• Sun 12 Jan 2020 00:37
    735 visningar
    4 svar
    4
    735

    Köra bil i klackar

    Tjejer, ni som kör bil i klackar, har ni klacken i golvet eller i luften när ni t.ex bromsar. När jag gasar så har jag klacken i golvet, så även när jag bromsar. Men min sambo vill att jag skall flytta bak sätet lite, så att klacken hänger i luften när jag bromsar, han är rädd för att jag ska fastna med klacken i mattan, å inte kunna bromsa så hårt som det kanske behövs. Har aldrig upplevt att det varit några problem, och jag kör mycket bil, oftast med klackar. Hur är era upplevelser.

    Naturligtvis är det inga stilettklackar, utan vanliga stövlar, stövletter eller pumps med ca 8 cm klack, skor som jag utan några problem kan gå i en hel dag. Har även sett kvinnliga busschaufförer som till sin uniform har stövlar/stövletter med klack.

  • Svar på tråden Köra bil i klackar
  • Sun 12 Jan 2020 13:34
    #1

    Jag tar av mig klackarna när jag kör bil. Kör hellre barfota än i klackar, eftersom jag tycker att klackarna fastnar i mattan och begränsar mig.

  • Tue 14 Jan 2020 19:23
    #2

    Jag kör med klacken i golvet.

  • Tue 14 Jan 2020 20:01
    #3
    Dalkullan66 skrev 2020-01-12 00:37:02 följande:

    Tjejer, ni som ........................................................ Men min sambo vill att jag skall flytta bak sätet lite, så att klacken hänger i luften när jag bromsar, han är rädd för att jag ska fastna med klacken i mattan, å inte kunna bromsa så hårt som det kanske behövs.


    Du behöver kanske inte bromsa så hårt om du kör med lite framförhållning
    till vad gäller för dom rådande omständigheterna
  • Tue 14 Jan 2020 23:54
    #4
    xSpinell skrev 2020-01-14 20:01:14 följande:

    Du behöver kanske inte bromsa så hårt om du kör med lite framförhållning

    till vad gäller för dom rådande omständigheterna


    Jag kör med framförhållning, men det kan ju snabbt dyka upp djur på vägen som man måste snabbt bromsa in för, men jag är inte orolig, det är bara min kille som är lite nojig, jag känner att själv har jag full koll, det är tunn sula på dom flesta skor jag har, så jag känner pedalerna väl, och med klacken i golvet så blir det väldigt bekvämt å vilsamt att köra, faktum är att dom få gånger jag har platta skor, så blir jag mer trött i foten om man åker länge pga att den kommer i sämre vinkel mot pedalen
Svar på tråden Köra bil i klackar