• Zanamarie91

    Letrozol - Följas åt?

    Hej!

    Jag är en 28 årig tjej med PCOS. Jag och min man har försökt få barn i ett år utan att lyckas. Vi är just nu på den andra kuren av Letrozolbehandling.

    Jag undrar ifall det finns någon som vill följas åt? Utbyta bra tips och peppa varandra..

  • Svar på tråden Letrozol - Följas åt?
  • Lillamiia

    Mina blåsor har varit olika storlekar eftersom jag kollat med ultraljud vid olika dagar i cykeln. Allt från 9 mm-25 mm. Men ja jag vet inte. Nu sist hade jag precis haft ägglossning eller något som tydde på det iaf. Det såg konstigt ut enligt gyn? Har inte hört något om ovitrelle. Jag ägglossar ju av mig själv men de kommer inte förrän dag 20 typ

  • Lillamiia

    Mina blåsor har varit olika storlekar eftersom jag kollat med ultraljud vid olika dagar i cykeln. Allt från 9 mm-25 mm. Men ja jag vet inte. Nu sist hade jag precis haft ägglossning eller något som tydde på det iaf. Det såg konstigt ut enligt gyn? Har inte hört något om ovitrelle. Jag ägglossar ju av mig själv men de kommer inte förrän dag 20 typ

  • Evelinaaan
    Lillamiia skrev 2020-01-20 11:57:48 följande:

    Mina blåsor har varit olika storlekar eftersom jag kollat med ultraljud vid olika dagar i cykeln. Allt från 9 mm-25 mm. Men ja jag vet inte. Nu sist hade jag precis haft ägglossning eller något som tydde på det iaf. Det såg konstigt ut enligt gyn? Har inte hört något om ovitrelle. Jag ägglossar ju av mig själv men de kommer inte förrän dag 20 typ


    Ja men precis, jag ska på VUL om en vecka på cd 11 och dubbel dos denna gång så hoppas på bra resultat! Va skönt att du ägglossar av dig själv, det kommer säkert att gå för dig snart :)
  • Lillamiia
    Evelinaaan skrev 2020-01-20 12:51:13 följande:

    Ja men precis, jag ska på VUL om en vecka på cd 11 och dubbel dos denna gång så hoppas på bra resultat! Va skönt att du ägglossar av dig själv, det kommer säkert att gå för dig snart :)


    Åh av kul! Hoppas det kommer ta sig för dig snart med! Eller att det kommer göra det för alla här. Börjar bli tufft nu. Är på Månad 18 sen vi började försöka. Jag ska också till gyn om en vecka har du känningar vid ägglossning annars?
  • Evelinaaan
    Lillamiia skrev 2020-01-20 21:31:07 följande:

    Åh av kul! Hoppas det kommer ta sig för dig snart med! Eller att det kommer göra det för alla här. Börjar bli tufft nu. Är på Månad 18 sen vi började försöka. Jag ska också till gyn om en vecka har du känningar vid ägglossning annars?


    Det hoppas jag med!! Längtan är så stor att jag spricker! Det enda man tänker på känns det som.. 18 månader är en lång tid, vi har försökt i 1 år nu i januari. Så nu är man väldigt otålig, men är så glad över all hjälp vi fått och det känns som att vi snart är i mål.

    Åh vad spännande! Ja detta är ju min andra dos så har inte kommit fram till ägglossning än men hoppas att jag ska känna så som jag gjorde med första dosen.

    Fick positivt äl test dag 18 hela dagen, dag 19 på morgonen och på dag 19 på kvällen fick jag som molvärk i ca 3-4 timmar..det gjorde ändå ganska ont, så det var supertydligt!

    Eftersom jag har pco är min ägglossning nästintill obefintlig så har aldrig känt av den. Jag läste mig till att det är ägglossningssmärta jag kände, ca 20% av alla kvinnor har det. Och jag struntar i att de gör lite ont de känns skönt att ha ett litet kvitto på att de händer något. Hoppas på samma sak denna gång :)
  • Eskobar77
    Jag har varit på VUL idag, CD 14  och det fanns en fin äggblåsa på 23.5 mm så ikväll ska jag ta Ovitrelle-sprutan och så hoppas vi att detta fjärde försök med Letrozol och Ovitrelle fungerar.
    Min ålder är nog min största nackdel nu (fyllt 42 precis men träffat en 10 år yngre man som inte har några barn) , men hoppas att äggkvalitén håller...
    (¯`°?.¸ ღ♥ stolt mamma ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Evelinaaan
    Eskobar77 skrev 2020-01-21 11:27:55 följande:

    Jag har varit på VUL idag, CD 14  och det fanns en fin äggblåsa på 23.5 mm så ikväll ska jag ta Ovitrelle-sprutan och så hoppas vi att detta fjärde försök med Letrozol och Ovitrelle fungerar.

    Min ålder är nog min största nackdel nu (fyllt 42 precis men träffat en 10 år yngre man som inte har några barn) , men hoppas att äggkvalitén håller...


    Oj det låter ju lovande!! Hoppas hoppas :) vilken dos kör du?
  • Anonym (Maelli)
    Evelinaaan skrev 2020-01-20 11:21:35 följande:

    Om blåsan var 17 mm i fredags bör den ju släppa när som helst? :) tycker du ska testa idag


    Har läst runt lite och förstår att man inte kan testa ÄL efter Ovitrelle, pga att det kan visa falskt positivt. Rekommenderas att testa om man är gravid minst två veckor efter....... Så jag får bara vänta och lida mig igenom detta:D
  • Eskobar77
    Evelinaaan skrev 2020-01-21 12:52:53 följande:
    Oj det låter ju lovande!! Hoppas hoppas :) vilken dos kör du?
    Denna gången har jag bara ätit en tablett i fem dagar. Det är mitt fjärde försök. De andra tre gångerna har jag ätit dubbel dos, men sist var jag lite överstimulerad så därför blev det enkel dos denna gång. =)
    (¯`°?.¸ ღ♥ stolt mamma ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Evelinaaan
    Anonym (Maelli) skrev 2020-01-22 10:19:57 följande:

    Har läst runt lite och förstår att man inte kan testa ÄL efter Ovitrelle, pga att det kan visa falskt positivt. Rekommenderas att testa om man är gravid minst två veckor efter....... Så jag får bara vänta och lida mig igenom detta:D


    Okej dååå förstår jag :) bara att vänta nu då! Spännande!! Håller alla tummar för dig!!
    Eskobar77 skrev 2020-01-22 13:56:37 följande:

    Denna gången har jag bara ätit en tablett i fem dagar. Det är mitt fjärde försök. De andra tre gångerna har jag ätit dubbel dos, men sist var jag lite överstimulerad så därför blev det enkel dos denna gång. =)


    Jasså okej, innebär överstimulerad att det mognat för många äggblåsor eller? Och vart går gränsen för det isåfall? Lite nyfiken eftersom jag tog sista tabletterna dubbel dos idag :)
Svar på tråden Letrozol - Följas åt?