• Anonym (Bedra­gen)
    Fri 17 Jan 2020 21:07
    2354 visningar
    64 svar
    64
    2354

    Kontakta kvinna som också blivit bedragen av samma älskarinna?

    Min man var otrogen med en kvinna som stalkat oss efteråt. Varje gång hon tagit kontakt med min man har jag mått jättedåligt, då allt dragits upp igen. Min man har varit tydlig att hon inte ska kontakta honom, men eftersom hon inte kan leva utan honom så gör hon detta.

    Nu har jag efter ett besök på krogen fått reda på att hon varit med en annan man som också är upptagen. Säker källa som umgås med den otrogne.

    Ska jag kontakta den otrognes kvinna?

    Mitt syfte är att få prata med någon i samma situation som mig.

    Vad tycker ni? Fördelar och nackdelar...?

    Är medveten om att kvinnan som jag vill kontakta kanske inte vet om att hennes kille varit otrogen.

  • Svar på tråden Kontakta kvinna som också blivit bedragen av samma älskarinna?
  • Anonym (Nej)
    Fri 17 Jan 2020 21:13
    #1

    Nej det tycker jag inte. Det är något mellan dig och din man. Låter konstigt att hon fortsätter kontakta honom om hon inte får något gensvar.

  • Anonym (A)
    Sat 18 Jan 2020 14:50
    #2

    Det tycker jag inte.

  • Anonym (ja)
    Sat 18 Jan 2020 15:00
    #3

    Ja men gör det! Eller gör ett försök i alla fall. Hon kanske inte alls vill och blir jätte illa berörd, eller så blir hon lättad för att hon precis som du vill ha någon att prata om detta med. Ni kan säkert finna stöd i varandra och kanske bli vänner. Kanske till och med finner sån kraft i varandra så ni lämnar era slashasar till karlar!

  • Sat 18 Jan 2020 15:20
    #4

    Mår du dåligt av det så är det bättre du pratar med en psykolog eller terapeut för att jobba med dina känslor. 
    Vad du får ut av att prata med en främmande kvinna är högst oklart och kanske bara gör att du göder känslorna snarare än jobbar med dom.

  • Anonym (Ö)
    Sat 18 Jan 2020 15:23
    #5

    Berätta!

  • Anonym (Gödni­ng)
    Sun 19 Jan 2020 18:30
    #6

    Håller med Tukt... Du kommer sannolikt ta ett ännu större kliv bort från att hantera dina egna känslor och din relation, på ett produktivt sätt.

  • Sun 19 Jan 2020 18:51
    #7
    +1

    Jag tycker du kan ta kontakt med henne.. Det kan även resulterar till en bra vänskap mellan er.

    Om hon nu inte skulle veta om att hennes man är otrogen så tycker jag ändå att du ska berätta till henne.

    Jag tror att de flesta kvinnor hade velat veta om der om deras män var otrogna oavsett hur ont sannongen gör.

    Så kör på :)

  • Anonym (Berät­ta!)
    Mon 20 Jan 2020 09:03
    #8
    +1

    Hade någon berättat för mig vad som pågick hade jag sluppit ifrån skiten tidigare och därmed förkortat lidandet. 

  • Anonym (Bedra­gen) Trådstartaren
    Mon 20 Jan 2020 09:05
    #9

    Jag kontaktade kvinnan via messenger och vi hade en jättebra dialog. Hon hade inte blivit bedragen, utan hennes man hade en kort fling med kvinnan min man hade haft en affär med. Hon visste även om detta.

    Det slutade med att vi numera är vänner på facebook!

    Tack för era svar, jag tar till mig dem! Dels håller jag med de som skrev att jag inte skulle kontakta kvinnan, dels håller jag med de som skrev att jag skulle göra detta.

    Komplicerat....ja....men nu vänder jag blad och försöker strunta i min mans fd älskarinna.

  • Mon 20 Jan 2020 11:59
    #10
    +1
    Anonym (Bedragen) skrev 2020-01-20 09:05:51 följande:

    Jag kontaktade kvinnan via messenger och vi hade en jättebra dialog. Hon hade inte blivit bedragen, utan hennes man hade en kort fling med kvinnan min man hade haft en affär med. Hon visste även om detta.

    Det slutade med att vi numera är vänner på facebook!

    Tack för era svar, jag tar till mig dem! Dels håller jag med de som skrev att jag inte skulle kontakta kvinnan, dels håller jag med de som skrev att jag skulle göra detta.

    Komplicerat....ja....men nu vänder jag blad och försöker strunta i min mans fd älskarinna.


    Har du kunnat förlåta din man och gå vidare?

    Jag tycker inte det var fel att du berättade för den andra kvinnan.
    Många vill veta så de själva får välja hur de vill göra.
    I hennes fall verkar det dock inte ha gått lika långt som för din man och den hör kvinnan.
    Men hade min man flirtat med någon annan kvinna så hade jag velat veta det så jag kan konfrontera honom innan det hinner gå längre.
    Så jag tycker inte att det du gjorde var fel.
Svar på tråden Kontakta kvinna som också blivit bedragen av samma älskarinna?