• Anonym (Tremb­la)
    Tue 14 Jan 2020 20:29
    100 visningar
    25 svar
    25
    100

    Killar och män

    Jag har "roat mig" med att surfa runt lite inne på ett annat stort forum, som är lite mer... icke rumsrent, om man säger så (tror inte jag får skriva ut namnet här). Där finns t ex en tråd där alla får skriva och berätta om sitt senaste ligg, och många ger även betyg på ligget.

    Jag FÖRFASAS över det grova, kränkande och starkt kvinnoförnedrande språk som används! Är dessa män som skriver där själva sinnebilden av "den vanlige, svenske mannen", eller tillhör de en riktigt sjuk minoritet i samhället? Skall man tänka att dessa män är "speciella" (på ett negativt sätt), eller skall man tänka att "ja, det är så här män är"?

    Vill bara inte tro att det är sant. Språket och synsättet på vilket man ser på tjejer, kvinnor, sex och samlevnad är så rått och brutalt och jag vill verkligen inte tro att det är helt vanliga män och pappor som tänker och känner så Gråter 

    Jag vill tro att det finns män som är varma, empatiska och mån om sin partner, men nu vet jag inte längre?

  • Svar på tråden Killar och män
  • Anonym (patri­arkatd­öden)
    Tue 14 Jan 2020 20:47
    #1

    Flashback förstås där de flesta som inte får ligga och har en massa tid över huserar, samt göder "Incelfenomenet".

    Skulle ta dem med en nya salt!!! Fantasin är väl det enda medel de kan ta till. Kvinnoförnedringen är ju ett resultat av deras bitterhet och intelligensbrist.

    Tror du verkligen att de bra killarna har tid att hänga på forum? Fast tyvärr finns det otroliga mängder våldsamma och idioter där ute. Inte lätt för kvinnor att hitta de få guldkornen.

  • Anonym (Tremb­la) Trådstartaren
    Tue 14 Jan 2020 21:01
    #2
    Anonym (patriarkatdöden) skrev 2020-01-14 20:47:27 följande:

    Flashback förstås där de flesta som inte får ligga och har en massa tid över huserar, samt göder "Incelfenomenet".

    Skulle ta dem med en nya salt!!! Fantasin är väl det enda medel de kan ta till. Kvinnoförnedringen är ju ett resultat av deras bitterhet och intelligensbrist.

    Tror du verkligen att de bra killarna har tid att hänga på forum? Fast tyvärr finns det otroliga mängder våldsamma och idioter där ute. Inte lätt för kvinnor att hitta de få guldkornen.


    Självklart finns dessa incel-män som är fruktansvärt bittra och fulla av hat och kvinnoförakt, men hur stor del av Sveriges manliga befolkning är handlar det om? 50%? Eller mer? Usch, jag är ju en romantiker som vill ha en fin och öm man som verkligen bryr sig om mig... Ömsesidig kärlek och respekt. Är ju fasen livrädd för att ge mig ut och dejta och råka på en sådan man! 

    Men du menar alltså att de sitter och fantiserar ihop dessa sexhistorier för att verka tuffa inför varandra? 
  • Tue 14 Jan 2020 21:07
    #3

    Varför går du från ett forum till ett annat för att diskutera det första?

  • Tue 14 Jan 2020 21:08
    #4

    Varför går du från ett forum till ett annat för att diskutera det första?

  • Anonym (mmm)
    Tue 14 Jan 2020 21:10
    #5
    +1
    Giftskåneman skrev 2020-01-14 21:08:14 följande:

    Varför går du från ett forum till ett annat för att diskutera det första?


    Det går knappast att ta upp det ämnet i den tråden TS menar, då skulle folk halshugga henne, eftersom de har den råa jargongen 
  • Anonym (Hålle­r med)
    Tue 14 Jan 2020 21:12
    #6

    Jag håller med. Blev jag singel skulle jag inte våga dejta svenska "män". Eller skriva att jag är femenist överst på sidan för att skrämma bort sådana.

  • Tue 14 Jan 2020 21:22
    #7

    Men läser man inläggen här från de männens kvinnliga motsvarigheter blir väl inte särskilt imponerad? Jag tror att den här sortens ökande klyftor mellan könen, stad och land, majoriteten lågutbildade mot den femtedelen välutbildade - detta innebär en framtida konfliktsituation - jag tror att vi sannolikt får en ny sorts inhemska våldsdåd som riktar sig mot de grupper som utsätts för generellt hat - akademiker, politiker, män, kvinnor, nyanlända, myndigheter eller stadsbor - motreaktioner kommer att inträffa och spänningen i samhället kommer att öka..

    Nymoralismen verkar peka ut så många. Kommer vi att se hatbrott mot t ex otrogna inom tio år? Med tanke på trådarna här på FL bedömer jag det som troligt. Vad tror ni?

  • Tue 14 Jan 2020 21:27
    #8

    Först när jag läste tråden så tänkte jag "fy fan så man skäms över att vara man ibland" men så tänkte jag nä "fy fan vad jag är stolt över oss som behandlar kvinnor som våra jämlikar". Jag tror ändå att det finns en lite j***a klick människor i olika grupper som förstör för de andra och tyvärr är det oftast de som syns. De kan gälla i trafiken, olika regioner, olika etniciteter eller som nu män. Så låt inte den där lilla j***a klicken få vinna....Aldrig någonsin i något sammanhang

  • Anonym (Tremb­la) Trådstartaren
    Tue 14 Jan 2020 21:30
    #9
    Anonym (mmm) skrev 2020-01-14 21:10:30 följande:
    Det går knappast att ta upp det ämnet i den tråden TS menar, då skulle folk halshugga henne, eftersom de har den råa jargongen 
    Tack, precis så är det.
  • Anonym (Tremb­la) Trådstartaren
    Tue 14 Jan 2020 21:33
    #10
    Anonym (Håller med) skrev 2020-01-14 21:12:13 följande:

    Jag håller med. Blev jag singel skulle jag inte våga dejta svenska "män". Eller skriva att jag är femenist överst på sidan för att skrämma bort sådana.


    Nämner du att du är feminist bjuder du VERKLIGEN in till hat och glåpord! Det är det värsta man kan vara enligt dem (vad jag har förstått). Det är ruskigt alltsammans. 
Svar på tråden Killar och män