• Persbrandtkola

    Varför fungerar familjeliv så dåligt?

    Hej!

    Hur kommer det sig att familjeliv fungerar så dåligt? 
    Går ofta segt att skicka och svara på meddelanden, sidan laddar långsamt osv osv m.m.
    Tycker det är dags att ni på familjeliv gör något åt saken! Tack!

  • Svar på tråden Varför fungerar familjeliv så dåligt?
  • flygrl

    Den andra tråden www.familjeliv.se/forum/thread/80753986-finns-det-ens-nagon-sajt-som-fungerar-samre-an-familjeliv om varför FL funkar så dåligt låstes tydligen så jag väljer skriva här i stället.

    I den andra tråden utlovades ju att ?teknik? skulle ha att snabba upp FL som högsta prio MEN som vanligt fortsätter sajten sega som den gjort i åratal nu. Som sagt så kommer troligen inget att hända. Trist nog. För ingen sajt är väl ens i närheten så jävla seg som FL.

  • Nandez
    flygrl skrev 2020-11-09 22:42:33 följande:
    Den andra tråden www.familjeliv.se/forum/thread/80753986-finns... om varför FL funkar så dåligt låstes tydligen så jag väljer skriva här i stället.

    I den andra tråden utlovades ju att teknik skulle ha att snabba upp FL som högsta prio MEN som vanligt fortsätter sajten sega som den gjort i åratal nu. Som sagt så kommer troligen inget att hända. Trist nog. För ingen sajt är väl ens i närheten så jävla seg som FL. smile4.gif
    Det är trist att det är så.
  • Tecum
    flygrl skrev 2020-11-09 22:42:33 följande:
    Den andra tråden www.familjeliv.se/forum/thread/80753986-finns... om varför FL funkar så dåligt låstes tydligen så jag väljer skriva här i stället.

    I den andra tråden utlovades ju att teknik skulle ha att snabba upp FL som högsta prio MEN som vanligt fortsätter sajten sega som den gjort i åratal nu. Som sagt så kommer troligen inget att hända. Trist nog. För ingen sajt är väl ens i närheten så jävla seg som FL. smile4.gif
    Det finns en sajt som heter Bokcirklar, den funkar inte bra. Men ändå ljusår framför FL.
  • Anonym (Anonymously)
    flygrl skrev 2020-11-09 22:42:33 följande:

    Den andra tråden www.familjeliv.se/forum/thread/80753986-finns-det-ens-nagon-sajt-som-fungerar-samre-an-familjeliv om varför FL funkar så dåligt låstes tydligen så jag väljer skriva här i stället.

    I den andra tråden utlovades ju att ?teknik? skulle ha att snabba upp FL som högsta prio MEN som vanligt fortsätter sajten sega som den gjort i åratal nu. Som sagt så kommer troligen inget att hända. Trist nog. För ingen sajt är väl ens i närheten så jävla seg som FL.


    Precis högsta prio skulle det få(snack för att stänga tråden). Tror jag tom. har sett/hört det förr i någon tråd!? Jag ger det veckan ut, sedan kommer jag nog att jämra mig om detta igen!
  • hawthorne
    Anonym (Anonymously) skrev 2020-11-10 19:14:05 följande:
    Precis högsta prio skulle det få(snack för att stänga tråden). Tror jag tom. har sett/hört det förr i någon tråd!? Jag ger det veckan ut, sedan kommer jag nog att jämra mig om detta igen!
    Det har klagats på seghet i flera år och det har faktiskt givits svar under ungefär lika många år. Svaret är alltid detsamma att "teknik" ska kolla på det och att det ska ges prio.
    Så man ska med andra ord inte förvänta sig någon som helst skillnad.

    Det är först då sajten drabbas som de kommer göra något, som att medlemmar flyr i massor. Tror jag i alla fall.
  • EnAnonumius

    Prio=Prioritet...

    Det är väl ENDAST på FL "högsta prio" betyder "vi skiter i det"... Obestämd


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • hawthorne
    EnAnonumius skrev 2020-11-11 13:54:30 följande:
    Prio=Prioritet...

    Det är väl ENDAST på FL "högsta prio" betyder "vi skiter i det"... Obestämd
    Nä. Min förrförra chef var likadan Kräks
  • EnAnonumius
    hawthorne skrev 2020-11-11 14:46:25 följande:
    Nä. Min förrförra chef var likadan Kräks
    En konspirationsteori dök upp  i skallen.

    Kanske din förra chef extraknäcker som tekniker på FL...

    (Solly kunde inte  låta bli )
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • hawthorne
    EnAnonumius skrev 2020-11-11 15:32:09 följande:
    En konspirationsteori dök upp  i skallen.

    Kanske din förra chef extraknäcker som tekniker på FL... smile5.gifsmile2.gif

    (Solly kunde inte  låta bli smile2.gif )
    Ja det skulle inte förvåna mig det minsta! Demon
  • flygrl
    Nandez skrev 2020-11-10 15:31:02 följande:

    Det är trist att det är så.


    Absolut för vi gillar ju ändå FL eller hur?!
    Tecum skrev 2020-11-10 17:03:03 följande:

    Det finns en sajt som heter Bokcirklar, den funkar inte bra. Men ändå ljusår framför FL.


    Jo, finns väl en och annan sajt som funkar mindre bra men ingen där det tar så mycket tid och irritation att navigera som FL. Ibland tänker jag att jag vill kolla FL under nån kort rast på jobbet men får ofta ge upp det för tiden inte räcker att invänta att sidan ska laddas. :/
    Anonym (Anonymously) skrev 2020-11-10 19:14:05 följande:

    Precis högsta prio skulle det få(snack för att stänga tråden). Tror jag tom. har sett/hört det förr i någon tråd!? Jag ger det veckan ut, sedan kommer jag nog att jämra mig om detta igen!


    hawthorne skrev 2020-11-11 08:47:50 följande:

    Det har klagats på seghet i flera år och det har faktiskt givits svar under ungefär lika många år. Svaret är alltid detsamma att "teknik" ska kolla på det och att det ska ges prio.

    Så man ska med andra ord inte förvänta sig någon som helst skillnad.

    Det är först då sajten drabbas som de kommer göra något, som att medlemmar flyr i massor. Tror jag i alla fall.


    Ja, när det med jämna mellanrum klagas på det STÄNDIGT är segt som sirap brukar det komma ett svar där det spelas ner med typ att det just idag är väldigt långsamt men att ?teknik? är underrättade och ska fixa det. Har sett det där upprepade gånger under mina år som FL-medlem men förutom att det ju inte stämmer att laggandet är en tillfällig grej vet jag ju att precis ingenting kommer att hända. :/

    Måste va jobbigt för den stackars forumvärden som väl knappast har nåt inflytande över sajtens skötsel att ständigt behöva dra den där valsen. :/

    Som sagt känns FL som en döende sajt och vi får väl se om dom nånsin kommer börja ta tag i problemet. Jag tror det när jag ser det. :o
Svar på tråden Varför fungerar familjeliv så dåligt?