• Wed 8 Jan 2020 19:36
    13723 visningar
    536 svar
    536
    13723

    Vi som planerar graviditet 2020!

    ÄNTLIGEN är det dags! Nu vid årsskiftet 19/20 bestämde vi oss för att försöka bli gravida, min första och hans tredje om allt går vägen. P-pillerna är lagda på hyllan och vi väntar med spänning på att allt ska dra igång.

    Någon som är i samma, helt färska, planering och vill följas åt?

  • Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!
  • Wed 8 Jan 2020 19:45
    #1

    jag och min sambo är inne på försök 2 denna månaden, fick dock mensvärk igår så får vänta in mensen som bör komma på fredag eller lördag.. har ätit p-piller i 6 år, sen satte jag in en spiral som jag tog ut i slutet av oktober så får se hur detta ska gå. 

  • Wed 8 Jan 2020 19:54
    #2

    Heja heja! Är det er första?

  • Wed 8 Jan 2020 19:56
    #3
    ANMIFR skrev 2020-01-08 19:54:21 följande:

    Heja heja! Är det er första?


    jaa det är vårt första! Är född 99 så fyller 21 i år, är så taggad men samtidigt så rädd. Min största skräck i livet har alltid varit att jag inte kan bli gravid så hoppas verkligen att det kommer ta sig. Hur gammal är du? 
  • Wed 8 Jan 2020 21:08
    #4

    Helu (:

    Vi planerar att bli gravida 2020 och försöka få ett syskon till vår lilla tjej här hemma.

    Slutade amma i årsskiftet och väntar nu spännt på att mensen ska hoppa igång igen. Har haft, vad jag tycker känns som mensvärk idag så jag skulle bli väldigt glad om jag slapp vänta längre än såhär (Första gången någonsin man längtat efter mensen?).

    Förra gången tempade jag och jag hoppas kunna börja göra det denna gång med men eftersom lillungen min sover lite dåligt får vi se hur det blir med den saken 'xD

  • Wed 8 Jan 2020 21:11
    #5
    Nathiis skrev 2020-01-08 21:08:18 följande:

    Helu (:

    Vi planerar att bli gravida 2020 och försöka få ett syskon till vår lilla tjej här hemma.

    Slutade amma i årsskiftet och väntar nu spännt på att mensen ska hoppa igång igen. Har haft, vad jag tycker känns som mensvärk idag så jag skulle bli väldigt glad om jag slapp vänta längre än såhär (Första gången någonsin man längtat efter mensen?).

    Förra gången tempade jag och jag hoppas kunna börja göra det denna gång med men eftersom lillungen min sover lite dåligt får vi se hur det blir med den saken 'xD


    Hej!

    Vår plan är oxå att bli gravida snarast, jag har inte heller fått tillbaka min mens än. Dock jobbar vi på att sluta med amningen. Just nu har vi slutat dagtid och dottern får bara amma morgon och kväll. Hoppas mensen kommer tillbaka ändå..
  • Wed 8 Jan 2020 21:34
    #6
    trollkvinna123 skrev 2020-01-08 21:11:54 följande:

    Hej!

    Vår plan är oxå att bli gravida snarast, jag har inte heller fått tillbaka min mens än. Dock jobbar vi på att sluta med amningen. Just nu har vi slutat dagtid och dottern får bara amma morgon och kväll. Hoppas mensen kommer tillbaka ändå..


    Hur gammal är din lilla ? (:

    Vi har enbart ammat nattetid ett tag men nu kände jag mig väldigt klar och det gick bättre än jag väntade mig ..

    Fick höra att det är kvälls/nattamningen som styr hormonerna men jag har ingen aning om om det är så ..
  • Wed 8 Jan 2020 21:38
    #7

    Åh är gärna med här och följs åt! :D Vi bestämde oss också väldigt nyligen. Också vid årskiftet! Jag är mitt i min cykel nu. Dag 13 idag men är lite osäker på om det är någon ägglossning på gång?? :/ Hade sex i måndags så kan ju vara så att jag haft en tidig ägglossning. Men är väldigt skeptisk till det då mina cykler är väldigt långa. Men vem vet! Använder inga ÄL-stickor utan haft/har Billingsmetoden som skydd samt sätt att ha koll på ÄL/fertila perioder m.m. Har funkat bra med de andra 3 barnen och de senaste 10 åren så! ;)

    Så det här är vårt 4:e gemensamma barn som vi försöker oss på. :) Det är lika läskigt varje gång att en kanske inte kommer bli gravid! :P Har extrakilon kvar sedan sista graviditeten också så osäker på om det kommer påverka denna gång.

    BIM är den 27 januari här. När är BIM för er eller när börjar er cykel för försök? :)

  • Wed 8 Jan 2020 22:01
    #8
    Mammaresan skrev 2020-01-08 21:38:47 följande:

    Åh är gärna med här och följs åt! :D Vi bestämde oss också väldigt nyligen. Också vid årskiftet! Jag är mitt i min cykel nu. Dag 13 idag men är lite osäker på om det är någon ägglossning på gång?? :/ Hade sex i måndags så kan ju vara så att jag haft en tidig ägglossning. Men är väldigt skeptisk till det då mina cykler är väldigt långa. Men vem vet! Använder inga ÄL-stickor utan haft/har Billingsmetoden som skydd samt sätt att ha koll på ÄL/fertila perioder m.m. Har funkat bra med de andra 3 barnen och de senaste 10 åren så! ;)

    Så det här är vårt 4:e gemensamma barn som vi försöker oss på. :) Det är lika läskigt varje gång att en kanske inte kommer bli gravid! :P Har extrakilon kvar sedan sista graviditeten också så osäker på om det kommer påverka denna gång.

    BIM är den 27 januari här. När är BIM för er eller när börjar er cykel för försök? :)


    Spännande ! Känner ingen känslan och "rädslan" att det inte ska funka. Innan dottern var jag livrädd att jag inte kunde få barn alls. Jag har nog blivit av med det mesta av mina extrakilon .. Väger mig inte men känner mig som vanligt (: Nu börjar jag dessutom jobba i februari igen och då har jag möjlighet att gå till gymmet igen <3
  • Wed 8 Jan 2020 22:06
    #9
    ANMIFR skrev 2020-01-08 19:36:46 följande:

    ÄNTLIGEN är det dags! Nu vid årsskiftet 19/20 bestämde vi oss för att försöka bli gravida, min första och hans tredje om allt går vägen. P-pillerna är lagda på hyllan och vi väntar med spänning på att allt ska dra igång.

    Någon som är i samma, helt färska, planering och vill följas åt?


    Samma här! Tog sista pillret 30 november. Missade ÄL i december men ser fram emot nästa ÄL runt 20-24 januari :)
  • Tiffan­y
    Thu 9 Jan 2020 02:06
    #10

    Samma här. Vi har försökt förut o fått 2 missfall. Funderar på att be om utredning ifall det inte tagit sig denna månad. Har oregelbunden mens så är så svårt att veta ibland fast använder mig av ägglossningstester

Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!