• Snoffi­83
    Wed 8 Jan 2020 15:09
    1102 visningar
    42 svar
    42
    1102

    Bf juli-Sept 2020 35+

    Hejsan

    Vet att det finns flera grupper för just bf juli - Sept 2020 men har inte sett ngn för oss som är över 35 =).

    Jag är 36 år fyller 37 I maj väntar första barnet runt 11 Aug och känner mig för tillfället lastgammal haha och känner mig totalt livrädd för både MF/Ma och för att bli en gammal tråkig mamma????. Någon mer än jag?? =)

  • Svar på tråden Bf juli-Sept 2020 35+
  • Wed 8 Jan 2020 19:52
    #1

    Hej!

    Jag har precis fått reda på att jag är gravid (V5+3 idag) så det blir en septemberbebis om allt går vägen. Hade ett missfall tidigare, i vecka 10 och skrapades i början på november så jag är också ganska orolig den här gången. Jag är 38 år så jag är ännu mer lastgammal än du :) har två barn sedan tidigare, en 12 åring och en 10 åring. Vilken vecka är du i?

  • Wed 8 Jan 2020 21:44
    #2

    Känn dig inte lastgammal och tråkig! Jag är snart 39 (med andra ord lastgammlast, hihi) och väntar mitt andra barn i juli, om allt nu går som vi vill.

  • Vegali­v
    Wed 8 Jan 2020 22:01
    #3

    Hej! Precis plussat med nr 4, bf i början på september om allt går väl. Inte planerat men så välkommet ändå! Är 39 och hinner fylla 40 precis innan Bf ????????

  • Vegali­v
    Wed 8 Jan 2020 22:01
    #4

    Hej! Precis plussat med nr 4, bf i början på september om allt går väl. Inte planerat men så välkommet ändå! Är 39 och hinner fylla 40 precis innan Bf ????????

  • Vegali­v
    Wed 8 Jan 2020 22:01
    #5

    Hej! Precis plussat med nr 4, bf i början på september om allt går väl. Inte planerat men så välkommet ändå! Är 39 och hinner fylla 40 precis innan Bf ????????

  • Vegali­v
    Wed 8 Jan 2020 22:07
    #6

    Oj ???? Blev visst lite för ivrig på skicka knappen ????

  • Wed 8 Jan 2020 22:08
    #7

    Hej,

    Jag är gärna med här. Jag väntar mitt andra barn i början av juli och vid ett vul råkade läkaren säga att jag ju är gammal nu och behöver fundera över KUB osv. Är 36 år så fram till dess kände jag mig inte gammalt alls. Det roliga är att i mitt län erbjuds inte ens KUB.

    Då jag har en riskgraviditet pga. misstänkt autoimmun sjukdom (5 missfall och ett X innan första barnet och ett missfall innan den här graviditeten) så gjordes ändå ett ultraljud i veckan 14 (igår). Allt såg bra ut och jag har nu börjat med Trombyl utöver Fragmin som jag har tagit sedan vecka 7.

  • Snoffi­83
    Wed 8 Jan 2020 22:38
    #8

    Vad härligt att det är fler än jag som är "lastgamla" :D.

    Jag är i typ 9+3, chockade barnmorskan lite när jag bokade tid.

    Hon frågade när hade min senaste mens första dag och jag måste ju svara ärligt så jag sa 27 april. Hahaha hon blev knäpptyst i luren en bra stund haha.

    Efter det gjorde jag 2 st Vul, det första så såg doktorn ingenting, var förtidigt. På det andra så såg hon gulesäck och ett litet pickade hjärta ???? =), hon gissade då att jag var typish I vecka 6 så jag har fått gå på det=).

    KUB har jag fått välja själv och jag har valt det mkt pga av åldern så den 22 är inskrivning och 4e är UL för KUB.

    Hur mår ni då? Jag har haft 2, 5veckor nu med illamående och inget sug på mat, idag är första dagen med energi=).

  • Snoffi­83
    Wed 8 Jan 2020 22:39
    #9
    Därmed skrev 2020-01-08 22:08:55 följande:

    Hej,

    Jag är gärna med här. Jag väntar mitt andra barn i början av juli och vid ett vul råkade läkaren säga att jag ju är gammal nu och behöver fundera över KUB osv. Är 36 år så fram till dess kände jag mig inte gammalt alls. Det roliga är att i mitt län erbjuds inte ens KUB.

    Då jag har en riskgraviditet pga. misstänkt autoimmun sjukdom (5 missfall och ett X innan första barnet och ett missfall innan den här graviditeten) så gjordes ändå ett ultraljud i veckan 14 (igår). Allt såg bra ut och jag har nu börjat med Trombyl utöver Fragmin som jag har tagit sedan vecka 7.


    Va skönt att allt såg bra ut <3
  • Snoffi­83
    Wed 8 Jan 2020 22:40
    #10
    Vegaliv skrev 2020-01-08 22:01:02 följande:

    Hej! Precis plussat med nr 4, bf i början på september om allt går väl. Inte planerat men så välkommet ändå! Är 39 och hinner fylla 40 precis innan Bf ????????


    Hur gamla är dina andra barn? =)
Svar på tråden Bf juli-Sept 2020 35+