• ALLIEVERDO

    Kan jag använda en gammal bärbar dator att spela på?

    Go kväll. En data fråga igen.. Jag hsr ju en bärbar dator, som köptes för några år sen men aldrig använts ttp. Funderar på om man kan spela sims i den.

    De gamla simsen. Men vet att bärbara inte räknas som "speldator".. Antar för minne grafik å allt. Går det lösa såfall med tex en extern hårddisk?

    Varken vill eller har råd att köpa en ny dator, när den bara är tänkt att spela lite gamla klassiska spel på, för mig å barnen ????

  • Svar på tråden Kan jag använda en gammal bärbar dator att spela på?
  • Aniiee

    Det beror på datorn och spelet. 

    Om du ger mig specs för operativsystem, processor, grafikkort, ram och hårddiskstorlek så kan jag tala om för dig om du kan köra sims på den.

    Bara för säkerhets skull så får du anvisningar av mig hur du tar fram informationen, förutsatt att du har windows7-10.

    1 Öppna "system information"
    2 Tryck högst upp på "information summary" eller motsvarande på svenska i vänstra delen av programmet som dyker upp
    3 Några rader ner i högra delen finns "processor". Skriv av den
    4 En bit under processorn finns "Installed Physical Memory (RAM)" Skriv av den med.
    5 Gå tillbaka till vänstra delen och öppna "components"-trädet. en bit ner där står det "display". Klicka på den.
    6: Högst upp i den högra delen står det "name". Skriv av den.
    7: Gå tillbaka till högra sidan och öppna "storage"-trädet. Därunder tryck på "disks". 
    8: Ungefär halvvägs ner på högra sidan står det "size". Skriv av den.
    9: posta inlägget här så jag kan titta på det =)


    I have a growing lack of disgust for you
  • Aniiee
    Krokodilmajonnäs skrev 2020-01-20 22:46:22 följande:

    När du säger "gamla klassiska sims", menar du SimCity? I så fall borde det fungera, men om du pratar om The Sims kanske inte. 


    Eller kanske det första The Sims.... som kom för 20 år sedan.

    TS, du kommer kunna köra The Sims på datorn.
    I have a growing lack of disgust for you
  • ALLIEVERDO

    Startade en bärbar dator som jag köpte för några år sen. Dock inte använd typ. Tänkte den kanske det g

    Kan gå i. Inser dock att det inte finns nån cd DVD enher.. Går det köpa nån extern och används och på så vis kunna spela?

    Måste det va Samma märke eller nåt jag ska tänka på. Kän



    Ns så störande att ha massa bra spel och inte kunna använda dom nånstans

Svar på tråden Kan jag använda en gammal bärbar dator att spela på?