• Anonym (Vill inte)
    Tue 14 Jan 2020 19:51
    3440 visningar
    40 svar
    40
    3440

    Vill inte komma över mitt ex

    Försökte söka på detta och se om jag kunde hitta någon gammal tråd om när man inte VILL komma över sitt ex. Men fick bara upp trådar om folk som vill ha råd hur man kommer över sitt ex osv. Men hur fasiken gör man om man inte VILL komma över sitt ex? Jag fattar ju att tiden kommer att lösa detta automatiskt, att förr eller senare kommer jag ha kommit över honom ändå oavsett om jag vill eller inte?

    Någon som har varit eller är i samma sits? Kom med råd!

  • Svar på tråden Vill inte komma över mitt ex
  • Tue 14 Jan 2020 20:02
    #1

    Varför vill du inte det?

  • Koncen­tratio­n
    Tue 14 Jan 2020 20:04
    #2
    Anonym (Vill inte) skrev 2020-01-14 19:51:01 följande:

    Försökte söka på detta och se om jag kunde hitta någon gammal tråd om när man inte VILL komma över sitt ex. Men fick bara upp trådar om folk som vill ha råd hur man kommer över sitt ex osv. Men hur fasiken gör man om man inte VILL komma över sitt ex? Jag fattar ju att tiden kommer att lösa detta automatiskt, att förr eller senare kommer jag ha kommit över honom ändå oavsett om jag vill eller inte?

    Någon som har varit eller är i samma sits? Kom med råd!


    Du vill verkligen inte komma över ditt ex alltså? Har ni kontakt med varandra? Känner du dig inte olycklig kär och ledsen då?

    Hur kommer det sig att du inte vill komma över honom? Om det är för att du tror att ni kan bli ett par igen så kan väl ni fortsätta hålla kontakt och se vad han känner med tiden. Ni kanske bli ett par snabbare än du tror :)

    Berätta lite mer anledningen till varför ni gjorde slut. Var de tnågot ni båda kom överens om eller någonting som kom ifrån någon av er endast?

    Om det känns helt rätt, så kan väl du ta upp frågan om det verkligen var klokt att göra slut och fråga vad han känner för dig?

  • Anonym (Hm)
    Tue 14 Jan 2020 20:16
    #3

    Varför vill du inte det?

  • Anonym (Vill inte) Trådstartaren
    Tue 14 Jan 2020 20:16
    #4
    CitronTulo skrev 2020-01-14 20:02:24 följande:

    Varför vill du inte det?


    För att jag fortfarande är kär i honom och det går inte en dag utan att jag tänker på honom.
  • Anonym (Vill inte) Trådstartaren
    Tue 14 Jan 2020 20:19
    #5
    Koncentration skrev 2020-01-14 20:04:49 följande:

    Du vill verkligen inte komma över ditt ex alltså? Har ni kontakt med varandra? Känner du dig inte olycklig kär och ledsen då?

    Hur kommer det sig att du inte vill komma över honom? Om det är för att du tror att ni kan bli ett par igen så kan väl ni fortsätta hålla kontakt och se vad han känner med tiden. Ni kanske bli ett par snabbare än du tror :)

    Berätta lite mer anledningen till varför ni gjorde slut. Var de tnågot ni båda kom överens om eller någonting som kom ifrån någon av er endast?

    Om det känns helt rätt, så kan väl du ta upp frågan om det verkligen var klokt att göra slut och fråga vad han känner för dig?


    Nej vi har brutit kontakten då det är slut mellan oss och för att båda ska kunna gå vidare. Jo jag känner mig olycklig och ledsen. Jag hoppas på att vi kan bli ett par igen.

    Det var ett gemensamt beslut att vi gjorde slut. Det finns ingen tillit kvar då jag tyvärr ljugit en del för honom.

    Har tagit upp det, men anledningarna till vi gjorde slut finns ju fortfarande kvar, så vi kan inte bli ihop igen . Men det känns så sorgligt att komma över honom, jag vill inte det.
  • Anonym (Vill inte) Trådstartaren
    Tue 14 Jan 2020 22:53
    #6

    Fler?

  • Tue 14 Jan 2020 22:57
    #7

    Det du ägnar dig åt är psykiskt självskadebeteende, inget annat. Lär dig av dina misstag och satsa på dig själv. Då du hittar rätt partner kommer erfarenheten ha gett dig bättre förutsättningar för ett långvarigt förhållande,

  • Anonym (Vill inte) Trådstartaren
    Tue 14 Jan 2020 23:19
    #8
    Tonkeryd skrev 2020-01-14 22:57:48 följande:

    Det du ägnar dig åt är psykiskt självskadebeteende, inget annat. Lär dig av dina misstag och satsa på dig själv. Då du hittar rätt partner kommer erfarenheten ha gett dig bättre förutsättningar för ett långvarigt förhållande,


    Hur ska jag kunna glömma mitt ex då? Om jag inte ens vill glömma honom? Hur fasiken gör man?
  • Anonym (XXX)
    Tue 14 Jan 2020 23:43
    #9
    Anonym (Vill inte) skrev 2020-01-14 20:16:45 följande:
    För att jag fortfarande är kär i honom och det går inte en dag utan att jag tänker på honom.
    I så fall ska du fortsätta tänka på honom, titta på foton och minnas allt bra ni gjorde. Tänk att en dag kommer han tillbaka. Om du tror på det, så händer det. Ge inte upp. 
  • Wed 15 Jan 2020 01:21
    #10
    Anonym (XXX) skrev 2020-01-14 23:43:34 följande:
    I så fall ska du fortsätta tänka på honom, titta på foton och minnas allt bra ni gjorde. Tänk att en dag kommer han tillbaka. Om du tror på det, så händer det. Ge inte upp. 
    Bland det dummaste jag läst (ej personligt menat): går att intala sig själv allt möjligt utan att det har någon som helst verklighetsförankring.
    Som Dumbledore sade, "it does not do to dwell on dreams, and forget to live".
    Anonym (Vill inte) skrev 2020-01-14 23:19:05 följande:
    Hur ska jag kunna glömma mitt ex då? Om jag inte ens vill glömma honom? Hur fasiken gör man?
    Du fäster dig vid hoppet om att återförenas med honom. Acceptera istället verkligheten för vad den är och skapa bästa möjliga förutsättningar därefter. På så sätt är du uppriktig med dig själv och kommer må så mycket bättre i slutändan, även om det inte känns så för stunden.
Svar på tråden Vill inte komma över mitt ex