker på.

    När du träffar rätt så kommer du inte tvivla.


    Word!
    Så är det!
  • Anonym (Gammal och vis)

    Mitt råd är att låta snippan bestämma och låta hjärnan vila. Så nummer två helt klart. 

  • CitronTulo
    Anonym (sekreteraren) skrev 2020-01-06 18:55:06 följande:

    Håller egentligen med men . . . . det funkar inte. Båda har kvaliteter som räcker "hur långt som helst" och egentligen vill jag inte vara utan någon av dem.


    Fast att tänka så är ju bara rent egoistiskt! Om ingen av dem på egen hand har alla de sidor som du vill ha hos en kille så är ingen av dem rätt! Välj en kille som har alla dessa egenskaper, eller nöj dig med en av dem! Du vet ju att du i längden inte kan ha båda?
  • Anonym (Tips från coachen)
    Anonym (sekreteraren) skrev 2020-01-06 18:49:49 följande:

    Jag har två käresta.
    Den ena är mig nära, mina barn nära, social och närvarande men sexuellt som vaniljglass . . . . den andra, som bor på annan ort, är intensiv, full av kärlek och nyfiken på det mesta och hen bygger vår relation på den intimitet vi tillsammans upptäcker i sängkammaren.
    Detta har pågått ett tag och i mig växer en skam över att jag inte lyckas välja vem av dem jag måste vara utan eftersom situationen är ohållbar.
    Jag tar tacksam emot goda råd eller delar erfarenheter.


    Vanilj är bättre i längden. Sure, den andra är skitspännande nu men sex kommer inte att vara lika viktigt om ett antal år och man bygger inte en relation på sex, man bygger den på gemensamma intressen och ett gemensamt liv, något som vaniljkillen verkar passa jättebra in i. Ge honom en ärlig chans.
  • Anonym (mmm)

    jag har svårt att tro på hållbarheten i en relation som bygger på sex. Det är kul men det räcker inte i längden 

Svar på tråden Vem borde jag välja?