• Sun 19 Jan 2020 13:23
    793 visningar
    26 svar
    26
    793

    Ger upp, får ingen ägglossning efter MA...

    Jag fick konstaterat MA den 14/11. Cytotec misslyckades så blev skrapad 5/12

    Fick första riktiga mensen sen den 5/1

    Har testat med ÄL-tester nu nästan sedan jag slutade blöda (började ca 10/1) mest för att se så ägglossningen kommit igång igen, men har bara fått tomma ringar med Clearblues digitala test sen dess...

    Innan MA:t hade jag menscykel på 32 dagar och mensen kom slltid 25/26 men jag har aldrig tagit ÄL tester utan bara haft sex när lusten faller in och alltså blivit gravid på första försöken. ( har 3 barn, ett utomkveds och detta MA)

    känner mig uppgiven nu helt plötsligt... har min kropp lagt av med att ägglossa nu?! :(

    vad ska jag göra? det här tär något enormt på mig då jag verkligen vill få till en ny graviditet...

  • Svar på tråden Ger upp, får ingen ägglossning efter MA...
  • Anonym (Anony­m)
    Sun 19 Jan 2020 13:49
    #1

    När i cykeln börjar du testa för ÄL då? Du kanske är alldeles för sen med den biten och borde börja tidigare, alltså efter nästa mens. Det låter ju väldigt ovanligt att du inte skulle ha någon ÄL annars.

  • Anonym (Anony­m)
    Sun 19 Jan 2020 13:51
    #2
    Anonym (Anonym) skrev 2020-01-19 13:49:42 följande:

    När i cykeln börjar du testa för ÄL då? Du kanske är alldeles för sen med den biten och borde börja tidigare, alltså efter nästa mens. Det låter ju väldigt ovanligt att du inte skulle ha någon ÄL annars.


    Nvm, jag läste ditt inlägg, hela, men missade ändå infon... Skyller på extrem trötthet.

    Men då har du alltså testat från den 10/1 till idag?
  • Sun 19 Jan 2020 14:20
    #3
    Anonym (Anonym) skrev 2020-01-19 13:51:17 följande:

    Nvm, jag läste ditt inlägg, hela, men missade ändå infon... Skyller på extrem trötthet.

    Men då har du alltså testat från den 10/1 till idag?


    Nä jag va lite snabb där :)

    Började testa med ÄL sticka igår`men vi började ha sex den 10, slutade blöda den 9e. Men vi har haft sex varannan dag sedan den 10e. Enligt appar ska jag ha ÄL 21/22 men clearblue testet jag köpte ska visa 4 fertila dagar, men om jag fått negativt nu så borde ju inte set ske någon ÄL om 4 dagar? :/
  • Anonym (Anony­m)
    Sun 19 Jan 2020 14:30
    #4
    Undrandee skrev 2020-01-19 14:20:05 följande:
    Nä jag va lite snabb där :)

    Började testa med ÄL sticka igår`men vi började ha sex den 10, slutade blöda den 9e. Men vi har haft sex varannan dag sedan den 10e. Enligt appar ska jag ha ÄL 21/22 men clearblue testet jag köpte ska visa 4 fertila dagar, men om jag fått negativt nu så borde ju inte set ske någon ÄL om 4 dagar? :/
    Ja man kan ju iaf tänka sig att du inte borde ha äl innan du slutar blöda iaf, så klart.

    Grejen är den att appar inte har en aning om när du har äl, bara när du borde ha det. Temperaturmätning verkar vara en hyfsat bra metod, men den visar när du redan HAFT ägglossning, alltså när det redan är för sent. De digitala testerna är överlägset bäst och jag kör också CB:s fyradagars! Nu är det så att jag fick min mens den 4/1 och enligt instruktionerna började jag testa 9/1 och fick maximalt utslag direkt! Alltså den fasta glada gubben. Så det var därför jag tänkte att du kanske började testa för sent, för jag hade garanterat tippat på äl en vecka senare om jag inte hade haft CB.
  • Sun 19 Jan 2020 14:53
    #5
    Anonym (Anonym) skrev 2020-01-19 14:30:25 följande:

    Ja man kan ju iaf tänka sig att du inte borde ha äl innan du slutar blöda iaf, så klart.

