• Fri 10 Jan 2020 10:23
    6237 visningar
    41 svar
    41
    6237

    Köra bil i högklackat

    Tjejer, ni som kör bil i högklackat, har ni klacken i golvet eller i luften när ni t.ex bromsar. När jag gasar så har jag klacken i golvet, så även när jag bromsar. Men min sambo vill att jag skall flytta bak sätet lite, så att klacken hänger i luften när jag bromsar, han är rädd för att jag ska fastna med klacken i mattan, å inte kunna bromsa så hårt som det kanske behövs. Har aldrig upplevt att det varit några problem, och jag kör mycket bil, oftast med klackar. Hur är era upplevelser om det.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-01-10 21:34

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-01-10 21:36

    Naturligtvis är det inga stilettklackar, utan vanliga stövlar, stövletter eller pumps med ca 8 cm klack, skor som jag utan några problem kan gå i en hel dag. Har även sett kvinnliga busschaufförer som till sin uniform har stövlar/stövletter med klack. Har man korta ben, så kan det vara skönt med en klack, så man kan vila hälen mot golvet.

  • Svar på tråden Köra bil i högklackat
  • Fri 10 Jan 2020 11:18
    #1
    -1 +1

    Bara vansinne att köra med högklackat! En trafikfara av högsta rang!

  • Ful Anka
    Fri 10 Jan 2020 11:28
    #2
    -1 +1

    Du tar ju naturligtvis av dig skorna. Inte fan sitter du och kör bil i högklackade skor heller.


    This is my life and I don't care
  • Fri 10 Jan 2020 11:42
    #3
    -1

    Hoppas jag inte möter dig nånstans på vägarna..


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Fri 10 Jan 2020 11:44
    #4
    -1 +1
    Dalkullan66 skrev 2020-01-10 10:23:10 följande:

    Tjejer, ni som kör bil i högklackat, har ni klacken i golvet eller i luften när ni t.ex bromsar. När jag gasar så har jag klacken i golvet, så även när jag bromsar. Men min sambo vill att jag skall flytta bak sätet lite, så att klacken hänger i luften när jag bromsar, han är rädd för att jag ska fastna med klacken i mattan, å inte kunna bromsa så hårt som det kanske behövs. Har aldrig upplevt att det varit några problem, och jag kör mycket bil, oftast med klackar. Hur är era upplevelser om det.


    Tror få personer är så dumma så de kör bil med högklackade skor på sig.
  • Fri 10 Jan 2020 13:22
    #5

    Naturligtvis är det inga stilettklackar, utan vanliga stövlar, stövletter eller pumps med ca 8 cm klack, skor som jag utan några problem kan gå i en hel dag. Har även sett kvinnliga busschaufförer som till sin uniform har stövlar/stövletter med klack. Har man korta ben, så kan det vara skönt med en klack, så man kan vila hälen mot golvet.

  • Fri 10 Jan 2020 13:39
    #6

    Ha ett par gympaskor eller liknande i bilen så slipper du problemet. Sååååå korta kan inte dina ben vara...

  • Sun 16 Feb 2020 16:46
    #7
    -2 +2

    Alltså vilka sjuka svar att köra i högklackat är inte alls farligt . Har kört i högklackat ända sen jag tog körkort .  Själv sitter jag ganska långt bak så klacken i golvet när jag gasar men i luften när jag bromsar


    Hanna fartdåren persson
  • Mon 17 Feb 2020 07:28
    #8
    -1 +2
    Hanna F skrev 2020-02-16 16:46:33 följande:
    Alltså vilka sjuka svar att köra i högklackat är inte alls farligt . Har kört i högklackat ända sen jag tog körkort .  Själv sitter jag ganska långt bak så klacken i golvet när jag gasar men i luften när jag bromsar
    Detta säger allt om din mognad. 
  • Mon 17 Feb 2020 19:09
    #9
    -1 +1

    Man är inte omogen för man kör i klackar , Det är skönt när man är van och inte alls farligt


    Hanna fartdåren persson
  • Tue 18 Feb 2020 18:00
    #10
    +1
    Hanna F skrev 2020-02-17 19:09:51 följande:

    Man är inte omogen för man kör i klackar , Det är skönt när man är van och inte alls farligt


    Här är en artikel. Det finns antagligen tusentals fler... Vsg att googla.

    www.wheels24.co.za/Arrive-Safe/OnTheRoad/Driving-in-heels-Why-so-dangerous-20131125
Svar på tråden Köra bil i högklackat