• Johannus

    Mästerkock 2020

    Fler som tittar på Mästerkockarna 2020 och vill diskutera programmet.

  • Svar på tråden Mästerkock 2020
  • flygrl

    Jag tittar och har gjort så sen jag va liten. Tycker det är ett härligt och underhållande program, särskilt som jag också är väldigt matintresserad.

    Nu har dom ju enbart haft auditions så den riktiga tävlingen har inte riktigt kommit i gång så är svårt ha så mycket åsikter än. Många är ju duktiga fast nervösa men i vissa fall undrar man ju hur dom egentligen tänkt och att dom verkar sakna självinsikt om att dom verkligen inte har där att göra. Tycker lite synd om dom som seriöst försöker och sen inte lyckas gå vidare.

    Tråkigt det är Leif Mannerströms sista säsong. Kommer sakna honom. :/

  • Johannus
    flygrl skrev 2020-01-13 17:15:37 följande:
    Jag tittar och har gjort så sen jag va liten. smile1.gif Tycker det är ett härligt och underhållande program, särskilt som jag också är väldigt matintresserad.

    Nu har dom ju enbart haft auditions så den riktiga tävlingen har inte riktigt kommit i gång så är svårt ha så mycket åsikter än. Många är ju duktiga fast nervösa men i vissa fall undrar man ju hur dom egentligen tänkt och att dom verkar sakna självinsikt om att dom verkligen inte har där att göra. Tycker lite synd om dom som seriöst försöker och sen inte lyckas gå vidare.

    Tråkigt det är Leif Mannerströms sista säsong. Kommer sakna honom. :/
    Nej det har inte kommit i gång ännu, men kul att vi blir några so vill diskutera när det väl sätter i gång.

    Vaa!!!???? Ska Leif sluta att vara med? Trist
  • flygrl
    Johannus skrev 2020-01-13 20:53:15 följande:

    Nej det har inte kommit i gång ännu, men kul att vi blir några so vill diskutera när det väl sätter i gång.

    Vaa!!!???? Ska Leif sluta att vara med? Trist


    Självklart! Kul att du startade den här tråden! (Så snart jag kollat i kapp Farmen dyker jag upp också i den tråden. )

    Ja, det är tydligen sista säsongen Leif ska va med i. Trist som sagt!
  • Nandez

    Det är så många som är duktiga på att laga mat. Det är nu det blir spännande

  • Johannus
    Nandez skrev 2020-01-17 17:50:40 följande:
    Det är så många som är duktiga på att laga mat. Det är nu det blir spännande smile1.gif
    Jag kollade på Mästerkockarna i går via Tv4 paly då jag kom sent hem efter en resa till Göteborg.
    Var så trött att jag inte ens uppfattade vilka 12 som valdes till som tävlande.

    Tycker det är kul att dessa amatörkockar kan göra olika rätter av samma ingredienser.
  • flygrl

    Så, nu har dom fått fram dom 12 som ska tävla om att bli Sveriges mästerkock. Jag har inte direkt hunnit fastna för nån än...jo, möjligen den blonda tjejen som bor i kollektiv och väl är vegetarian verkar lite rolig sådär.

    Tänkte ni på det va lite annat upplägg i år med att alla auditions va i Sthlm/Täby istf för på flera platser. Sen va det mer riktig matlagning i Gävle den här gången istf som tidigare år då dom mest skulle hacka lök, göra majonnäs och såna grejer. Gillade årets variant bättre med riktig matlagning. Sen hade dom inga som kom med genom att Leif sökte upp dom i hemmet.

  • Johannus
    flygrl skrev 2020-01-17 20:04:04 följande:
    Så, nu har dom fått fram dom 12 som ska tävla om att bli Sveriges mästerkock. Jag har inte direkt hunnit fastna för nån än...jo, möjligen den blonda tjejen som bor i kollektiv och väl är vegetarian verkar lite rolig sådär.

    Tänkte ni på det va lite annat upplägg i år med att alla auditions va i Sthlm/Täby istf för på flera platser. Sen va det mer riktig matlagning i Gävle den här gången istf som tidigare år då dom mest skulle hacka lök, göra majonnäs och såna grejer. Gillade årets variant bättre med riktig matlagning. Sen hade dom inga som kom med genom att Leif sökte upp dom i hemmet.
    Jag var så trött i går så att jag halv titta på programmet via play.
    Menar du den ljusa tjejen som har ett leende hela tiden eller?

    Ja auditions var annorlunda i år, men kul att dem lagar mat direkt innan tävlingen börjar på allvar.

    Leif är gammal och kanske inte orkar resa runt mer, men det hade varit kul om han gjort det i år också.

    Ska bli kul och se om man får en favorit av dessa som kom in till tävlingen.
  • Nandez
    Johannus skrev 2020-01-17 18:58:00 följande:
    Jag kollade på Mästerkockarna i går via Tv4 paly då jag kom sent hem efter en resa till Göteborg.
    Var så trött att jag inte ens uppfattade vilka 12 som valdes till som tävlande.

    Tycker det är kul att dessa amatörkockar kan göra olika rätter av samma ingredienser.
    Det tycker jag med.
  • Nandez
    flygrl skrev 2020-01-17 20:04:04 följande:
    Så, nu har dom fått fram dom 12 som ska tävla om att bli Sveriges mästerkock. Jag har inte direkt hunnit fastna för nån än...jo, möjligen den blonda tjejen som bor i kollektiv och väl är vegetarian verkar lite rolig sådär.

    Tänkte ni på det va lite annat upplägg i år med att alla auditions va i Sthlm/Täby istf för på flera platser. Sen va det mer riktig matlagning i Gävle den här gången istf som tidigare år då dom mest skulle hacka lök, göra majonnäs och såna grejer. Gillade årets variant bättre med riktig matlagning. Sen hade dom inga som kom med genom att Leif sökte upp dom i hemmet.
    Har inte heller fastnat för någon ännu.
Svar på tråden Mästerkock 2020