• Anonym (Vetin­te)
    Fri 17 Jan 2020 09:20
    5906 visningar
    70 svar
    70
    5906

    Han följer konton med nakna tjejer

    Eller eventuellt har de något litet sk klädesplagg på sig.... Det är min pojkvän jag pratar om... Vi har inte varit tillsammans mer än några månader och han har alltid följt såna här konton, svårt att säga om något är nytillkommet, tror dock ett är det. Detta gör mig illa till mods, inte bara att ett konto eventuellt är nytillkommet utan hela grejen, det svänger sig i magen på mig när jag går in på konton som han följer.

    Jag vill bara fråga rakt ut varför han följer dessa konton men jag vet att jag kommer på något halvdant svar som att han inte vet eller något sånt, för jag har fått liknande svar förut... Är det ok att be honom sluta följa sånt där? Varför ska han följa sånt? Det stör mig att han tittar på sånt när han och jag har ett förhållande. Varför bara.... Vad tycker utomstående att man kan göra ?

  • Svar på tråden Han följer konton med nakna tjejer
  • Anonym (Vetin­te) Trådstartaren
    Fri 17 Jan 2020 10:03
    #11
    Anonym (Miapia) skrev 2020-01-17 09:56:38 följande:

    För att följa massa sexistiska konton på kvinnokroppar faktiskt är en taskig kvinnosyn. Det betyder inte att man är elak, dum eller en dålig människa men det visar vad man för syn på kvinnor och ideal.


    Tack men kan du utveckla ännu mer? Vad är det för *kvinnosyn och ideal* han påstås ha då?
  • Anonym (Satyr­)
    Fri 17 Jan 2020 10:07
    #12
    Anonym (Miapia) skrev 2020-01-17 09:56:38 följande:
    För att följa massa sexistiska konton på kvinnokroppar faktiskt är en taskig kvinnosyn. Det betyder inte att man är elak, dum eller en dålig människa men det visar vad man för syn på kvinnor och ideal.
    Tänk på att ironi i skriven form lätt kan missförstås.
  • Anonym (Miapi­a)
    Fri 17 Jan 2020 10:07
    #13
    +1
    Anonym (Vetinte) skrev 2020-01-17 10:03:09 följande:

    Tack men kan du utveckla ännu mer? Vad är det för *kvinnosyn och ideal* han påstås ha då?


    Ja uppenbarligen att de är sexobjekt som ska tittas på och jag gissar att de han följer motsvarar ett visst ideal som han tycker är väldigt fint. Jag tycker det är tråkigt att synen på kvinnor inte har kommit längre.
  • Anonym (Tull)
    Fri 17 Jan 2020 10:09
    #14

    Jag skulle inte förbjuda honom, däremot tycker jag absolut att du kan berätta hur du känner över att han följer såna konton. Att du blir ledsen. Om han bryr sig om dig så borde det inte vara någon stor grej att avfölja dessa konton. Men om han trots att han vet att du blir ledsen fortsätter så skulle jag nog omvärdera honom lite.

  • Anonym (Vetin­te) Trådstartaren
    Fri 17 Jan 2020 10:15
    #15
    Anonym (Tull) skrev 2020-01-17 10:09:37 följande:

    Jag skulle inte förbjuda honom, däremot tycker jag absolut att du kan berätta hur du känner över att han följer såna konton. Att du blir ledsen. Om han bryr sig om dig så borde det inte vara någon stor grej att avfölja dessa konton. Men om han trots att han vet att du blir ledsen fortsätter så skulle jag nog omvärdera honom lite.


    Tack, nu kom ett sånt svar jag sökte efter. Vad det finns som JAG kan göra... Men menar du isåfall att jag bara ska säga hur jag känner och sen kolla själv om han avföljt dessa konton om en tid?
  • Anonym (Satyr­)
    Fri 17 Jan 2020 10:30
    #16
    -1 +1
    Anonym (Miapia) skrev 2020-01-17 10:07:52 följande:
    Ja uppenbarligen att de är sexobjekt som ska tittas på och jag gissar att de han följer motsvarar ett visst ideal som han tycker är väldigt fint. Jag tycker det är tråkigt att synen på kvinnor inte har kommit längre.
    Män kommer alltid att tycka att vissa kvinnor är sexigare än andra (rent utseendemässigt).

    Och kvinnor kommer alltid att tycka att vissa män är sexigare än andra (rent utseendemässigt).

    Det är en del av människans natur.
  • Anonym (Miapi­a)
    Fri 17 Jan 2020 12:17
    #17
    Anonym (Satyr) skrev 2020-01-17 10:30:30 följande:

    Män kommer alltid att tycka att vissa kvinnor är sexigare än andra (rent utseendemässigt).

    Och kvinnor kommer alltid att tycka att vissa män är sexigare än andra (rent utseendemässigt).

    Det är en del av människans natur.


    Det har väll inget med mina kommentarer att göra. Bara för att jag tycker det finns många attraktiva män betyder det inte att jag sitter och söker upp en massa lättklädda bilder på dem för det.
  • Fin
    Fri 17 Jan 2020 12:33
    #18
    -1 +1

    Det är ju lite idiotiskt att säga han helt klart har skadad kvinnosyn.

    Kanske inte är det mest lämpliga att följa, men finns ju massor med folk som följer vältränade killar etc också. Har de skadad karsyn? Eller det kanske inte finns sådant?

    Skit i vad andra tittar på bara de uppför sig som normala människor.

    Och om man börjar syna sin partner så hittar man alltid nåt man kan uppfatta som "mindre tilltalande"

    Kanske prata mera med dem å sluta stirra er blinda på sociala medier och annat skit. Det är inte hälsosamt!

    Alla som tittar på porr måste ju vara skadade då också med eran logik.

  • Anonym (Vetin­te) Trådstartaren
    Fri 17 Jan 2020 13:44
    #19
    Fin skrev 2020-01-17 12:33:02 följande:

    Det är ju lite idiotiskt att säga han helt klart har skadad kvinnosyn.

    Kanske inte är det mest lämpliga att följa, men finns ju massor med folk som följer vältränade killar etc också. Har de skadad karsyn? Eller det kanske inte finns sådant?

    Skit i vad andra tittar på bara de uppför sig som normala människor.

    Och om man börjar syna sin partner så hittar man alltid nåt man kan uppfatta som "mindre tilltalande"

    Kanske prata mera med dem å sluta stirra er blinda på sociala medier och annat skit. Det är inte hälsosamt!

    Alla som tittar på porr måste ju vara skadade då också med eran logik.


    Ja jag tyckte väl också att det var lite väl och dra till sånt direkt. Dock handlar inte detta om någon träning över huvudtaget... det är endast sexiga lättklädda tjejer liksom.
  • boande­rsson
    Fri 17 Jan 2020 13:47
    #20
    Anonym (...) skrev 2020-01-17 09:32:30 följande:

    Varför vill man ha en sån kille?


    Exakt så. Varför
Svar på tråden Han följer konton med nakna tjejer