    Grejen är den att appar inte har en aning om när du har äl, bara när du borde ha det. Temperaturmätning verkar vara en hyfsat bra metod, men den visar när du redan HAFT ägglossning, alltså när det redan är för sent. De digitala testerna är överlägset bäst och jag kör också CB:s fyradagars! Nu är det så att jag fick min mens den 4/1 och enligt instruktionerna började jag testa 9/1 och fick maximalt utslag direkt! Alltså den fasta glada gubben. Så det var därför jag tänkte att du kanske började testa för sent, för jag hade garanterat tippat på äl en vecka senare om jag inte hade haft CB.


    Hmm okej. Det är svårt att veta asså. Sen vet jag inte om min menscykel kommer hoppa tillbaka till att få mens den 25/26 eller hur det är...

    får helt enkelt hoppas att det räckte att vi började ha sex den 10e och varannan dag framåt eller att ÄL kommer senare.

    Har inga ÄL symtom heller så jag har ungenting att gå på känner jag
  • Sun 19 Jan 2020 14:57
    #6

    står att har man en 32 dagars cykel ska man börja testa med clearblues ÄLtest på dag 15. Är det från om man räknar när jag hade mens sist eller från när jag beräknas ha första dagen på nästa mens?

  • Anonym (Anony­m)
    Sun 19 Jan 2020 15:15
    #7
    Undrandee skrev 2020-01-19 14:57:56 följande:

    står att har man en 32 dagars cykel ska man börja testa med clearblues ÄLtest på dag 15. Är det från om man räknar när jag hade mens sist eller från när jag beräknas ha första dagen på nästa mens?


    I din app har du väl skrivit ner när du haft mens? Isf så ska du titta på de senaste sex månaderna och gå på den kortaste cykeln, så om den är 30 exempelvis ska du börja testa från dag 13 antagligen. Om den kortaste är 25 dagar ska du börja redan nånstans runt dag 8, det står ju i tabellen vad som gäller.

    Dag ett i din cykel är första blödardagen av din senaste mens, alltså inte när du får lite blödiga flytningar innan utan riktigt blöder.

    Man har inte äl exakt varje månad heller så om du testat rätt tid men inte fått utslag kan det vara ett sånt tillfälle, samt att jag inte är hundra på att du faktiskt får äl direkt efter ett mf eller ma.
  • Sun 19 Jan 2020 15:26
    #8
    Anonym (Anonym) skrev 2020-01-19 15:15:04 följande:

    I din app har du väl skrivit ner när du haft mens? Isf så ska du titta på de senaste sex månaderna och gå på den kortaste cykeln, så om den är 30 exempelvis ska du börja testa från dag 13 antagligen. Om den kortaste är 25 dagar ska du börja redan nånstans runt dag 8, det står ju i tabellen vad som gäller.

    Dag ett i din cykel är första blödardagen av din senaste mens, alltså inte när du får lite blödiga flytningar innan utan riktigt blöder.

    Man har inte äl exakt varje månad heller så om du testat rätt tid men inte fått utslag kan det vara ett sånt tillfälle, samt att jag inte är hundra på att du faktiskt får äl direkt efter ett mf eller ma.


    Nä det är det jag börjar tro. Att jag inte har fått igång någon ÄL alltså.
  • Anonym (Anony­m)
    Sun 19 Jan 2020 15:33
    #9
    Undrandee skrev 2020-01-19 15:26:26 följande:
    Nä det är det jag börjar tro. Att jag inte har fått igång någon ÄL alltså.
    Det kan ju vara så enkelt :) Men fortsätt med de digitala testerna så har du iaf en bra chans att se när det kommer igång igen.
  • Sun 19 Jan 2020 15:48
    #10
    Anonym (Anonym) skrev 2020-01-19 15:33:38 följande:

    Det kan ju vara så enkelt :) Men fortsätt med de digitala testerna så har du iaf en bra chans att se när det kommer igång igen.


    Jo finns väl inte mycket mer att göra. Blir bara lite ledsen och besviken. Vill ju bara ha ett nytt +

    :(
Svar på tråden Ger upp, får ingen ägglossning efter MA...