• Anonym (Osäke­r)
    Tue 21 Jan 2020 12:30
    506 visningar
    -227 svar
    -227
    506

    Vart har jag min partner ? Jag har inte blivit inbjuden

    Jag och min sambo ska gifta oss om 5 månader och hon har blivit inbjuden på en stor fest av en av motsvarande könet som förmodligen är lite intresserad. Dom har enbart träffats på fester.

    Min sambo har tackat ja till detta.

    Hon har varken frågat mig eller berättat om inbjuden.

    För min del så tackar man nej till en sån här inbjudan om inte partnern blir medbjudem?

  • Svar på tråden Vart har jag min partner ? Jag har inte blivit inbjuden
  • Anonym (.)
    Tue 21 Jan 2020 12:32
    #1

    Varför skulle hon fråga dig? Är du svartsjuk?

  • Anonym (ppp)
    Tue 21 Jan 2020 12:34
    #2
    Anonym (Osäker) skrev 2020-01-21 12:30:19 följande:

    Jag och min sambo ska gifta oss om 5 månader och hon har blivit inbjuden på en stor fest av en av motsvarande könet som förmodligen är lite intresserad. Dom har enbart träffats på fester.

    Min sambo har tackat ja till detta.

    Hon har varken frågat mig eller berättat om inbjuden.

    För min del så tackar man nej till en sån här inbjudan om inte partnern blir medbjudem?


    Märkligt att hon inte ens talat om att hon fått den. 
    Däremot kan man givetvis gå på olika tillställningar även när man är ett par. 

    Du får ju ställa frågan till din sambo vad detta handlar om 
  • Anonym (ppp)
    Tue 21 Jan 2020 12:35
    #3

    haha, förlåt men "motsvarande" - om ni är man och kvinna så antar jag att du menar "motsatta" Flört

  • Tue 21 Jan 2020 12:35
    #4
  • Anonym (Osäke­r) Trådstartaren
    Tue 21 Jan 2020 12:35
    #5
    Anonym (.) skrev 2020-01-21 12:32:44 följande:

    Varför skulle hon fråga dig? Är du svartsjuk?


    Ja absolut är jag de.
  • Anonym (Osäke­r) Trådstartaren
    Tue 21 Jan 2020 12:39
    #6
    CitronTulo skrev 2020-01-21 12:35:32 följande:

    Du har ju redan startat en tråd om detta igår..?

    www.familjeliv.se/forum/thread/80176120-hon-gillar-hans-facebook-intensivt-och-sedan-slutar


    Nej det är inte jag :) Men du få gärna svara på min tråd :)
  • Anonym (Hyckl­are)
    Tue 21 Jan 2020 12:40
    #7

    Alltså snacka om dubbelmoral, här dumförklaras TS men i tråden där rollerna är ombytta så ska hon lämna aset...

  • Barbro­45
    Tue 21 Jan 2020 12:41
    #8
    Anonym (Osäker) skrev 2020-01-21 12:30:19 följande:

    Jag och min sambo ska gifta oss om 5 månader och hon har blivit inbjuden på en stor fest av en av motsvarande könet som förmodligen är lite intresserad. Dom har enbart träffats på fester.

    Min sambo har tackat ja till detta.

    Hon har varken frågat mig eller berättat om inbjuden.

    För min del så tackar man nej till en sån här inbjudan om inte partnern blir medbjudem?


    Vet de som bjuder in att ni är ett etablerat par. Inbjudaren är kanske inte hennes vän utan någon av föräldrarna. Till en så formell tillställning som ett bröllop bjuder man in båda parter i ett etablerat par.

    Tror du på allvar att hennes vän bjuder in till sitt eget bröllop för att han är romantiskt intresserad av henne?
  • Anonym (Osäke­r) Trådstartaren
    Tue 21 Jan 2020 12:45
    #9
    Barbro45 skrev 2020-01-21 12:41:10 följande:

    Vet de som bjuder in att ni är ett etablerat par. Inbjudaren är kanske inte hennes vän utan någon av föräldrarna. Till en så formell tillställning som ett bröllop bjuder man in båda parter i ett etablerat par.

    Tror du på allvar att hennes vän bjuder in till sitt eget bröllop för att han är romantiskt intresserad av henne?


    Du missförstår. Jag skriver att vi ska gifta oss.det innebär att vi är ett etablerat par.

    Men min sambo har inte berättat för mig om sim inbjudan till en stor fest från det motsatta könet och hon har tackat ja.
  • Anonym (D)
    Tue 21 Jan 2020 13:08
    #10
    Anonym (Osäker) skrev 2020-01-21 12:30:19 följande:

    Jag och min sambo ska gifta oss om 5 månader och hon har blivit inbjuden på en stor fest av en av motsvarande könet som förmodligen är lite intresserad. Dom har enbart träffats på fester.

    Min sambo har tackat ja till detta.

    Hon har varken frågat mig eller berättat om inbjuden.

    För min del så tackar man nej till en sån här inbjudan om inte partnern blir medbjudem?


    Jag ska väl vara kärring mot strömmen här och säga att jag inte hade uppskattat ett dugg om min sambo hade tackat ja till en inbjudan från en tjej som var tänd på honom och som han bara träffat på fester här och där.

    Absolut att man kan gå ensamma på fester. Absolut att man kan bjuda in bara sin kompis av ett par. Men det luktar råtta lång väg om någon som är intresserad bara bjuder in den ena i ett par och att den inbjudna dessutom inte berättar om det alls.

    Det allra minsta man kan göra är att meddela att man blivit inbjuden och säga "jag tänkte gå om det passar". (fast jag hade aldrig gått på fest utan min sambo om en kille som var intresserad av mig bjöd in, det hade gett både honom och min sambo fel signaler)
Svar på tråden Vart har jag min partner ? Jag har inte blivit inbjuden