• Sun 12 Jan 2020 17:11
    5402 visningar
    4 svar
    4
    5402

    Emmaljunga NXT90

    Hallå alla föräldrar (och blivande föräldrar)!

    Vi är gravida med Bf juli 2020 och är såå lyckliga! Vi har nu varit ute och kollat på barnvagnar och bestämt oss för att köpa en Emmaljunga NXT90. Dock har vi svårt att välja färg och tänkte höra med er hur ni tänkte? Framförallt er som har vit ligg och sittdel i läderimitation. Vi väljer just mellan grå och vit. Hon i affären sa att den vita sittdelen kan ju bli varm på sommaren för barnet och ?klibbig? att sitta i. Som att sitta i en bil med skinnklädsel. Så vi undrar såklart om ni som har den vita ligg och sittdelen upplever det så? Eller att den är Svår att hålla ren?

    Sedan har vi lite beslutsångest om vi ska välja ergo eller flat sittdel. Vad vi har fattat det som är ingen bättre eller sämre än den andra utan enbart en smaksak. Iaf med 2020 års modell. Hon i butiken tyckte att flat kanske passar oss bäst då vi båda är ganska långa (och då menar på att barnet kanske blir lång fort också). Hur tänkte ni där?

    Tack på förhand! Ha det bäst

  • Svar på tråden Emmaljunga NXT90
  • Sun 12 Jan 2020 20:50
    #1

    Kan tyvärr inte hjälpa dig med skinnklädsel-frågan då vi har svart lounge och svart competition på vår vagn..

    Angående vilken sittdel är det nog bara att välja det ena eller det andra. Vi valde flat till första men vi hade jättesvårt att få honom att sova i den då han vägrade ligga ner och somna och när man la ner honom vaknade han.. vi köpte en ergonomisk när han var ett efter provat en kompis vagn och sen somnade han jättelätt, även liggande i den sittdelen. Så det är jättesvårt att veta innan vilken som passar en bäst! Nu är han nästan 2,5 år och börjar bli för lång för ergo och sitter mer i flat de få gånger han åker vagn. Har sparat båda och tänker använda ergo först till småsyskonet då det känns mer ombonat när de är så små :) känner ni att ni valt ?fel? sen så kan det finnas någon som vill byta i tex Emmaljunga-grupper på facebook, brukar se det lite titt som tätt :) ett tips är att även ha deras vinterklädsel om ni väljer ergo, tycker det har varit svårt att få åkpåsen att sitta bra i ergo. Ska själv inskaffa den till hösten när lilla byter till sittdel. Långt svar men hoppas det här hjälper dig något iallafall!

  • Tue 14 Jan 2020 11:50
    #2

    Jag köpte precis en Emmaljunga nxt90, jag valde lounge black så kan tyvärr inte svara något ang. det. Sittdel var vi först inne på ergo men läste sedan på lite mer och vi tog beslutet att köpa en flat. Dels för att det sägs vara bättre för barnet och för att det känns som den är lite rymligare. Ergo är ju lite längre än flat men överlag känns det som det är lättare att rymma barn, åkpåse osv. i flat och förhoppningvis kommer vårat barn sova bra i den. Jag tycker det känns mer som en ordentligt vagn med flat än ergo :)

  • Thu 16 Jan 2020 14:25
    #3

    Tusen tack för era svar! Det lutar åt att vi köper en flat-sittdel. :) I värsta fall får vi väl köpa en ergo om bebis inte gillar flat-sittdelen helt enkelt. 

  • Tue 10 Mar 2020 19:17
    #4

    Jag kommer köpa white leatherette till kommande barn, jag använde dock alltid en sittdyna i vagnen till det äldsta barnet och kommer göra samma sak med denna lilla. Läder känns endå rätt enkelt att torka av och hålla efter, tyg behöver man tvätta så ofta om man vill hålla den ren och fräsch 

Svar på tråden Emmaljunga NXT90