• Mon 13 Jan 2020 21:36
    21373 visningar
    836 svar
    836
    21373

    Letrozol - Följas åt?

    Hej!

    Jag är en 28 årig tjej med PCOS. Jag och min man har försökt få barn i ett år utan att lyckas. Vi är just nu på den andra kuren av Letrozolbehandling.

    Jag undrar ifall det finns någon som vill följas åt? Utbyta bra tips och peppa varandra..

  • Svar på tråden Letrozol - Följas åt?
  • Anonym (Maell­i)
    Fri 17 Jan 2020 22:54
    #1

    Jag är också 28 år och har gått igenom 3 kurer med Letrozol. Idag fick jag min första spruta i magen Ovitrelle, och läkaren garanterade ägglossning de närmaste dagarna... Vi får se om det lyckas!

  • Sat 18 Jan 2020 21:52
    #2

    Så spännande! Hoppas att det fungerar med sprutan! Jag är inne på andra kuren nu, lite oklart ifall jag ägglossade förra omgången och ska därför lämna blodprover i slutet på månaden för att se hur det blir med denna omgången. Hoppas på att jag ägglossar annars måste jag öka dosen med Letrozol..

  • Sun 19 Jan 2020 14:35
    #3

    Hej! Kul att följas åt! Jag har också pco och är nu inne på andra kuren letrozol, kör dubbeldos denna gång! Fick utslag på ägglossning första kuren men ingen graviditet. Har ni höjt era doser? :)

  • Sun 19 Jan 2020 19:43
    #4

    Jeeääj ännu en som vill följas åt, känns så bra att ha kontakt med andra i samma situation. Min andra kur fick jag ta en tablett men får se om det blir någon ägglossning annars ska vi öka dosen.

  • Sun 19 Jan 2020 19:48
    #5
    +1
    Zanamarie91 skrev 2020-01-19 19:43:31 följande:

    Jeeääj ännu en som vill följas åt, känns så bra att ha kontakt med andra i samma situation. Min andra kur fick jag ta en tablett men får se om det blir någon ägglossning annars ska vi öka dosen.


    Ja verkligen! Man behöver få prata av sig lite.. vart befinner du dig i cykeln nu? Har du haft äl än? Själv är jag bara på cd 4 och kör letrozol cd 3-7 så började med tabletterna igår och hoppas på stora fina blåsor denna gång :)
  • Sun 19 Jan 2020 20:48
    #6

    Jag är på dag 17 idag. Var hos gyn på dag 14 och enligt henne är beräknad äl nästa vecka på tis-ons. Fick gå till en annan gyn då min var sjuk och hon trodde som sagt att jag inte hade någon äl förra omgången. Jag hoppas att det blir något, testar med ägglossningsstickor varje dag nu.

  • Sun 19 Jan 2020 23:04
    #7

    Hej! Följs gärna åt. 32 år. Har pcos och är nu på kur nr 4. ska ta min sista tablett letrozol imorn så hoppas jag på ett guldägg! Tar dubbeldoser de senaste tre kurerna då enkeldosen första gången inte blev någon ÄL av. :-/ brukar få ÄL runt dag 20 omkring där.

  • Sun 19 Jan 2020 23:21
    #8
    Zanamarie91 skrev 2020-01-19 20:48:58 följande:

    Jag är på dag 17 idag. Var hos gyn på dag 14 och enligt henne är beräknad äl nästa vecka på tis-ons. Fick gå till en annan gyn då min var sjuk och hon trodde som sagt att jag inte hade någon äl förra omgången. Jag hoppas att det blir något, testar med ägglossningsstickor varje dag nu.


    Jaha okej! Hoppas att du får utslag nu i dagarna :) min förmodade ägglossning på första cykeln med letro kom på cd 18 och 19 så ganska sent också :)

    Varför höjde dom inte dosen om du inte hade äl med enkel dos?
    Lillamiia skrev 2020-01-19 23:04:10 följande:

    Hej! Följs gärna åt. 32 år. Har pcos och är nu på kur nr 4. ska ta min sista tablett letrozol imorn så hoppas jag på ett guldägg! Tar dubbeldoser de senaste tre kurerna då enkeldosen första gången inte blev någon ÄL av. :-/ brukar få ÄL runt dag 20 omkring där.


    Hej! Kul med flera att följas åt :) då hoppas vi på äl!! Får man fråga hur stora blåsor du får med dubbeldos? Och har ni pratat något om ovitrelle? Eller har dom garanterat att dina ägg släpper? :)
  • Anonym (Maell­i)
    Mon 20 Jan 2020 07:40
    #9

    Ovotrelle +3 idag... Går runt med en stadig huvudvärk, men den var där redan dagarna innan. Misstänker att det har med inkommande/befintlig ÄL att göra. Har inte testat med stickor, så jag har ingen aning om jag faktiskt har fått ÄL , jag får vara vänta och se på resultatet ????????

    Jag har PCOS, men har en liten 2åring hemma som kom helt utan medicinsk hjälp ?? Efter honom ville inte mensen komma tillbaka alls, men hjälptes snabbt av en hel, sedan en halv dos Spironolakton. Upptäckte att ÄL var icke existerande, så Letrozol insattes, vanlig dos en månad och sedan dubbel dos i två månader, tills äggblåsan var 17mm nu i fredags.

  • Mon 20 Jan 2020 11:21
    #10
    Anonym (Maelli) skrev 2020-01-20 07:40:59 följande:

    Ovotrelle +3 idag... Går runt med en stadig huvudvärk, men den var där redan dagarna innan. Misstänker att det har med inkommande/befintlig ÄL att göra. Har inte testat med stickor, så jag har ingen aning om jag faktiskt har fått ÄL , jag får vara vänta och se på resultatet ????????

    Jag har PCOS, men har en liten 2åring hemma som kom helt utan medicinsk hjälp ?? Efter honom ville inte mensen komma tillbaka alls, men hjälptes snabbt av en hel, sedan en halv dos Spironolakton. Upptäckte att ÄL var icke existerande, så Letrozol insattes, vanlig dos en månad och sedan dubbel dos i två månader, tills äggblåsan var 17mm nu i fredags.


    Spännande att se om sprutan hjälper på traven :) jag har märkt av att jag får mycket huvudvärk av själva letrozolen, och den är svår att få bort när den väl kommer.. måste nästan sova bort den och ibland vaknar jag med den ändå.

    Va roligt att du fått en liten utan tabletter trots pco! Om blåsan var 17 mm i fredags bör den ju släppa när som helst? :) tycker du ska testa idag
Svar på tråden Letrozol - Följas åt?