• Anonym (Vetin­te)
    Fri 17 Jan 2020 09:20
    5819 visningar
    70 svar
    70
    5819

    Han följer konton med nakna tjejer

    Eller eventuellt har de något litet sk klädesplagg på sig.... Det är min pojkvän jag pratar om... Vi har inte varit tillsammans mer än några månader och han har alltid följt såna här konton, svårt att säga om något är nytillkommet, tror dock ett är det. Detta gör mig illa till mods, inte bara att ett konto eventuellt är nytillkommet utan hela grejen, det svänger sig i magen på mig när jag går in på konton som han följer.

    Jag vill bara fråga rakt ut varför han följer dessa konton men jag vet att jag kommer på något halvdant svar som att han inte vet eller något sånt, för jag har fått liknande svar förut... Är det ok att be honom sluta följa sånt där? Varför ska han följa sånt? Det stör mig att han tittar på sånt när han och jag har ett förhållande. Varför bara.... Vad tycker utomstående att man kan göra ?

  • Svar på tråden Han följer konton med nakna tjejer
  • Anonym (...)
    Thu 23 Jan 2020 20:12
    #51
    Anonym (Trams) skrev 2020-01-23 18:47:13 följande:

    Lära känna? Genom att sitta och analysera allt personen följer på Insta? Det är inte att lära känna. Det är sjukligt


    Man följer det man är intresserad av. Vad är sjukligt med att vilja veta vilka intressen din partner har? Mer rubbat att inte bry sig.
  • Anonym (Trams­)
    Thu 23 Jan 2020 20:20
    #52
    -1
    Anonym (...) skrev 2020-01-23 20:12:43 följande:

    Man följer det man är intresserad av. Vad är sjukligt med att vilja veta vilka intressen din partner har? Mer rubbat att inte bry sig.


    Ja man följer det man känner för. Det är sjukligt att sitta och gå igenom allt en partner följer för att kolla. Det handlar inte ett dugg om att vara intresserad av vilka intressen personen hae
  • Anonym (...)
    Thu 23 Jan 2020 20:22
    #53
    Anonym (Trams) skrev 2020-01-23 20:20:29 följande:

    Ja man följer det man känner för. Det är sjukligt att sitta och gå igenom allt en partner följer för att kolla. Det handlar inte ett dugg om att vara intresserad av vilka intressen personen hae


    Vad skulle det annars handla om?
  • Anonym (Trams­)
    Thu 23 Jan 2020 20:27
    #54
    Anonym (...) skrev 2020-01-23 20:22:52 följande:

    Vad skulle det annars handla om?


    Är du seriös? Sjukligt dålig självkänsla och extremt kontrollbehov
  • Anonym (J)
    Thu 23 Jan 2020 21:04
    #55
    Anonym (Trams) skrev 2020-01-23 20:27:12 följande:

    Är du seriös? Sjukligt dålig självkänsla och extremt kontrollbehov


    Du berkar väldigt aggressiv och har en vilja att trycka ner TS. Tycker det verkar vara du som är osund.
  • Anonym (??)
    Thu 23 Jan 2020 21:12
    #56
    Anonym (...) skrev 2020-01-23 20:12:43 följande:
    Man följer det man är intresserad av. Vad är sjukligt med att vilja veta vilka intressen din partner har? Mer rubbat att inte bry sig.
    Är det omodernt att prata och umgås med varandra? Är snoka det nya "lära känna"?

    Måste man snoka för att lära känna någon, då är man ute på hal is. Vem vill ha en sådan partner?
  • Anonym (??)
    Thu 23 Jan 2020 21:13
    #57
    Anonym (...) skrev 2020-01-23 20:22:52 följande:
    Vad skulle det annars handla om?
    Svartsjuka, kontrollbehov, dålig självkänsla...

    Väldigt avtändande.
  • Anonym (My)
    Thu 23 Jan 2020 21:15
    #58
    +1

    Det första jag kollar hos en eventuellt ny partner är om han är en sådan som följer sådana konton. Det går fetbort för mig, vill inte ha en sådan.

  • Anonym (...)
    Fri 24 Jan 2020 00:08
    #59
    Anonym (??) skrev 2020-01-23 21:12:20 följande:

    Är det omodernt att prata och umgås med varandra? Är snoka det nya "lära känna"?

    Måste man snoka för att lära känna någon, då är man ute på hal is. Vem vill ha en sådan partner?


    Anonym (??) skrev 2020-01-23 21:13:19 följande:

    Svartsjuka, kontrollbehov, dålig självkänsla...

    Väldigt avtändande.


    Vill man veta vem man inleder ett förhållande med och planerar sin framtid med så är det smart att granska personen innan. För mig är killar som i ts avtändande..
  • Anonym (??)
    Sat 25 Jan 2020 01:06
    #60
    Anonym (...) skrev 2020-01-24 00:08:18 följande:
    Anonym (??) skrev 2020-01-23 21:13:19 följande:

    Svartsjuka, kontrollbehov, dålig självkänsla...

    Väldigt avtändande.


    Vill man veta vem man inleder ett förhållande med och planerar sin framtid med så är det smart att granska personen innan. För mig är killar som i ts avtändande..
    Och för mig är tjejer som snokar avtändande...
  • Sat 25 Jan 2020 01:52
    #61

    Jag skulle aldrig acceptera att min kille följde sådana konton. Jag skulle själv heller aldrig följa sådana konton. Du ska åtminstone kräva ett vettigt svar (om det finns något sådant), "jag vet inte" duger inte.

