• Anonym (Ts)
    Tue 14 Jan 2020 12:23
    2470 visningar
    82 svar
    82
    2470

    Är det fel att vara otrogen som hämnd mot den som var otrogen först?

    ...om det bara är för att den andra ska få veta hur det känns? Jag tror det ibland kan bita mer än att inte säga ett ord, bara ta sina saker och lugnt gå därifrån. Eller om man väljer att stanna, gråta och skrika men likväl stanna kvar...

    Då kommer dom undan liiite för lätt enligt mitt tycke...

    Vad tycker ni? Är det lika illa att bedra som hämnd som att göra det först?

  • Svar på tråden Är det fel att vara otrogen som hämnd mot den som var otrogen först?
  • Anonym (Hold my beer)
    Tue 14 Jan 2020 12:26
    #1
    +2

    Vad tror du....? Om du är sur för att din partner varit otrogen så gör slut, bete dig inte som en idiot själv.

  • Anonym (Tja)
    Tue 14 Jan 2020 12:30
    #2
    +1

    De gånger i livet jag varit otrogen hade jag inte brytt mig ett skvatt om min partner var det.

  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Tue 14 Jan 2020 12:38
    #3
    Anonym (Tja) skrev 2020-01-14 12:30:53 följande:

    De gånger i livet jag varit otrogen hade jag inte brytt mig ett skvatt om min partner var det.


    Men då måste det väl betyda att du inte längre hade några känslor kvar för den partnern?
  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Tue 14 Jan 2020 12:40
    #4
    Anonym (Hold my beer) skrev 2020-01-14 12:26:58 följande:

    Vad tror du....? Om du är sur för att din partner varit otrogen så gör slut, bete dig inte som en idiot själv.


    Så du tycker det är lika illa?
  • Tue 14 Jan 2020 12:52
    #5

    Hämnd är underskattat.

  • Anonym (Hold my beer)
    Tue 14 Jan 2020 12:55
    #6
    Anonym (Ts) skrev 2020-01-14 12:40:26 följande:
    Så du tycker det är lika illa?
    Det är värre eftersom du gör det för att hämnas, inte för att du faktiskt råkar gilla någon annan. Fattar inte att du inte gjorde slut direkt.
  • Anonym (Hold my beer)
    Tue 14 Jan 2020 12:55
    #7

    Det enda du gör nu är att slösa bort bådas tid.

  • Anonym (ppp)
    Tue 14 Jan 2020 12:56
    #8

    Jag vet inte, blir det inte lite barnsligt liksom? Jag skulle bara dra, helst sprida ut vad partnern gjort bland våra gemensamma bekanta också så att hen fick skämmas. Ännu hellre - meddelade dennes föräldrar Flört
    Jag skulle inte var otrogen bara för att. 

  • Anonym (Elin7­9)
    Tue 14 Jan 2020 12:58
    #9

    Otroligt barnsligt om inte annat.

  • Anonym (ppp)
    Tue 14 Jan 2020 12:58
    #9

    I värsta fall slår det tillbaka på dig själv bara. Om du är otrogen bara för att göra skada, och partnern inte bryr sig, då blir det ju ingen effekt? Kanske bara blir ett stort garv från denne att du var så dum att du gjorde det som en hämnd som inte hade någon verkan. Att det visar att du har så starka känslor så att du gjorde så här.  Kanske inte ens lyckas njuta av sexet med någon annan för att syftet är enbart hämnden. 
    Nej, bättre bara vara iskall. 

Svar på tråden Är det fel att vara otrogen som hämnd mot den som var otrogen först?