• Anonym (AnS)
    Mon 27 Jan 2020 15:45
    2556 visningar
    92 svar
    92
    2556

    Hon vill ha barn direkt, jag vill vänta

    Hej alla!

    Min fundering:
    Vi har varit ett par i ett par månader och nu kom detta upp att hon vill ha ett barn (hon har inga, jag har två sen tidigare - vv liv).
    Jag förstår att hennes biologiska klocka tickar (hon är 40år), men jag tycker att vi inte känner varandra helt än och vi bor inte ens ihop än etc.
    Detta gör att jag är osäker på att skaffa barn med tanke på vad som kan hända.
    Hur länge kan man be henne att vänta på mitt beslut? eller ska man lämna henne?
  • Svar på tråden Hon vill ha barn direkt, jag vill vänta
  • Anonym (l)
    Mon 27 Jan 2020 15:48
    #1
    +2
    Anonym (AnS) skrev 2020-01-27 15:45:05 följande:
    Hej alla!

    Min fundering:
    Vi har varit ett par i ett par månader och nu kom detta upp att hon vill ha ett barn (hon har inga, jag har två sen tidigare - vv liv).
    Jag förstår att hennes biologiska klocka tickar (hon är 40år), men jag tycker att vi inte känner varandra helt än och vi bor inte ens ihop än etc.
    Detta gör att jag är osäker på att skaffa barn med tanke på vad som kan hända.
    Hur länge kan man be henne att vänta på mitt beslut? eller ska man lämna henne?
    Vad säger hon när ni pratar om det? Självklart ska ni inte skaffa barn nu, ni bor inte ihop, ni känner knappt varandra, du har redan barn sedan innan.


  • Anonym (AnS) Trådstartaren
    Mon 27 Jan 2020 15:57
    #2
    Anonym (l) skrev 2020-01-27 15:48:36 följande:
    Vad säger hon när ni pratar om det? Självklart ska ni inte skaffa barn nu, ni bor inte ihop, ni känner knappt varandra, du har redan barn sedan innan.
    Hon vill ha barn direkt och vill jag inte gå med på detta så var hon beredd att göra slut. 

    blev givetvis sårad av att höra detta....
  • Mon 27 Jan 2020 15:59
    #3
    +3

    Hennes barnlängtan slår kärleken till dig.

    Så låt henne gå så hon kan träffa nån som vill.

  • Anonym (l)
    Mon 27 Jan 2020 16:01
    #4
    +3
    Anonym (AnS) skrev 2020-01-27 15:57:36 följande:
    Hon vill ha barn direkt och vill jag inte gå med på detta så var hon beredd att göra slut. 

    blev givetvis sårad av att höra detta....
    Då så, då behöver du inte fundera på hur länge du vill vänta, hon väljer att gå. Låt henne göra det.
  • Anonym (V)
    Mon 27 Jan 2020 16:08
    #5
    +4

    Rent krasst så får hon stå sitt kast om hon avvaktat eller inte kunnat skaffa barn tidigare, du ska inte behöva påskynda ditt beslut för att hon har satt sig i ett "klockan tickar"-läge. Att prata barn bara månader in i en relation är ju helt kocko. Jag var 34 när jag träffade min nuvarande för 3 år sen. Såklart visste jag då att risken finns att vi blir utan barn om jag hinner bli för gammal, men det är ju så livet ser ut. Inte har vi rusat in i det här. Nu har vi så smått börjat diskutera om det kan vara läge att prova, återigen medvetna om att det kanske inte funkar. Du gör helt rätt som vill vänta tills ni känner varandra bättre, om hon inte håller med dig så är hon fri att lämna.

  • Anonym (AnS) Trådstartaren
    Mon 27 Jan 2020 16:11
    #6
    Anonym (l) skrev 2020-01-27 16:01:03 följande:
    Då så, då behöver du inte fundera på hur länge du vill vänta, hon väljer att gå. Låt henne göra det.
    lutar åt det hållet men detta kom som en stor överraskning, hon hade inte ens knappt nämnt barn innan. 

    vi diskuterar detta än men som sagt kan hon inte ens vänta tills vi har passerat 6 månader tillsammans så tycker jag att detta går för fort.
  • Anonym (AnS) Trådstartaren
    Mon 27 Jan 2020 16:12
    #7
    Anonym (l) skrev 2020-01-27 16:01:03 följande:
    Då så, då behöver du inte fundera på hur länge du vill vänta, hon väljer att gå. Låt henne göra det.
    lutar åt det hållet men detta kom som en stor överraskning, hon hade inte ens knappt nämnt barn innan. 

    vi diskuterar detta än men som sagt kan hon inte ens vänta tills vi har passerat 6 månader tillsammans så tycker jag att detta går för fort.
  • Anonym (Luttr­ad)
    Mon 27 Jan 2020 16:16
    #8
    Anonym (AnS) skrev 2020-01-27 16:12:16 följande:

    lutar åt det hållet men detta kom som en stor överraskning, hon hade inte ens knappt nämnt barn innan. 

    vi diskuterar detta än men som sagt kan hon inte ens vänta tills vi har passerat 6 månader tillsammans så tycker jag att detta går för fort.


    Släpp henne. Låt henne få hitta någon annan så kan du få hitta någon som klar istället.
  • Mon 27 Jan 2020 16:17
    #9
    +4

    Ja är man 40 år så är det ju rent krasst djäkligt bråttom (om inte för sent).

    Hon har i princip inte tid att vänta på någon som är förnuftig och gör saker i, vad de flesta skulle säga rätt ordning, utan behöver få börja så gott som direkt.

    Jag förstår henne, men jag hade aldrig i livet hoppat på det tåget i ditt läge med 2 barn sen innan varannan vecka. Livet blir ju inte lättare med 3 barn varannan vecka med två ex att synka mot vilket känns som en hyffsat stor risk om man skaffar barn så tidigt i en relation.

  • Anonym (Luttr­ad)
    Mon 27 Jan 2020 16:19
    #10
    Anonym (AnS) skrev 2020-01-27 16:12:16 följande:

    lutar åt det hållet men detta kom som en stor överraskning, hon hade inte ens knappt nämnt barn innan. 

    vi diskuterar detta än men som sagt kan hon inte ens vänta tills vi har passerat 6 månader tillsammans så tycker jag att detta går för fort.


    Släpp henne. Låt henne få hitta någon annan så kan du få hitta någon som klar istället.
Svar på tråden Hon vill ha barn direkt, jag vill vänta