• Anonym (Längt­ar!)
    Fri 17 Jan 2020 17:21
    8940 visningar
    42 svar
    42
    8940

    Längtar så efter kärlek

    Jag är en kvinna på 34 år som varit singel nu ett tag, ca ett halvår. Jag längtar så efter något långvarigt, kärleksfullt förhållande. På tåget till jobbet imorse såg jag ett par, de stod och pratade och skrattade, och jag kunde inte sluta titta på mannen hur han såg på sin kvinna, med sådan värme! Hans ögon verkligen glittrade av kärlek till henne! Så vill jag ha det. Men jag vet inte hur jag ska hitta det? Jag verkar bara hitta män som vill ha ytliga förhållanden, som är ute efter sex. Jag vill hitta någon som jag älskar och som älskar mig! Finns det män kvar därute som kan älska en som mig?

  • Svar på tråden Längtar så efter kärlek
  • Fri 17 Jan 2020 17:29
    #1

    Jag längtar efter samma sak.

  • Anonym (Helen­a)
    Fri 17 Jan 2020 18:11
    #2

    Som att leta en nål i en höstack

  • Anonym (Längt­ar!) Trådstartaren
    Fri 17 Jan 2020 18:21
    #3
    Anonym (Helena) skrev 2020-01-17 18:11:50 följande:

    Som att leta en nål i en höstack


    Kommer aldrig hända med andra ord?
  • Anonym (Tess)
    Fri 17 Jan 2020 19:03
    #4

    Jag upplever att det var tvärt om. Skaffade tinder två män efter en separation. Skrev att jag endast sökte skoj. Solklar majoritet av de jag matchade med var ute efter seriös dejting, förhållande på sikt..

  • Anonym (Längt­ar!) Trådstartaren
    Fri 17 Jan 2020 19:06
    #5
    Anonym (Tess) skrev 2020-01-17 19:03:26 följande:

    Jag upplever att det var tvärt om. Skaffade tinder två män efter en separation. Skrev att jag endast sökte skoj. Solklar majoritet av de jag matchade med var ute efter seriös dejting, förhållande på sikt..


    Så var det för en tjejkompis till mig med, hon sa att massor var ute efter ngt seriöst, men jag märkte inte av det. Dock är hon betydligt sötare och snyggare än mig. Du kanske ser bra ut? Väldigt snygg? Då är det nog lättare
  • Fri 17 Jan 2020 20:33
    #6
    Anonym (Längtar!) skrev 2020-01-17 17:21:05 följande:

    Jag är en kvinna på 34 år som varit singel nu ett tag, ca ett halvår. Jag längtar så efter något långvarigt, kärleksfullt förhållande. På tåget till jobbet imorse såg jag ett par, de stod och pratade och skrattade, och jag kunde inte sluta titta på mannen hur han såg på sin kvinna, med sådan värme! Hans ögon verkligen glittrade av kärlek till henne! Så vill jag ha det. Men jag vet inte hur jag ska hitta det? Jag verkar bara hitta män som vill ha ytliga förhållanden, som är ute efter sex. Jag vill hitta någon som jag älskar och som älskar mig! Finns det män kvar därute som kan älska en som mig?


    Det klart att det finns seriösa män. Och varför skulle inte någon av dem kunna älska just dig?

    Sen så känns din syn på hur en relation ska vara ganska naiv och orealistisk. Att längta efter någon sorts prins som tar dig med storm och som glittrar i ögonen låter som en säker väg mot att träffa en psykopat eller narcissist.

    Mitt förslag är att du istället börjar längta efter en mer äkta och genuin närhet än en vanlig förälskelse, det är mer dyrbart, finare och framförallt hållbart över tid. 

    Sen behöver du balansera din bild. Många relationer slutar med destruktivitet, hårda ord och kanske till och med våld. Andra kanske växer ifrån varandra och börjar känna likgiltighet för varandra innan de avslutar relationen. Det är inte alltid som saker och ting är på samma sätt som de verkar utifrån.
  • Anonym (Man 48)
    Sat 18 Jan 2020 00:18
    #7

    Klart det finns .....?s?

  • Anonym (Liten stor)
    Sat 18 Jan 2020 00:24
    #8

    Jag längtar också efter det, så mycket att det är riktigt jobbigt...

  • Anonym (Singe­l)
    Sat 18 Jan 2020 09:07
    #9

    Jag har varit singel i 8 år efter ett 16 år långt förhållande.
    Är medlem på flera dejtingsidor, men får ingen match.
    Börjar känna mig desperat efter att finna kärleken. 

  • Anonym (Hm)
    Sat 18 Jan 2020 15:53
    #10

    Den finns.

Svar på tråden Längtar så efter kärlek