• Anonym (AnS)
    Mon 27 Jan 2020 15:45
    2553 visningar
    92 svar
    92
    2553

    Hon vill ha barn direkt, jag vill vänta

    Hej alla!

    Min fundering:
    Vi har varit ett par i ett par månader och nu kom detta upp att hon vill ha ett barn (hon har inga, jag har två sen tidigare - vv liv).
    Jag förstår att hennes biologiska klocka tickar (hon är 40år), men jag tycker att vi inte känner varandra helt än och vi bor inte ens ihop än etc.
    Detta gör att jag är osäker på att skaffa barn med tanke på vad som kan hända.
    Hur länge kan man be henne att vänta på mitt beslut? eller ska man lämna henne?
  • Svar på tråden Hon vill ha barn direkt, jag vill vänta
  • Anonym (Drift­)
    Tue 28 Jan 2020 22:46
    #51
    Anonym (Olivia) skrev 2020-01-28 17:24:18 följande:

    Varför just sex månader? Det är ju också (i de allra flesta fall) för tidigt i en relation för att skaffa barn. Ett halvår är ju nästan ingenting, speciellt när det redan finns andra barn med i bilden.


    För att det brinner i knutarna. Och för att om man har varit ihop ca ett år och känner att man vill leva med varandra så varför tveka när det är hennes enda chans till barn. Det spelar faktiskt ingen roll hur många år man varit ihop ,det kan gå år h*lvete ändå.. Det finns inga garantier här i livet.

    Och jag vet inte varför de två befintliga barnen skulle drabbas av att få ett halvsyskon. Det borde väl vara positivt.
  • Anonym (Drift­)
    Tue 28 Jan 2020 22:50
    #52
    Anonym (V) skrev 2020-01-28 18:55:17 följande:

    2 månader står det i TS.


    Jag kan inte se att det står två, vart?
  • Anonym (AnS) Trådstartaren
    Tue 28 Jan 2020 23:12
    #53
    Anonym (Drift) skrev 2020-01-28 22:50:29 följande:

    Jag kan inte se att det står två, vart?


    Det är tre månader vi har varit ihop.
  • Anonym (Låt henne gå)
    Wed 29 Jan 2020 05:12
    #54
    +1
    Anonym (Drift) skrev 2020-01-28 22:46:51 följande:
    För att det brinner i knutarna. Och för att om man har varit ihop ca ett år och känner att man vill leva med varandra så varför tveka när det är hennes enda chans till barn. Det spelar faktiskt ingen roll hur många år man varit ihop ,det kan gå år h*lvete ändå.. Det finns inga garantier här i livet.

    Och jag vet inte varför de två befintliga barnen skulle drabbas av att få ett halvsyskon. Det borde väl vara positivt.
    Fast i det här fallet kan det vara så, att TS' kvinna inte ens älskar honom och vill leva med honom, utan bara utnyttjar honom för att få ett barn i sista momangen. Och till skillnad från om hon skulle inseminera, dessutom en pappa att dela bördan med (vilket jag i och för sig också tycker är bättre än att inseminera).

    I så fall sitter TS snart med barn på två olika håll, som han ska ha umgänge med och betala underhåll för. Samt samordna alla dagar då barnen är lediga från skola och dagis (lov, studiedagar...) med två mammor, och kanske deras nya män i sin tur. Det blir ett väldigt rörigt liv, och helt säkert kommer TS' tidigare barn att bli lidande också (mindre tid med sin pappa, mindre pengar, mera röra och konflikter och bråk). 
  • Wed 29 Jan 2020 08:19
    #55
    +1

    Jag skulle inte skaffa barn - planerat, med någon jag inte känner "ordentligt".
    Om man inte ens har hunnit testa på vardagslunken som sambos så vet man ju inte hur vardagslunken med allt vad småbarn innebär är...


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (AnS) Trådstartaren
    Wed 29 Jan 2020 09:19
    #56
    Anonym (Låt henne gå) skrev 2020-01-29 05:12:19 följande:

    Fast i det här fallet kan det vara så, att TS' kvinna inte ens älskar honom och vill leva med honom, utan bara utnyttjar honom för att få ett barn i sista momangen. Och till skillnad från om hon skulle inseminera, dessutom en pappa att dela bördan med (vilket jag i och för sig också tycker är bättre än att inseminera).

    I så fall sitter TS snart med barn på två olika håll, som han ska ha umgänge med och betala underhåll för. Samt samordna alla dagar då barnen är lediga från skola och dagis (lov, studiedagar...) med två mammor, och kanske deras nya män i sin tur. Det blir ett väldigt rörigt liv, och helt säkert kommer TS' tidigare barn att bli lidande också (mindre tid med sin pappa, mindre pengar, mera röra och konflikter och bråk). 


    Ja detta är det jag tänker mycket på...
  • Wed 29 Jan 2020 10:44
    #57
    Anonym (Låt henne gå) skrev 2020-01-29 05:12:19 följande:
    Fast i det här fallet kan det vara så, att TS' kvinna inte ens älskar honom och vill leva med honom, utan bara utnyttjar honom för att få ett barn i sista momangen. Och till skillnad från om hon skulle inseminera, dessutom en pappa att dela bördan med (vilket jag i och för sig också tycker är bättre än att inseminera).

    I så fall sitter TS snart med barn på två olika håll, som han ska ha umgänge med och betala underhåll för. Samt samordna alla dagar då barnen är lediga från skola och dagis (lov, studiedagar...) med två mammor, och kanske deras nya män i sin tur. Det blir ett väldigt rörigt liv, och helt säkert kommer TS' tidigare barn att bli lidande också (mindre tid med sin pappa, mindre pengar, mera röra och konflikter och bråk). 
    Behöver inte ens vara ett medvetet utnyttjande, hon kan mycket väl intala sig att det är Mr Right bara för att hon så gärna vill ha barn och därmed väljer att bara se det positiva i förhållandet. Desperation brukar inte gynna de objektiva delarna av hjärnan :)

    Men håller helt med om att risken är stor för att den andra halvan slår in. Oavsett om hon nu är nyförälskad upp över öronen och tror på livslång kärlek, tycker att förhållandet är helt ok och bra nog för barn eller rent kallt bara utnyttjar TS så är nog utgången densamma om man hastar in barn.
  • Anonym (V)
    Wed 29 Jan 2020 16:21
    #58
    Anonym (Drift) skrev 2020-01-28 22:50:29 följande:

    Jag kan inte se att det står två, vart?


    "Vi har varit ett par i ett par månader"
  • Anonym (Drift­)
    Wed 29 Jan 2020 16:45
    #59
    Anonym (V) skrev 2020-01-29 16:21:18 följande:

    "Vi har varit ett par i ett par månader"


    Okej, så du menar att "ett par månader" betyder två? Så tolkar inte jag det. Och inte TS heller uppenbarligen eftersom han nu skrivit att de varit ihop i tre månader.
  • Anonym (V)
    Wed 29 Jan 2020 17:02
    #60
    +1
    Anonym (Drift) skrev 2020-01-29 16:45:05 följande:

    Okej, så du menar att "ett par månader" betyder två? Så tolkar inte jag det. Och inte TS heller uppenbarligen eftersom han nu skrivit att de varit ihop i tre månader.


    Det fåt ju stå för TS men den generella tolkningen för ett par är två. Även om det finns lite spelrum såklart.
Svar på tråden Hon vill ha barn direkt, jag vill vänta