• Mon 13 Jan 2020 16:15
    1232 visningar
    13 svar
    13
    1232

    Tre positiva grav test, neg hos BM

    Hej allihopa!

    Gud är helt ställd... jag har tagit 4 graviditetstester, en digital och 3 från apoteket. Alla positiva, tydligt positiva.

    Fick tid idag för inskrivning och fick även göra ett gravtest, chocken jag fick när hon säger att hon bara ser ett streck. Hon sa att hon trodde det isåfall var fel på testen jag tog (alla köpta olika gånger från olika apotek) och att jag skulle avvakta en vecka. Har detta hänt någon av er innan? Hur lång tid tog det förens ni började blöda? Tog ni fler tester hemma? Jag har tagit detta som ett missfall, e såklart jätte ledsen, men att inte veta är fan värre.

    Jag lägger upp bild på testerna...

  • Svar på tråden Tre positiva grav test, neg hos BM
  • Mon 13 Jan 2020 16:16
    #1

    Oj råkade få med en bild som

    Inte skulle upp, sorry! Pinsamt

  • Mon 13 Jan 2020 16:23
    #2

    Vad märkligt, men risken är nog större att det är fel på barnmorskans test än på dina tre. Har du testat igen hemma efter ditt besök hos bm? Det hade jag gjort och är det positivt så är det med största sannolikhet fel på bm:s test istället!

  • Anonym (Janin­a)
    Mon 13 Jan 2020 17:12
    #3

    Jag tror även jag att det måste varit fel på barnmorskans test. När tog du ditt test? Hur många dagar efter tog du hos barnmorskan? Om man fåt missfall har man väl ändå hormoner kvar som visar sig på testet.?

  • Anonym (Mamma­)
    Mon 13 Jan 2020 17:19
    #4

    Läste i en annan tråd att de man köper är känsligare än de hos bm, konstigt nog. Tycker annars det borde vara tvärtom! Avvakta några dagar, ta nytt test, kör upp det nya positiva under näsan på bm ;)

  • Mon 13 Jan 2020 17:26
    #5
    Anonym (Janina) skrev 2020-01-13 17:12:19 följande:

    Jag tror även jag att det måste varit fel på barnmorskans test. När tog du ditt test? Hur många dagar efter tog du hos barnmorskan? Om man fåt missfall har man väl ändå hormoner kvar som visar sig på testet.?


    Tack för svar! Hon doppa två av hennes stickor (samma märke) .. jag var där idag och testet ovanför tog jag i förrigår. Man är såklart alltid beredd på dåliga besked , men att få ett negativt test hos BM var inte väntat alls.
  • Mon 13 Jan 2020 17:28
    #6
    Anonym (Mamma) skrev 2020-01-13 17:19:24 följande:

    Läste i en annan tråd att de man köper är känsligare än de hos bm, konstigt nog. Tycker annars det borde vara tvärtom! Avvakta några dagar, ta nytt test, kör upp det nya positiva under näsan på bm ;)


    Tack för svar ?? , men vad sjukt, tänkte verkligen att det borde vara tvärt om.. oh, ja jag ska avvakta o hoppas på det bästa
  • Mon 13 Jan 2020 17:32
    #7
    Soffi skrev 2020-01-13 16:23:56 följande:

    Vad märkligt, men risken är nog större att det är fel på barnmorskans test än på dina tre. Har du testat igen hemma efter ditt besök hos bm? Det hade jag gjort och är det positivt så är det med största sannolikhet fel på bm:s test istället!


    Tack för svar!

    Detta hände idag , jag tänkte jag testar imorgon igen ifall jag inte börjat blöda . BM använde två stickor av samma märke, hon visade mig det , jag såg ett svagt svagt streck (för jag e föredetta testnarkoman så man har ju nästan en begåvning haha) men hon sa iallafall att det var negativt.. fan är så förvirrad. Aldrig varit gravid förut iheller så det blir minst sagt förvirrande alltihop.
  • Wed 15 Jan 2020 08:55
    #8

    Hur gick det för dig igår TS?

  • Wed 15 Jan 2020 22:30
    #9

    Hur har det gått

  • Thu 16 Jan 2020 08:14
    #10

    Så var det för mig när jag råkade ut för en kemisk graviditet. Alltså att det skedde en befruktning och sedan inget mer.

  • Anonym (53)
    Thu 16 Jan 2020 11:25
    #11

    Hur gick det?

  • Tue 4 Feb 2020 16:49
    #12

    Hade en liknande upplevelse i vintras på gyn, testat tydligt positivt flera dgr i rad hemma men det blev "väldigt svagt positivt" hos läkaren där och hon "såg inget" på vul. Sökte för blödningar och hon bedömde det som missfall, men en vecka senare såg hon en fostersäck och vid vul 1 månad senare ett sprattlande foster. Hennes tester som är för okänsliga.

  • Anonym (..)
    Tue 4 Feb 2020 16:59
    #13

    Måste ju va fel på hennes test eller så vet hon inte att ett svagt streck är ett positivt test.

Svar på tråden Tre positiva grav test, neg hos BM