• Anonym (Vetin­te)
    Fri 17 Jan 2020 09:20
    5907 visningar
    70 svar
    70
    5907

    Han följer konton med nakna tjejer

    Eller eventuellt har de något litet sk klädesplagg på sig.... Det är min pojkvän jag pratar om... Vi har inte varit tillsammans mer än några månader och han har alltid följt såna här konton, svårt att säga om något är nytillkommet, tror dock ett är det. Detta gör mig illa till mods, inte bara att ett konto eventuellt är nytillkommet utan hela grejen, det svänger sig i magen på mig när jag går in på konton som han följer.

    Jag vill bara fråga rakt ut varför han följer dessa konton men jag vet att jag kommer på något halvdant svar som att han inte vet eller något sånt, för jag har fått liknande svar förut... Är det ok att be honom sluta följa sånt där? Varför ska han följa sånt? Det stör mig att han tittar på sånt när han och jag har ett förhållande. Varför bara.... Vad tycker utomstående att man kan göra ?

  • Svar på tråden Han följer konton med nakna tjejer
  • Anonym (Samma­)
    Fri 17 Jan 2020 14:04
    #21

    Jag är i samma situation. Jag och min kille har träffats några månader och allt känns jättebra. Dock följer han nakna tjejer på Instagram. Tror dock han följde dem innan vi träffades.

  • Anonym (G)
    Fri 17 Jan 2020 15:04
    #22
    Fin skrev 2020-01-17 12:33:02 följande:
    Det är ju lite idiotiskt att säga han helt klart har skadad kvinnosyn.
    Kanske inte är det mest lämpliga att följa, men finns ju massor med folk som följer vältränade killar etc också. Har de skadad karsyn? Eller det kanske inte finns sådant?
    Skit i vad andra tittar på bara de uppför sig som normala människor.
    Och om man börjar syna sin partner så hittar man alltid nåt man kan uppfatta som "mindre tilltalande"

    Kanske prata mera med dem å sluta stirra er blinda på sociala medier och annat skit. Det är inte hälsosamt!

    Alla som tittar på porr måste ju vara skadade då också med eran logik.
    +1
  • Anonym (Tull)
    Fri 17 Jan 2020 15:10
    #23
    Anonym (Vetinte) skrev 2020-01-17 10:15:26 följande:

    Tack, nu kom ett sånt svar jag sökte efter. Vad det finns som JAG kan göra... Men menar du isåfall att jag bara ska säga hur jag känner och sen kolla själv om han avföljt dessa konton om en tid?


    Hmm...ja om han säger att han ska avfölja dem kan du ju kolla sen, och om han fortfarande inte avföljt skulle jag ta upp det igen och fråga varför. Det tar ju inte lång tid att avfölja några konton så om han förstår allvaret borde han göra det ganska omgående kan jag tycka.
  • Fri 17 Jan 2020 15:10
    #24

    Min man följde såna konton i början av vårt förhållande , jag blev rasande och krävde att han följde bort dom och de gjorde han. Han sa också att dom inte betydde nåt han bara följde massa ?randoms?.

    Du kan absolut kräva att han följer av såna konton, de är inte alls sjysst eller rättvist mot dig. Vägrar han så e han ett as

  • Anonym (mmm)
    Fri 17 Jan 2020 15:13
    #25
    Anonym (Satyr) skrev 2020-01-17 10:30:30 följande:
    Män kommer alltid att tycka att vissa kvinnor är sexigare än andra (rent utseendemässigt).

    Och kvinnor kommer alltid att tycka att vissa män är sexigare än andra (rent utseendemässigt).

