• Anonym (J)
    Tue 7 Jan 2020 19:17
    10714 visningar
    451 svar
    -1 +3
    451
    10714

    Råd till incels

    En bra krönika som alla incels borde läsa och ta till sig av.

    www.expressen.se/kronikorer/jens-liljestrand/har-ar-mitt-rad-till-alla-dessa-stackars-incels/

  • Svar på tråden Råd till incels
  • Tue 7 Jan 2020 19:42
    #1
    +3

    Jag tycker att det var en dålig krönika, på många sätt. Dels är det bittert, nedlåtande, verklighetsfrämmande och direkt tragiskt att bara bortse från människors djupt rotade längtan efter, kärlek, närhet, familj och sex. Att tro att läsa filosofi, spela tennis eller skaffa manliga vänner kan ersätta kärlek och närheten till en kvinna och barn är direkt korkat.
    Dels är krönikören nedlåtande även mot kvinnor som han tydligen tror är nöjda med ett sådant liv. Skillnaden är förstås att kvinnor kan få sex och därmed närhet hur lätt som helst. Sen tror jag inte att kvinnor idag nöjer sig med att stå i kö för att bli påsatta av alfahannen när han har tid mellan sina andra kvinnor...

    Jag citerar lite ur artikeln: 


    "Lösningen består i att män slutar vara så fixerade vid kvinnor och gör det som kvinnor sedan länge har gjort: Accepterar ensamheten, slutar se sex och relationer som en rättighet och ägnar sig åt andra intressen i livet.


     


    Det fanns ju så mycket annat. Jag hade kunnat lära mig ett språk, läst filosofi, kommit i gång med att spela tennis, skaffat fler nära manliga vänner, kanske rentav skaffat några kvinnliga vänner som hade kunnat lära mig ett och annat."

  • Anonym (E)
    Tue 7 Jan 2020 19:47
    #2
    +1
    Tecum skrev 2020-01-07 19:42:27 följande:

    Jag tycker att det var en dålig krönika, på många sätt. Dels är det bittert, nedlåtande, verklighetsfrämmande och direkt tragiskt att bara bortse från människors djupt rotade längtan efter, kärlek, närhet, familj och sex. Att tro att läsa filosofi, spela tennis eller skaffa manliga vänner kan ersätta kärlek och närheten till en kvinna och barn är direkt korkat.

    Dels är krönikören nedlåtande även mot kvinnor som han tydligen tror är nöjda med ett sådant liv. Skillnaden är förstås att kvinnor kan få sex och därmed närhet hur lätt som helst. Sen tror jag inte att kvinnor idag nöjer sig med att stå i kö för att bli påsatta av alfahannen när han har tid mellan sina andra kvinnor...

    Jag citerar lite ur artikeln: 

    "Lösningen består i att män slutar vara så fixerade vid kvinnor och gör det som kvinnor sedan länge har gjort: Accepterar ensamheten, slutar se sex och relationer som en rättighet och ägnar sig åt andra intressen i livet.

     

    Det fanns ju så mycket annat. Jag hade kunnat lära mig ett språk, läst filosofi, kommit i gång med att spela tennis, skaffat fler nära manliga vänner, kanske rentav skaffat några kvinnliga vänner som hade kunnat lära mig ett och annat."


    Saken är den att om lyder tipsen kommer de bli lyckligare (ingen blir lycklig av att sotta och älta sina problem) och dessutom ha större chans att faktiskt träffa en partner.
  • Tue 7 Jan 2020 19:57
    #3

    Känns väldigt bittert, nästa som om skribenten borde gå till en psykolog.

    Skulle män "ägnar sig åt andra intressen i livet" skulle det garanterat bli gnäll för det eller ja det är det ju redan då många frua gnäller som satan när gubben hänger framför sport på tv:n, satan i gatan vad det kan gnällas. Eller som när han Brunnberg tyckte det skulle finnas en manskanal på tv, då gick alla kvinnor och media bananas.

    Jag tycker detta om så kallade incels är så löjligt, att media ens tar det på allvar liksom. Har man inte bättre och mer krav på sina krönikörer eller de som skriver artiklar idag.

  • Tue 7 Jan 2020 19:57
    #4
    Postman skrev 2020-01-07 19:57:04 följande:

    Känns väldigt bittert, nästa som om skribenten borde gå till en psykolog.

    Skulle män "ägnar sig åt andra intressen i livet" skulle det garanterat bli gnäll för det eller ja det är det ju redan då många frua gnäller som satan när gubben hänger framför sport på tv:n, satan i gatan vad det kan gnällas. Eller som när han Brunnberg tyckte det skulle finnas en manskanal på tv, då gick alla kvinnor och media bananas.

    Jag tycker detta om så kallade incels är så löjligt, att media ens tar det på allvar liksom. Har man inte bättre och mer krav på sina krönikörer eller de som skriver artiklar idag.


    Förlåt, inte skribenten, krönikören skulle det stå.
  • Tue 7 Jan 2020 19:59
    #5
    +1
    Anonym (E) skrev 2020-01-07 19:47:58 följande:
    Saken är den att om lyder tipsen kommer de bli lyckligare (ingen blir lycklig av att sotta och älta sina problem) och dessutom ha större chans att faktiskt träffa en partner.
    Det är givetvis bra om de går ut i verkligheten, engagerar sig i något och träffar folk. Men det jag reagerar mot är formuleringen "acceptera ensamheten". Helt fel råd, direkt vansinnigt. Gör man det har man förlorat, givit upp och sabbat alla chanser att träffa någon, få familj och barn. Ett sånt råd är direkt kontraproduktivt och ökar bara utanförskap och dåligt mående.

