• Thu 9 Jan 2020 00:36
    5837 visningar
    15 svar
    15
    5837

    Vilken är din IVF-klinik utomlands?

    Vid vilken IVF-klinik utomlands gör du/har du gjort din behandling? 
    Är du nöjd med din klinik? 

    Jag söker efter en bra klinik någonstans i Europa. (Egna ägg eller ÄD/ED). Efter att ha läst i en del trådar här på Familjeliv har jag förstått att flera av er är nöjda med O.L.G.A. Fertility Clinic i S:t Petersburg och med AVA Clinic i Riga.

    Vilka ytterligare kliniker tycker ni är bra? (Det måste väl finnas fler?)
  • Svar på tråden Vilken är din IVF-klinik utomlands?
  • Anonym (Evve)
    Thu 9 Jan 2020 00:49
    #1

    Jag har varit hos Team Miracle på Cypern och Trianglen i Danmark. Är nöjd med båda.

  • Thu 9 Jan 2020 12:39
    #2

    Hej.

    Vi har precis gjort äggplock på en klinik i Cypern som heter bahceci (british ivf hospital) och ska åka tillbaka och återföra ett av våra embryon till nästa cykel.

    vi är jätte nöjda med kliniken och skulle absolut rekommendera den.

    Vi valde den för att där får man välja kön och det var det vi ville. Vi har Tidigare har vi gjort ivf här i Sverige

  • Fri 10 Jan 2020 17:08
    #3

    Hej, jag hoppar in även här. Det ska vimla av tips hoppas jag! Ni som är på g med ivf eller äggdonation utomlands vet ni kanske om det är ngn klinik i Polen?

  • Tue 14 Jan 2020 23:39
    #4
    Anonym (Evve) skrev 2020-01-09 00:49:02 följande:

    Jag har varit hos Team Miracle på Cypern och Trianglen i Danmark. Är nöjd med båda.


    Tack så mycket för ditt tips! Spännande att två av er som har svarat har varit på Cypern och gjort era behandlingar. Vilka fördelar har du upplevt med din klinik på Cypern?
  • Tue 14 Jan 2020 23:41
    #5
    Andersson123 skrev 2020-01-09 12:39:06 följande:

    Hej.

    Vi har precis gjort äggplock på en klinik i Cypern som heter bahceci (british ivf hospital) och ska åka tillbaka och återföra ett av våra embryon till nästa cykel.

    vi är jätte nöjda med kliniken och skulle absolut rekommendera den.

    Vi valde den för att där får man välja kön och det var det vi ville. Vi har Tidigare har vi gjort ivf här i Sverige


    Tack så mycket för ditt tips! Spännande att två av er som har svarat har varit på Cypern och gjort era behandlingar. Vilka fördelar har du upplevt med din klinik på Cypern?
  • Tue 14 Jan 2020 23:43
    #6
    KajsaMia skrev 2020-01-10 17:08:23 följande:

    Hej, jag hoppar in även här. Det ska vimla av tips hoppas jag! Ni som är på g med ivf eller äggdonation utomlands vet ni kanske om det är ngn klinik i Polen?


    Hej KajsaMia! Ja, nu hoppas vi på många tips Glad
  • Wed 15 Jan 2020 11:06
    #7
    KajsaMia skrev 2020-01-10 17:08:23 följande:

    Hej, jag hoppar in även här. Det ska vimla av tips hoppas jag! Ni som är på g med ivf eller äggdonation utomlands vet ni kanske om det är ngn klinik i Polen?


    Det finns säkert många ÄD-kliniker i Polen, men en av dem ska du absolut undvika !!! Den heter invimed, den har mycket dåligt rykte här på Familjeliv eftersom många svenska kvinnor kände sig lurade på pengarna av dem. Sök invimed här på Familjeliv om du vill läsa mer, så hittar du många tidigare trådar om dem.
  • Wed 15 Jan 2020 11:13
    #8
    Akvamarin skrev 2020-01-09 00:36:20 följande:

    Vid vilken IVF-klinik utomlands gör du/har du gjort din behandling? 

    Är du nöjd med din klinik? 

    Jag söker efter en bra klinik någonstans i Europa. (Egna ägg eller ÄD/ED). Efter att ha läst i en del trådar här på Familjeliv har jag förstått att flera av er är nöjda med O.L.G.A. Fertility Clinic i S:t Petersburg och med AVA Clinic i Riga.

