• Anonym (Undrar)

    Tyda dubbeltydigt clearblue test

    Gjorde ett negativt test imorse men en timme senare var det konturer av ett plus. Är det fortfarande negativt? Lägger bild i kommentarerna

  • Svar på tråden Tyda dubbeltydigt clearblue test
  • Anonym (Anonym)

    Enklast är väl om du gör ett till? Grejen är att jag skulle säga att det är negativt. Det är resultatet du fick och även om det gått en timme så betyder inte konturer att det är något annat. Positivt utslag skulle visa ett tydligt +

    Men testa imorgon igen om du vill vara säker.

  • LFF
    Anonym (Undrar) skrev 2020-01-08 20:15:57 följande:

    Gjorde ett negativt test imorse men en timme senare var det konturer av ett plus. Är det fortfarande negativt? Lägger bild i kommentarerna


    Nej, det är inte dubbeltydigt. Det står klart och tydligt i instruktionerna att man ska läsa av testet efter en viss tid. Om man låter det ligga sen och tittar på det igen så är inte resultatet tillförlitligt. Så om det visade negativt när du kollade efter angiven tid så är testet negativt.

    I de manualer som CB har på sin hemsida så ska testet läsas av inom 10 minuter. Därefter ska man bortse från eventuella förändringar i testet.
  • Pierott

    Precis som LFF skriver så står det tydligt att resultat som kommer efter kontrolltiden ska bortses ifrån då det inte är tillförlitligt.

    Så nej, det är negativt.

  • Anonym (Undrar)

    Jaa så är det säkert i vissa fall.. min förra graviditet visade dock negativt inom tiden som stod, på en sån sticka, och tre timmar senare var där ett svagt streck och mycket riktigt jag var tidigt gravid så det stämmer inte alltid med tiden.

  • Anonym (Van testare)

    Den typen av test visar alltid konturer av ett plus, dock är ju i detta fall endast "minus-strecket" i pluset ifyllt, vilket betyder att det är negativt. De digitala testen lämnar inte direkt något tolkningsutrymme.

Svar på tråden Tyda dubbeltydigt clearblue test