• Anonym (A)
    Wed 15 Jan 2020 12:25
    7243 visningar
    21 svar
    21
    7243

    Är man anonym när man begär ut en dom på Lexbase?

    Har läst på deras hemsida och det verkar som att man ska vara helt anonym om man beställer en dom. Stämmer det? Någon som har erfarenhet?

  • Svar på tråden Är man anonym när man begär ut en dom på Lexbase?
  • Anonym (Snoka­rn)
    Wed 15 Jan 2020 12:29
    #1

    Varför vill du begära ut det? Snokar?

  • Anonym (H)
    Wed 15 Jan 2020 12:30
    #2

    Varför vill du göra det?

  • Wed 15 Jan 2020 12:31
    #3
    Anonym (A) skrev 2020-01-15 12:25:44 följande:

    Har läst på deras hemsida och det verkar som att man ska vara helt anonym om man beställer en dom. Stämmer det? Någon som har erfarenhet?


    Företagare till Lexbase lär ha tillgång till dina kontakt och betalningsuppgifter. Ett företag som lever på att sälja och sprida uppgifter om privatpersoner.


  • Anonym (A) Trådstartaren
    Wed 15 Jan 2020 13:28
    #4

    Haha vadå varför? Det är ju ni som snokar haha! Är bara ute efter svaret på frågan.

  • Anonym (Snoka­rn)
    Wed 15 Jan 2020 13:30
    #5
    Anonym (A) skrev 2020-01-15 13:28:44 följande:

    Haha vadå varför? Det är ju ni som snokar haha! Är bara ute efter svaret på frågan.


    Du hade tänkt begära ut information om någon, därav frågan. Så vem är det som snokar egentligen?
  • Anonym (L)
    Wed 15 Jan 2020 13:31
    #6
    Anonym (A) skrev 2020-01-15 13:28:44 följande:

    Haha vadå varför? Det är ju ni som snokar haha! Är bara ute efter svaret på frågan.


    Visst...
  • Anonym (A) Trådstartaren
    Wed 15 Jan 2020 14:01
    #7

    Zzzzzz... Vad spelar det för roll om jag blivit stalkad av en man och nu vill se vad han är dömd för eller om jag ska på en Tinderdejt och undrar eller om jag vill kolla upp en släkting? Det handlar ju bara om att ni är nyfikna och vill veta?! Hahaha herregud. Svaret på min fråga ändras ju inte beroende på vad jag har för skäl - förutom att ni vill starta en egen moraldebatt om vad som är okej att kolla upp och inte. Starta en egen tråd för det tack.

  • Anonym (Snoka­rn)
    Wed 15 Jan 2020 14:03
    #8
    Anonym (A) skrev 2020-01-15 14:01:54 följande:

    Zzzzzz... Vad spelar det för roll om jag blivit stalkad av en man och nu vill se vad han är dömd för eller om jag ska på en Tinderdejt och undrar eller om jag vill kolla upp en släkting? Det handlar ju bara om att ni är nyfikna och vill veta?! Hahaha herregud. Svaret på min fråga ändras ju inte beroende på vad jag har för skäl - förutom att ni vill starta en egen moraldebatt om vad som är okej att kolla upp och inte. Starta en egen tråd för det tack.


    Sluta vara så nyfiken då, och sköt ditt eget liv så sköter andra sitt.
  • Anonym (A) Trådstartaren
    Wed 15 Jan 2020 14:11
    #9
    Anonym (Snokarn) skrev 2020-01-15 14:03:40 följande:

    Sluta vara så nyfiken då, och sköt ditt eget liv så sköter andra sitt.


    Hahahaha jo fast jag har en fråga?! Jag kanske är ett offer och har rätt att veta, men inte vill att min förövare ska få reda på det? Du står alltså på kriminellas sida? Fräscht!

    Eller så frågar jag åt en vän. Eller så skriver jag en uppsats eller artikel på ämnet och behöver fakta. Eller så är jag förövare och undrar hur jag ska komma i kontakt med folk som snokat på mig och döda dom. Ni har iiiiiiingen aning om VARFÖR jag vill veta det jag vill veta och jag kommer inte berätta så antingen svarar ni på frågan eller inte.
  • Wed 15 Jan 2020 14:13
    #10
    Anonym (A) skrev 2020-01-15 14:11:27 följande:
    Hahahaha jo fast jag har en fråga?! Jag kanske är ett offer och har rätt att veta, men inte vill att min förövare ska få reda på det? Du står alltså på kriminellas sida? Fräscht!

    Eller så frågar jag åt en vän. Eller så skriver jag en uppsats eller artikel på ämnet och behöver fakta. Eller så är jag förövare och undrar hur jag ska komma i kontakt med folk som snokat på mig och döda dom. Ni har iiiiiiingen aning om VARFÖR jag vill veta det jag vill veta och jag kommer inte berätta så antingen svarar ni på frågan eller inte.
    Vill du vara anonym så gå till den tingsrätt det gäller och begär ut domar på personen.

    Risken med företag som Lexbase är att de använder dina personuppgifter till saker du inte vill. 


Svar på tråden Är man anonym när man begär ut en dom på Lexbase?