• Anonym (Kaffedraken)

    Lång tid med ppiller, hur lång tid tog det för er att bli gravida efter att ni slutade?

    Hej! Jag har ätit p-piller i snart 10 år och nu funderar jag och mannen på att sluta med dessa och skaffa barn. Jag är lite intresserad av hur lång tid det tog för er som tagit p-piller (eller annat preventivmedel likt p-piller) länge att bli gravida? Jag har läst att man borde låta kroppen få någon mens eller två mellan att man slutar med p-pillren och sedan aktivt försöker bli med barn, har ni gjort detta? 

  • Svar på tråden Lång tid med ppiller, hur lång tid tog det för er att bli gravida efter att ni slutade?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag slutade med minipiller och exakt ett år senare blev i gravida. Jag hade mens även med piller, så den kom precis som vanligt månaderna efter stopp. Vi väntade aldrig utan satte igång direkt.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag hade p-stav i totalt 7.5 år. Tog ut den i april-19 och plussade i maj. Tyvärr slutade det i missfall, v. 7 :( 
    Men då väntade vi en mens och sen plussade jag 1a augusti igen, och nu är jag i vecka 28 :D
    Så för oss gick det fort,

Svar på tråden Lång tid med ppiller, hur lång tid tog det för er att bli gravida efter att ni slutade?