• matf

    Kan inte kissa?! Gravid

    Som rubriken säger så känner jag att ja inte kan kissa, går ständigt kissnödig men när ja sätter mig på toa så kommer det ingenting eller en liten liten skvätt. Håller på att bli tokig för vågar knappt resa mig upp för då känns de som ja ska kissa på mig, utan att de kommer nått då. Obehaglig känsla.

    Får göra regelbundna prover för uvi på Mvc, men inget prov har visat nått. Gjorde senast ett för ca 2 veckor sen då jag var HELT säker på att ja hade uvi för att jag inte kunde kissa o ständigt va kissnödig, men det visade ingenting i urinen.

    Flera barnmorskor har kollat hur bebisen ligger och den ligger med huvudet neråt, kan det vara så att bebisen redan fixerat sig? Känner inte så mycket sparkar längre utan mer att den vrider sig där inne. Är ju bara i vecka 30, 31 på söndag. Hjälp, ska jag behöva söka ännu en gång för uvi :( eller någon som upplevt samma o har nån tanke?

  • Svar på tråden Kan inte kissa?! Gravid
  • ankan6

    Jag känner också så av och till och har gjort hela graviditeten, och allt såg bra ut på alla prover. För min del tror jag det är när bebisen lägger sig väldigt långt ner och trycker? Eventuellt i kombination med svag bäckenbotten. Kan verkligen känna mig så kissnödig att jag tror att jag skall kissa på mig men det kommer oftast knappt något alls om jag väl går på toaletten.

  • Anonym (Jag också)

    Så var det för mig också under min graviditet, de hittade inget på mig heller. Min gissning är att det är ett symtom som man kan få under graviditeten.

  • Anonym (Haft samma)

    Jag hade samma problem när jag var gravid med mitt andra barn. Min BM tipsade mig om att sitta bakvänt på toa... som om du sitter åt fel håll på en stol. lät märkligt men det hjälpte. Bebisen tryckte på blåsan. Be även BM skicka urinprov på odling. Möjligt att ha bakterier utan att det syns på sticka. Speciellt om du inte får ut urinet!

  • Anonym (Haft samma)

    Jag hade samma problem när jag var gravid med mitt andra barn. Min BM tipsade mig om att sitta bakvänt på toa... som om du sitter åt fel håll på en stol. lät märkligt men det hjälpte. Bebisen tryckte på blåsan. Be även BM skicka urinprov på odling. Möjligt att ha bakterier utan att det syns på sticka. Speciellt om du inte får ut urinet!

Svar på tråden Kan inte kissa?! Gravid