    Det är en jävla tur att folk inte följt idiotens råd, då hade mänskligheten dött ut för länge sen!
  • Tue 7 Jan 2020 20:02
    #6
    -1
    Tecum skrev 2020-01-07 19:59:23 följande:
    Det är givetvis bra om de går ut i verkligheten, engagerar sig i något och träffar folk. Men det jag reagerar mot är formuleringen "acceptera ensamheten". Helt fel råd, direkt vansinnigt. Gör man det har man förlorat, givit upp och sabbat alla chanser att träffa någon, få familj och barn. Ett sånt råd är direkt kontraproduktivt och ökar bara utanförskap och dåligt mående.

    Det är en jävla tur att folk inte följt idiotens råd, då hade mänskligheten dött ut för länge sen!
    Ja instämmer helt och jag kan känna att det vore ju lite sorgligt för vårt samhälle om allt fler bara accepterade sin ensamhet sådär. Hela vår existens och samhälle bygger på att vi förökar oss i en sådan takt så vår existens och samhälle är tryggat.

    Krasst så har vi inte råd med för många ensamma.
  • KlantS­murfen
    Tue 7 Jan 2020 20:15
    #7
    Anonym (E) skrev 2020-01-07 19:47:58 följande: #2
    Saken är den att om lyder tipsen kommer de bli lyckligare (ingen blir lycklig av att sotta och älta sina problem) och dessutom ha större chans att faktiskt träffa en partner.
    Jag tycker att det blir väldigt löjligt när "bättre vetande" tycker till i media använder media som källa och tillskriver en hel grupp åsikter mm och ger råd utan att veta vilka han skriver om. Definitionen av incel är inte "ältar problem och skyller på kvinnor"
    KlantSmurfen skrev 2020-01-05 20:49:47 följande: #196
    Förvånad
  • KlantS­murfen
    Tue 7 Jan 2020 20:16
    #8
    KlantSmurfen skrev 2020-01-05 20:49:47 följande: #196
    Meet the women of the incel movement

    Rachel, a 19-year-old from the US, was 15 when she first came across the term "incel" online, and was struck by how precisely it described her situation. "I?ve never had sex or had a relationship due to a hormonal condition that has caused me to develop a very atypical appearance," she says. "The term ?incel? fits me perfectly."

    www.huckmag.com/art-and-culture/tech/meet-the-women-of-the-incel-movement/
    Förvånad
  • Tue 7 Jan 2020 20:33
    #9
    Tecum skrev 2020-01-07 19:59:23 följande:

    Det är givetvis bra om de går ut i verkligheten, engagerar sig i något och träffar folk. Men det jag reagerar mot är formuleringen "acceptera ensamheten". Helt fel råd, direkt vansinnigt. Gör man det har man förlorat, givit upp och sabbat alla chanser att träffa någon, få familj och barn. Ett sånt råd är direkt kontraproduktivt och ökar bara utanförskap och dåligt mående.

    Det är en jävla tur att folk inte följt idiotens råd, då hade mänskligheten dött ut för länge sen!


    Att "acceptera ensamheten" kan också ses som samhällsutveckling och mänsklig evolution. För det är vissa som inte hängt riktigt med där, för de får härdsmälta av att rättigheter ifråga om att ta för sig av kvinnor på olika sätt inte är desamma för en man längre. Tennis är ett rejält fall framåt från rebulikanska trådar på reddit, frotterande varandras hat mot både Stacy, Becky och Chad och citerande av J.B.P.
    #inteensamaldrigglömd
  • Tue 7 Jan 2020 21:04
    #10
    pyssel skrev 2020-01-07 20:33:37 följande:
    Att "acceptera ensamheten" kan också ses som samhällsutveckling och mänsklig evolution. För det är vissa som inte hängt riktigt med där, för de får härdsmälta av att rättigheter ifråga om att ta för sig av kvinnor på olika sätt inte är desamma för en man längre. Tennis är ett rejält fall framåt från rebulikanska trådar på reddit, frotterande varandras hat mot både Stacy, Becky och Chad och citerande av J.B.P.
    Jag förstår inte riktig vad du menar med att ökad ensamhet är en (positiv?) samhällsutveckling? Det har aldrig någonsin varit en rättighet för alla män att "ta för sig" av kvinnor, det har ju till och med krönikören fattat. Det har alltid funnits ensamma män som aldrig fått möjlighet att bilda familj. De män som kunnat ta för sig är ett fåtal mäktiga och rika. Menar du att det är positivt att vrida utvecklingen åt det hållet igen?

    Det är inget fel på tennis men det är naivt att tro att människans biologiska behov av sex, fortplantning och tvåsamhet bara kan pratas bort genom hurtiga tillrop. Jag kan aldrig instämma i att vi ska "acceptera ensamhet" som är ett av våra stora samhällsproblem eller att vi ska rekommendera folk att ge upp sin berättigade längtan efter kärlek och närhet! Det var inte bättre förr utan vi borde kunna göra det bättre än vad det nu är!
Svar på tråden Råd till incels