    Vilka ytterligare kliniker tycker ni är bra? (Det måste väl finnas fler?)


    Reprofit i Tjeckien har jag hört ska vara en seriös och bra klinik. De har (liksom Olgas klinik i Ryssland) en babygaranti. Men det står inget om den på deras hemsida, utan man måste kontakta kliniken för att få mer info. Man måste uppfylla vissa krav för att beviljas garantin, jag vet ej exakt vilka, kontakta dem isåfall för mer info.

    Hos IvfSerum i Aten (Grekland) vet jag många som lyckats med äggdonation.
  • Sat 18 Jan 2020 14:27
    #9
    UndrandeSökare skrev 2020-01-15 11:13:37 följande:
    Reprofit i Tjeckien har jag hört ska vara en seriös och bra klinik. De har (liksom Olgas klinik i Ryssland) en babygaranti. Men det står inget om den på deras hemsida, utan man måste kontakta kliniken för att få mer info. Man måste uppfylla vissa krav för att beviljas garantin, jag vet ej exakt vilka, kontakta dem isåfall för mer info.

    Hos IvfSerum i Aten (Grekland) vet jag många som lyckats med äggdonation.
    Tack så mycket UndrandeSökare! Är det någon som vet mer om Reprofits garanti? Eller har fler tips på bra kliniker?
  • Thu 6 Feb 2020 22:51
    #10
    Akvamarin skrev 2020-01-09 00:36:20 följande:
    Vid vilken IVF-klinik utomlands gör du/har du gjort din behandling? 
    Är du nöjd med din klinik? 

    Jag söker efter en bra klinik någonstans i Europa. (Egna ägg eller ÄD/ED). Efter att ha läst i en del trådar här på Familjeliv har jag förstått att flera av er är nöjda med O.L.G.A. Fertility Clinic i S:t Petersburg och med AVA Clinic i Riga.

    Vilka ytterligare kliniker tycker ni är bra? (Det måste väl finnas fler?)
    Vi gör just nu långa protokollet i Helsingfors på Ovumia. Valde dem pga nära och enkelt att åka till för oss som bor i Stockholm. (Vi gör PGT-A, därav utomlands). Oklart ännu vad vi tycker. Har bara varit på ett uppstartsmöte än så länge och nu tar jag spray + Menopur. Äggplock nästa vecka skulle jag tro. Läkaren kändes bra och förklarade allt länge och väl (på svenska) och efterföljande mejlkontakt har funkat bra. Gör ultraljuden här hemma och mejlar resultaten. 
  • Anonym (S)
    Sat 8 Aug 2020 19:00
    #11

    Hej. Någon som vet vilka länder utomlands som tillåter IVF för ensamstående?

  • Anonym (Anony­m)
    Sun 9 Aug 2020 10:26
    #12
    Anonym (S) skrev 2020-08-08 19:00:51 följande:

    Hej. Någon som vet vilka länder utomlands som tillåter IVF för ensamstående?


    Danmark, Lettland, Grekland och Ryssland tillåter hjälp för ensamstående.

    INTE Tjeckien.

    Jag vet inte vad som gäller i andra länder, men kontakta de kliniker du är intresserad av så får du veta.
  • Fri 4 Dec 2020 21:32
    #13

    Hej på er!

    Jag kan tipsa om Ovumia Fertinova i Tammerfors Finland! Mycket bra personal, förstående, flexibla, professionella och vi har en dotter nu med hjälp av personal på Ovumia! :)

  • Anonym (Kämpa­r)
    Thu 9 Sep 2021 07:58
    #14

    Hej! Gör ni alla PGT-a på klinikerna utomlands? Detta är främsta skälet jag funderar på utomlands..

    Eller finns det ngn annan speciell anledning till varför ni gör det utomlands ist för i sverige?

  • Mon 20 Nov 2023 12:11
    #15
    Andersson123 skrev 2020-01-09 12:39:06 följande:

    Hej.

    Vi har precis gjort äggplock på en klinik i Cypern som heter bahceci (british ivf hospital) och ska åka tillbaka och återföra ett av våra embryon till nästa cykel.

    vi är jätte nöjda med kliniken och skulle absolut rekommendera den.

    Vi valde den för att där får man välja kön och det var det vi ville. Vi har Tidigare har vi gjort ivf här i Sverige


    Vad kostade det att göra gender selection plus ivf?
Svar på tråden Vilken är din IVF-klinik utomlands?