• Anonym (Vill sova)
    Sun 19 Jan 2020 19:18
    1574 visningar
    63 svar
    -1 +1
    63
    1574

    Vill sova på söndagsmornar grannungen dunkar

    Jag har själv barn som jag låter vara barn men försöker också ha pli på dom och lära dom vad som passar sig och när.

    Mina barn är 9,8 o 3. Vi bor i flerfamiljshus. Grannarna består av mest barnfamiljer .

    Vi har bott här i fyra år och grannarna ovanför har varit samma under dessa år. Dom har en pojk jämn gammal med min alltså 8 år.

    Senaste månaderna har vi vaknat varje lördag och söndag av att han antagligen leker. Det dunsar o bonkar i taket o ibland låter det som att han sitter vid elementet så vi vaknar runt 730.

    Mina två stora är hos sin pappa varannan helg så dom helger fom inte är hemma är guld värda vad gäller morgonsömn!!! Jag vill inte vakna 730 om jag ej väljer det!

    Tänker ta upp det med grannen hur ska jag lägga fram det gör att vi ska kunna sova ut en sketen helgdag.

    Jag är ingen grinig granne överlag. O flytta är inte aktuellt. Det borde ju gå att lösa....

  • Svar på tråden Vill sova på söndagsmornar grannungen dunkar
  • Anonym (mmm)
    Sun 19 Jan 2020 19:28
    #1
    -1

    Är det inte tidigare än 7,30 så får man nog anse det som normalt. 

  • Anonym (Opi)
    Sun 19 Jan 2020 19:28
    #2

    Öronproppar?

    Eller säga till på ett sjysst sätt? Typ ?Skulle ni kunna be er son att leka lite lugnare fram till kl xx på helgmorgnar så att vi kan sova lite längre än vad vi brukar kunna göra??.

  • Sun 19 Jan 2020 19:33
    #3

    Det ska vara tyst på söndagar, jag skulle ha sagt till snällt att man kanske kan hitta på någon lugnare aktivitet eller leka utomhus

  • Anonym (Sigri­d)
    Sun 19 Jan 2020 19:39
    #4
    +1

    Tänk hur du själv skulle vilja att någon tog det samtalet med dig om dina barn och ta det därifrån. Personligen skulle jag inte ta illa upp om en granne sa till på ett schysst sätt. Lite ljud får man ju ta när det gäller barn, men föräldrar har ju också ett ansvar att uppfostra sina barn och se till att de inte stör.

  • Sun 19 Jan 2020 19:42
    #5

    Hur länge sover dina barn när de är hemma då? 

    Själv tycker jag inte att 7.30 är någon okristlig tid för barn att leka. 

  • Sun 19 Jan 2020 19:44
    #6
    Mom2be262 skrev 2020-01-19 19:33:59 följande:

    Det ska vara tyst på söndagar, jag skulle ha sagt till snällt att man kanske kan hitta på någon lugnare aktivitet eller leka utomhus


    Varför ska det vara tyst på söndagar, är det något religiöst påhitt?
  • Anonym (Sömn är guld värt)
    Sun 19 Jan 2020 20:12
    #7

    Föreslå på ett vänligt sätt att barnet kanske kan leka i ett annat rum som inte ligger precis över ett sovrum.

    Tänk bara på att ta det på samma sätt som du själv skulle vilja bli bemött i samma situation.

    En söndag bör man ha husfrid iaf minst till halv tio.

  • Anonym (Vill sova) Trådstartaren
    Sun 19 Jan 2020 20:27
    #8
    Pope Joan II skrev 2020-01-19 19:42:11 följande:

    Hur länge sover dina barn när de är hemma då? 

    Själv tycker jag inte att 7.30 är någon okristlig tid för barn att leka. 


    Förstår o accepterar att inte alla väljer att göra som vi. Här hemma försöker vi vara dämpade till fram till iaf kl nio, så att alla får sova ut lite på helgerna OCH inga ljudliga lekar som kan störa grannar.

    Vaknar barnen vid 7-8 så gör man det man behöver göra utan krussiduller men man rullar inte kulor över golvet eller studsar upp o ner. Man kanRita, leka med sina gubbar, se på tv blad annat.

    Vi bor inte i något särskilt lyhört hus heller så jag förstår inte hur man kan åstadkomma sådant oväsen så att man väcker mig, jag är svår väckt. Det är just dom ljud som åstadkoms precis ovanför oss i vad jag antar är pojkens rum invid elementet.

    Det låter som att han släpper något litet hårt i golvet gång på gång på gång o leker med något i fönsterkarmen o råkar dunka i elementet hela tiden:/

    Barnfötter som springer över golvet skulle i te irritera o störa mig det får man ha överseende med men när det klickar o dunkar i golv/ tak o rör så är det störigt.

    Jag vet inte, alltså jag har bott i flerfamiljshus hela livet och det är först gången jag stört mig på något. Jag som inte är lättväckt borde liksom kunna sova till iaf 9 en söndagsmorgon.

    Inte ens mina egna barns

    Ljud vid lek väcker mig vid 7 liksom ( skrivbord lådor dörrar som öppnas osv).
  • Anonym (Oj)
    Sun 19 Jan 2020 20:31
    #9
    Anonym (Vill sova) skrev 2020-01-19 19:18:39 följande:

    Jag har själv barn som jag låter vara barn men försöker också ha pli på dom och lära dom vad som passar sig och när.

    Mina barn är 9,8 o 3. Vi bor i flerfamiljshus. Grannarna består av mest barnfamiljer .

    Vi har bott här i fyra år och grannarna ovanför har varit samma under dessa år. Dom har en pojk jämn gammal med min alltså 8 år.

    Senaste månaderna har vi vaknat varje lördag och söndag av att han antagligen leker. Det dunsar o bonkar i taket o ibland låter det som att han sitter vid elementet så vi vaknar runt 730.

    Mina två stora är hos sin pappa varannan helg så dom helger fom inte är hemma är guld värda vad gäller morgonsömn!!! Jag vill inte vakna 730 om jag ej väljer det!

    Tänker ta upp det med grannen hur ska jag lägga fram det gör att vi ska kunna sova ut en sketen helgdag.

    Jag är ingen grinig granne överlag. O flytta är inte aktuellt. Det borde ju gå att lösa....


    Tyvärr kan du inte göra något åt det, om det inte är innan kl 6 på morgonen eller efter kl 10 på kvällen. Så sluta gnäll och hitta en annan bostad istället. 
  • Anonym (Sun)
    Sun 19 Jan 2020 20:37
    #10

    Känner igen känslan.

    När jag var nybliven mamma så var det en grannunge som väckte mig på morgonen med att spela basket på uppfarten. Dunk dunk dunk... Dunk dunk dunk.

    Var tvungen att öppna fönstret för att se efter vem det var som väsnades. Att bli väckt är ingen rolig upplevelse när man är rejält trött....

Svar på tråden Vill sova på söndagsmornar grannungen dunkar