• Persbr­andtko­la
    Tue 14 Jan 2020 15:36
    310924 visningar
    1988 svar
    +23
    1988
    310924

    Varför fungerar familjeliv så dåligt?

    Hej!

    Hur kommer det sig att familjeliv fungerar så dåligt? 
    Går ofta segt att skicka och svara på meddelanden, sidan laddar långsamt osv osv m.m.
    Tycker det är dags att ni på familjeliv gör något åt saken! Tack!

  • Svar på tråden Varför fungerar familjeliv så dåligt?
  • Thu 19 Mar 2020 21:45

    Error 503 nyss, förvånad... nej

  • Sat 21 Mar 2020 20:44

    Det hänger sig eller så blir det Error 503, så trist.

  • Sat 21 Mar 2020 21:24
    Nandez skrev 2020-03-21 20:44:48 följande:
    Det hänger sig eller så blir det Error 503, så trist.
    Så har det ju varit mycket länge nu. Påminner mer o mer om modemtiden med det där snurrande timglaset.
  • Sun 22 Mar 2020 18:01

    Vi borde starta ett nytt forum, som familjeliv men ett som verkligen fungerar!

  • Sun 22 Mar 2020 22:32
    Anonym (dödsstöten) skrev 2020-02-21 13:08:02 följande:

    Har också undrat varför ingen moderator finns tillgänglig att svara på frågan?

    Misstänker att sidan är lämnad till självdöden och kommer att upphöra inom kort.

    Samma sak hände med Spray. De hade kvar skalet men inget fungerade och datasäkerheten var obefintlig, virus på virus och stulna identiteter, och ingen som svarade i supporten på flera år.

    Det var ett bra tag sedan nu, de svarade i nån liknande tråd att de jobbade på det tekniska, men sista månaderna är det mycket segare och tar flera minuter att ladda trådar, + att svar försvinner bort som man ägnat energi på att författa för att allt hänger sig. Respektlöst.

    Tycker att vi medlemmar förtjänar ett ärligt svar?


    Anonym (dödsstöten) skrev 2020-03-11 20:15:37 följande:

    Har undrar detsamma. Har inte sett nån moderator här på månader. Något skumt är det...tror att självdöden är nära.


    Ja, jag har också vart inne på det tidigare i tråden att det känns som att sajten är övergiven och lämnad att dö. Det funkar så dåligt och är så jävla tidsödande att läsa och skriva i forumet och uppenbarligen görs inte ett skit åt problemet.

    Samma med att somliga av oss får frågetecken istf citattecken i våra inlägg. Det har fått mig att sen länge skippa citattecken mer eller mindre helt men vafan det borde ju gå att fixa till.

    För ett tag sen va det faktiskt en tråd www.familjeliv.se/forum/thread/80241428-bara-for-mig-fl-ar-sa-segt om att sajten segade och då svarade moderator att hen höll med och ?särskilt ikväll? och skulle ?lägga en blänkare till teknik om det?. Sen låste hen den tråden. Tröstlöst och under all kritik. :/

    Jag tycker också alla vi trogna FL-användare som envist fortsätter hänga här trots alla problem förtjänar ett uppriktigt svar (och helst att nåt görs åt forumets funktion så det kan leva vidare).
  • Anonym (fifi)
    Sun 22 Mar 2020 22:38

    Behövs ett större webbhotell tror jag, blir för belastat nu. men jag är ingen expert !

  • Sun 22 Mar 2020 23:00
    Tihi skrev 2020-03-16 18:43:40 följande:

    FL kommer att gå i graven snart det är ju helt uppenbart så var hittar vi ett motsvarande forum på svenska eller engelska?


    FDFMGA skrev 2020-03-16 22:40:04 följande:

    Det finns inget.

    Men man kanske kan söka tröst i följande formulering från Familjelivs ägare: "Vi brinner för att ta oss an nya utmaningar med ansvarstagande och engagemang som ledstjärnor ? alltid med resultatet i fokus.".


    Måste tyvärr hålla med FDFMGA här. Jag har tänkt som Tihi och sökt efter nåt alternativ och kommit fram till att det nog tyvärr inte existerar. Inte än iaf.

    Har funderat på om jag skulle skapa ett konto på Flashback som iofs är ett forum med många intressanta ämnen och diskussioner och där jag läser en del. Samtidigt ryggar jag också inför all skit som finns där i form av brutal rasism och annan inskränkthet, hotfulla människor, forumdelar om sånt som fruktansvärt groteska gore-filmer & bilder, pedofili mm. Vet inte om jag orkar konfronteras av det varenda dag då jag är en ganska känslig människa som lätt tar åt mig. :/

    Visst, jag är rätt hardcore på yttrandefrihet och tycker faktiskt det mesta ska kunna diskuteras MEN det innebär inte att jag själv vill ha med allt sånt att göra och deffo inte att vistas i ett samtalsklimat där det hetsas och förolämpas som fan. Jag uppskattar verkligen det mycket vänligare och mer civiliserade samhällsklimat som finns på FL och skulle villa fortsätta va just här.
    Solstickeflickan skrev 2020-03-22 18:01:29 följande:

    Vi borde starta ett nytt forum, som familjeliv men ett som verkligen fungerar!


    Det borde vi...men frågan är om vi orkar att utforma, starta och upprätthålla ett sånt forum?! Det är myyyycket jobb med sånt, inte minst att hålla rent i forumet så det inte spårar ur helt med hot och annat obehagligt och olagligt. Fast visst, jag stöder deffo tanken och det är inte alls min mening att så här på en gång avfärda den. Hur tänker du Solstickeflickan kring det här? Tror du vi klarar det?
  • Mon 23 Mar 2020 17:45

    Jag har sett att trådar försvunnit så nån moderator måste ju finnas kvar. Men de svarar inte och gör inget åt problemen så nåt har ju ändrats. Saknar den tiden då AFF var igång. Var med där före F.L.

  • Mon 23 Mar 2020 17:51
    Solstickeflickan skrev 2020-03-22 18:01:29 följande:
    Vi borde starta ett nytt forum, som familjeliv men ett som verkligen fungerar!
    Tummen upp men det är nog inte så lätt.
  • Mon 23 Mar 2020 17:52
    flygrl skrev 2020-03-22 22:32:46 följande:
    Ja, jag har också vart inne på det tidigare i tråden att det känns som att sajten är övergiven och lämnad att dö. smile4.gif Det funkar så dåligt och är så jävla tidsödande att läsa och skriva i forumet och uppenbarligen görs inte ett skit åt problemet.
    Samma med att somliga av oss får frågetecken istf citattecken i våra inlägg. Det har fått mig att sen länge skippa citattecken mer eller mindre helt men vafan det borde ju gå att fixa till.

    För ett tag sen va det faktiskt en tråd www.familjeliv.se/forum/thread/80241428-bara-... om att sajten segade och då svarade moderator att hen höll med och särskilt ikväll och skulle lägga en blänkare till teknik om det. Sen låste hen den tråden. Tröstlöst och under all kritik. :/

    Jag tycker också alla vi trogna FL-användare som envist fortsätter hänga här trots alla problem förtjänar ett uppriktigt svar (och helst att nåt görs åt forumets funktion så det kan leva vidare). smile3.gif
    Jag håller med om allt.
Svar på tråden Varför fungerar familjeliv så dåligt?