    Det är totalt respektlöst att systematiskt ta av sin tid att titta på andra nakna tjejer, om man är i ett förhållande. Man ska åtminstone respektera om det gör partnern obekväm. Han verkar vara en mes som inte kan svara annat än "Jag vet inte" som svar. Berätta lugnt att det gör dig obekväm och fråga vad han skulle tycka om du kollade på nakna killar.

  • Anonym (Beda)
    Sat 25 Jan 2020 08:41
    #62
    Anonym (marimba) skrev 2020-01-17 21:55:54 följande:

    Har du tänkt förbjuda hans tankar om nakna brudar också?


    Det är verkligen inte samma sak.

    Sluta att förminska TS problem.
  • Anonym (Vetin­te) Trådstartaren
    Sat 25 Jan 2020 09:19
    #63
    Xiouto skrev 2020-01-25 01:52:00 följande:

    Jag skulle aldrig acceptera att min kille följde sådana konton. Jag skulle själv heller aldrig följa sådana konton. Du ska åtminstone kräva ett vettigt svar (om det finns något sådant), "jag vet inte" duger inte.

    Det är totalt respektlöst att systematiskt ta av sin tid att titta på andra nakna tjejer, om man är i ett förhållande. Man ska åtminstone respektera om det gör partnern obekväm. Han verkar vara en mes som inte kan svara annat än "Jag vet inte" som svar. Berätta lugnt att det gör dig obekväm och fråga vad han skulle tycka om du kollade på nakna killar.


    Nej jag skulle heller aldrig följa såna konton. Funderar på att leta fram ett sådant konto med män och visa det i samband med att jag frågar vad han hade tyckt om jag suttit och tittat på dethär, men samtidigt känns det fel och ens leta fram ett sånt konto för mig liksom.

    Jag ska iallafall ta upp det med honom nästa gång vi ses. Om man skulle se på det på ett bildligt sätt, då står han och jag på olika sidor om ett berg, ett berg som man ändå kan se över ibland och jag kan se honom, beroende på vädret, men detta berg skymmer ändå utsikten lite hela tiden.
  • Anonym (...)
    Sat 25 Jan 2020 09:30
    #64
    Anonym (??) skrev 2020-01-25 01:06:05 följande:

    Och för mig är tjejer som snokar avtändande...


    Ja det är väl jobbigt när du blir avslöjad..
  • Anonym (marim­ba)
    Sat 25 Jan 2020 10:35
    #65
    Anonym (Beda) skrev 2020-01-25 08:41:02 följande:

    Det är verkligen inte samma sak.

    Sluta att förminska TS problem.


    Det grundläggande problemet är att ts pojkvän finner andra kvinnor attraktiva. Det är ett problem utan lösning. Är det inte bättre ts lär sig leva med det?
  • Anonym (Vetin­te) Trådstartaren
    Sat 25 Jan 2020 10:53
    #66
    Anonym (marimba) skrev 2020-01-25 10:35:40 följande:

    Det grundläggande problemet är att ts pojkvän finner andra kvinnor attraktiva. Det är ett problem utan lösning. Är det inte bättre ts lär sig leva med det?


    Du gör det dock större å grovare än det behöver vara. Vem som helst kan väl tycka andra är snygga? Förstår jag ju. Men det betyder inte att man behöver följa halvnakna tjejer/modeller på some. Lika som att man inte går runt på stan å säger *fyfan va snygg hon/han e* när man är i ett förhållande
  • Anonym (Beda)
    Sat 25 Jan 2020 11:03
    #67
    Anonym (Vetinte) skrev 2020-01-25 10:53:05 följande:

    Du gör det dock större å grovare än det behöver vara. Vem som helst kan väl tycka andra är snygga? Förstår jag ju. Men det betyder inte att man behöver följa halvnakna tjejer/modeller på some. Lika som att man inte går runt på stan å säger *fyfan va snygg hon/han e* när man är i ett förhållande


    Exakt. Håller med
  • Anonym (marim­ba)
    Sat 25 Jan 2020 11:03
    #68
    Anonym (Vetinte) skrev 2020-01-25 10:53:05 följande:

    Du gör det dock större å grovare än det behöver vara. Vem som helst kan väl tycka andra är snygga? Förstår jag ju. Men det betyder inte att man behöver följa halvnakna tjejer/modeller på some. Lika som att man inte går runt på stan å säger *fyfan va snygg hon/han e* när man är i ett förhållande


    Nej inte till dig eftersom det inte är något du vill höra men till sina polare kan han ju säga det.
  • Anonym (Vetin­te) Trådstartaren
    Sat 25 Jan 2020 13:17
    #69
    Anonym (marimba) skrev 2020-01-25 11:03:35 följande:

    Nej inte till dig eftersom det inte är något du vill höra men till sina polare kan han ju säga det.


    Och din poäng är? Låter mest som att försöker mata mina tankar bara för att du märker att jag är lite osäker i mig själv. Dock biter du inte på mig faktiskt. Tror inte han beter sig så men det är inte så att han Inte får tycka andra är snygga för mig liksom...
  • Anonym (My)
    Sat 25 Jan 2020 16:21
    #70
    Anonym (marimba) skrev 2020-01-25 11:03:35 följande:

    Nej inte till dig eftersom det inte är något du vill höra men till sina polare kan han ju säga det.


    Det finns 2 typer av män; de som håller på och följa nakenkonton och kommentera kvinnors utseenden med sina vänner och de som inte gör det. Vet inte varför. Är de som kommenterar kvinnor de som är olojala och kommer vara otrogna? Det är ju ändå en stor varning att hålla sig borta från att involvera sig med en sådan. Och de som inte följer nakenkonton är bättre män som går att lita på? Det har ju också med mognad hos mannen att göra.
Svar på tråden Han följer konton med nakna tjejer