• Anonym (Vetin­te)
    Fri 17 Jan 2020 09:20
    5813 visningar
    70 svar
    70
    5813

    Han följer konton med nakna tjejer

    Eller eventuellt har de något litet sk klädesplagg på sig.... Det är min pojkvän jag pratar om... Vi har inte varit tillsammans mer än några månader och han har alltid följt såna här konton, svårt att säga om något är nytillkommet, tror dock ett är det. Detta gör mig illa till mods, inte bara att ett konto eventuellt är nytillkommet utan hela grejen, det svänger sig i magen på mig när jag går in på konton som han följer.

    Jag vill bara fråga rakt ut varför han följer dessa konton men jag vet att jag kommer på något halvdant svar som att han inte vet eller något sånt, för jag har fått liknande svar förut... Är det ok att be honom sluta följa sånt där? Varför ska han följa sånt? Det stör mig att han tittar på sånt när han och jag har ett förhållande. Varför bara.... Vad tycker utomstående att man kan göra ?

  • Svar på tråden Han följer konton med nakna tjejer
  • Anonym (Cilla­)
    Fri 17 Jan 2020 09:23
    #1

    Känner igen mig. Skulle du följa ett konto med avklädda snygga karlar blir de liv i luckan

  • Anonym (Miapi­a)
    Fri 17 Jan 2020 09:25
    #2
    +1
    Anonym (Vetinte) skrev 2020-01-17 09:20:47 följande:

    Eller eventuellt har de något litet sk klädesplagg på sig.... Det är min pojkvän jag pratar om... Vi har inte varit tillsammans mer än några månader och han har alltid följt såna här konton, svårt att säga om något är nytillkommet, tror dock ett är det. Detta gör mig illa till mods, inte bara att ett konto eventuellt är nytillkommet utan hela grejen, det svänger sig i magen på mig när jag går in på konton som han följer.

    Jag vill bara fråga rakt ut varför han följer dessa konton men jag vet att jag kommer på något halvdant svar som att han inte vet eller något sånt, för jag har fått liknande svar förut... Är det ok att be honom sluta följa sånt där? Varför ska han följa sånt? Det stör mig att han tittar på sånt när han och jag har ett förhållande. Varför bara.... Vad tycker utomstående att man kan göra ?


    Jag tycker han verkar ha en kass kvinnosyn och frågan är om han är något att satsa på?
  • Anonym (Vetin­te) Trådstartaren
    Fri 17 Jan 2020 09:26
    #3
    Anonym (Cilla) skrev 2020-01-17 09:23:40 följande:

    Känner igen mig. Skulle du följa ett konto med avklädda snygga karlar blir de liv i luckan


    Ja man undrar ju vad han tyckt om de?
  • Anonym (...)
    Fri 17 Jan 2020 09:32
    #4
    +1

    Varför vill man ha en sån kille?

  • Anonym (Vetin­te) Trådstartaren
    Fri 17 Jan 2020 09:36
    #5
    Anonym (...) skrev 2020-01-17 09:32:30 följande:

    Varför vill man ha en sån kille?


    Ja killen i sig är ju bra... och tvivlar inte ett dugg på att han inte gillar mig (o min kropp) för han visar det jätte starkt
  • Anonym (...)
    Fri 17 Jan 2020 09:41
    #6
    Anonym (Vetinte) skrev 2020-01-17 09:36:51 följande:

    Ja killen i sig är ju bra... och tvivlar inte ett dugg på att han inte gillar mig (o min kropp) för han visar det jätte starkt


    Han visar att han gillar andras också..
  • Anonym (Vetin­te) Trådstartaren
    Fri 17 Jan 2020 09:44
    #7
    Anonym (...) skrev 2020-01-17 09:41:09 följande:

    Han visar att han gillar andras också..


    Yes och det kan man och får man göra, förstår ju t.o.m. jag att alla andra inte blir automatiskt fula bara för att man är i ett förhållande. Nu återgår vi till vad det finns som JAG kan göra för att JAG inte gillar att han följer såna konton... ja, förutom att göra slut då, för det är inte av prio ett här. FÅR man be någon sluta följa sånt tex ?
  • Fin
    Fri 17 Jan 2020 09:47
    #8

    Ja men vad har du där å göra, sluta kolla på sociala medier. Du blir ju lika skadad som han tycks vara.

    Det man inte vet lider man inte av. Jag slutade tidigt kolla på vad andra gillar å inte gillar.

  • Anonym (Vetin­te) Trådstartaren
    Fri 17 Jan 2020 09:53
    #9
    Fin skrev 2020-01-17 09:47:16 följande:

    Ja men vad har du där å göra, sluta kolla på sociala medier. Du blir ju lika skadad som han tycks vara.

    Det man inte vet lider man inte av. Jag slutade tidigt kolla på vad andra gillar å inte gillar.


    Men nu har jag ju redan sett. Och varför säger ni alla att han är skadad, ingen å satsa på och dålig kvinnosyn?
  • Anonym (Miapi­a)
    Fri 17 Jan 2020 09:56
    #10
    +1
    Anonym (Vetinte) skrev 2020-01-17 09:53:00 följande:

    Men nu har jag ju redan sett. Och varför säger ni alla att han är skadad, ingen å satsa på och dålig kvinnosyn?


    För att följa massa sexistiska konton på kvinnokroppar faktiskt är en taskig kvinnosyn. Det betyder inte att man är elak, dum eller en dålig människa men det visar vad man för syn på kvinnor och ideal.
Svar på tråden Han följer konton med nakna tjejer