    Det är en del av människans natur.
    fast det betyder inte att man måste följa nakenkonton. 
  • Anonym (Satyr­)
    Fri 17 Jan 2020 16:10
    #26
    Anonym (mmm) skrev 2020-01-17 15:13:53 följande:
    fast det betyder inte att man måste följa nakenkonton. 
    Nej, det behöver man inte. Jag gör det inte. Finns det några från din killes samling du kan rekommendera? Cool
  • Fin
    Fri 17 Jan 2020 17:31
    #27
    -1 +1
    Anonym (Vetinte) skrev 2020-01-17 13:44:47 följande:

    Ja jag tyckte väl också att det var lite väl och dra till sånt direkt. Dock handlar inte detta om någon träning över huvudtaget... det är endast sexiga lättklädda tjejer liksom.


    Ja men helt ärligt så är det ju trevligt att titta på sådana om man är normal man. :)

    Men ja kanske lite onödigt att följa på some men... vissa gör det snyggare andra bryr sig inte så mycket vad folk tycker.

    Helt ärligt tycker jag inte du ska heller. Det är ju inte så att han kan göra mycket annat än titta på dem heller.
  • Anonym (...)
    Fri 17 Jan 2020 17:35
    #28

    Killar som dreglar öppet är slajmiga. Den typen av killar är mest otrogna..

  • Fri 17 Jan 2020 21:40
    #29
    Anonym (Vetinte) skrev 2020-01-17 09:20:47 följande:

    Eller eventuellt har de något litet sk klädesplagg på sig.... Det är min pojkvän jag pratar om... Vi har inte varit tillsammans mer än några månader och han har alltid följt såna här konton, svårt att säga om något är nytillkommet, tror dock ett är det. Detta gör mig illa till mods, inte bara att ett konto eventuellt är nytillkommet utan hela grejen, det svänger sig i magen på mig när jag går in på konton som han följer.

    Jag vill bara fråga rakt ut varför han följer dessa konton men jag vet att jag kommer på något halvdant svar som att han inte vet eller något sånt, för jag har fått liknande svar förut... Är det ok att be honom sluta följa sånt där? Varför ska han följa sånt? Det stör mig att han tittar på sånt när han och jag har ett förhållande. Varför bara.... Vad tycker utomstående att man kan göra ?


    Jag tycker det skulle vara fel av dig att förbjuda honom att titta på det. Det är dock inte fel av dig att berätta hur du själv upplever det när du går in och tittar på kontona.

    Han är en individ precis som du och har rätt att göra sina egna val i livet och ha de värderingar han själv önskar.

    Dessutom är det kontraproduktivt. Risken med ett förbud är att han fortsätter följa dem i smyg, och vad har du då vunnit? Ingenting, förutom att han har blivit mer försiktig med vad han kan uttrycka och visa för dig. Om du t.ex. är orolig för att han har en dålig kvinnosyn så är det en bättre metod att föra in ämnet på det området för att utröna vilken syn på kvinnor han faktiskt har. Visar det sig sen att hans kvinnosyn är dålig, behöver du kanske diskutera med honom för att få honom att ändra uppfattning, eller om det inte det går, ta beslutet om det är något du kan stå ut med i relationen eller om du behöver lämna.

    Att tro att man kan förbättra en relation genom att förbjuda den andre att göra saker som denne vill göra är en felaktig föreställning.

    Det du däremot kan göra är att jobba med dig själv. Varför väljer du t.ex. att gå in och titta på hans konto och vad han följer? Särskilt med tanke på att det får dig att må dåligt. Varför tror du att andra har svaret på varför han följer dessa konton? Varför har du inte själv frågat dig hur du kan acceptera en relation där du inte kan ställa en fråga om varför han har dessa konton, utan att få ett ärligt svar. Och vad är det som gör att du mår dåligt av att din pojkvän tittar på dessa bilder - behöver du måhända jobba med din egen självkänsla? Felet kanske ligger i dig och inte i honom.
  • Anonym (marim­ba)
    Fri 17 Jan 2020 21:55
    #30

    Har du tänkt förbjuda hans tankar om nakna brudar också?

Svar på tråden Han följer konton med nakna tjejer