• Wed 15 Jan 2020 17:16
    332 visningar
    4 svar
    4
    332

    Två graviditeter olika i början?

    Idag 16:01

    Kan två graviditeter skilja sig mycket åt? När jag var gravid första gången testade vi positivt ett par dagar innan BIM. Minns inte exakt hur många dagar men det blev starkt positivt... Nu försöker vi igen och jag har BIM på fredag. Känner mig svullen, ont i brösten, molvärk men testade negativt idag -2.

    Är det lika bra att ge upp nu iom att jag testade positivt så tidigt förra gången? Känner mig gravid, haft molvärk, ömma bröst, hård mage etc sedan några dagar efter äl men vågar inte hoppas...

  • Svar på tråden Två graviditeter olika i början?
  • Anonym (Gnöff­)
    Wed 15 Jan 2020 17:31
    #1

    Ja du väntar ju inte samma barn som förra gången så ja alla graviditer är olika. Olika nivåer av hormoner varje gång och olika sätt du reagerar på hormonerna.

  • Wed 15 Jan 2020 17:38
    #2
    Anonym (Gnöff) skrev 2020-01-15 17:31:54 följande:

    Ja du väntar ju inte samma barn som förra gången så ja alla graviditer är olika. Olika nivåer av hormoner varje gång och olika sätt du reagerar på hormonerna.


    Tack. Det var vad jag undrade, olika hormonnivåer. Kom bra inte på orden innan. Då vet jag, litet hopp får leva vidare.
  • Anonym (Li)
    Wed 15 Jan 2020 18:05
    #3

    Om du är åtminstone typ ÄL+11 skulle jag känna mig rätt pessimistisk med ett negativt test bim-2. Sen finns det de som plussat sent också, men generellt borde man se något nu.

  • Wed 15 Jan 2020 18:10
    #4
    Anonym (Li) skrev 2020-01-15 18:05:41 följande:

    Om du är åtminstone typ ÄL+11 skulle jag känna mig rätt pessimistisk med ett negativt test bim-2. Sen finns det de som plussat sent också, men generellt borde man se något nu.


    Borde vara äl +11 eller 12 idag... Är också tvivlande...
Svar på tråden Två graviditeter olika i början?