• Anonym (AnS)
    Mon 27 Jan 2020 15:45
    2553 visningar
    92 svar
    92
    2553

    Hon vill ha barn direkt, jag vill vänta

    Hej alla!

    Min fundering:
    Vi har varit ett par i ett par månader och nu kom detta upp att hon vill ha ett barn (hon har inga, jag har två sen tidigare - vv liv).
    Jag förstår att hennes biologiska klocka tickar (hon är 40år), men jag tycker att vi inte känner varandra helt än och vi bor inte ens ihop än etc.
    Detta gör att jag är osäker på att skaffa barn med tanke på vad som kan hända.
    Hur länge kan man be henne att vänta på mitt beslut? eller ska man lämna henne?
  • Svar på tråden Hon vill ha barn direkt, jag vill vänta
  • Anonym (AnS) Trådstartaren
    Wed 29 Jan 2020 18:13
    #61
    Anonym (V) skrev 2020-01-29 17:02:14 följande:

    Det fåt ju stå för TS men den generella tolkningen för ett par är två. Även om det finns lite spelrum såklart.


    Vi behöver inte lägga ner tid på vad ett par månader är men stort tack för alla svar och råd!

    Mår inte så bra just nu när man måste snart bestämma sig. Vi står liksom och stampar i samma läge än...
  • Anonym (Luttr­ad)
    Thu 30 Jan 2020 15:15
    #62
    +1
    Anonym (AnS) skrev 2020-01-29 18:13:52 följande:

    Vi behöver inte lägga ner tid på vad ett par månader är men stort tack för alla svar och råd!

    Mår inte så bra just nu när man måste snart bestämma sig. Vi står liksom och stampar i samma läge än...


    Jag tycker helt ärligt att din flickvän är rätt ful mot dig som kommer med ett sådant krav efter tre månader. En bonusfamilj är en enorm påfrestning även utan gemensamma barn, och nu ska du stressas in i ett beslut om att bli pappa igen med en närmast okänd människa?! Det tar ett par år att lära känna någon.

    Hon borde ha berättat om sin barnlängtan direkt så att du fått valet att gå direkt. Nu är du ju redan emotionellt engagerad och då är det mycket jobbigare.
  • Anonym (AnS) Trådstartaren
    Thu 30 Jan 2020 20:41
    #63
    Anonym (Luttrad) skrev 2020-01-30 15:15:19 följande:

    Jag tycker helt ärligt att din flickvän är rätt ful mot dig som kommer med ett sådant krav efter tre månader. En bonusfamilj är en enorm påfrestning även utan gemensamma barn, och nu ska du stressas in i ett beslut om att bli pappa igen med en närmast okänd människa?! Det tar ett par år att lära känna någon.

    Hon borde ha berättat om sin barnlängtan direkt så att du fått valet att gå direkt. Nu är du ju redan emotionellt engagerad och då är det mycket jobbigare.


    Ja håller med här, hade varit mycket enklare...
  • Thu 30 Jan 2020 20:53
    #64

    När en kvinna vill skaffa barn så snabbt, var beredd på att hon inte är speciellt attraherad av dig som person, hon ser dig som "sista chansen". Du kommer inte att få ligga mycket om du skaffar barn med henne.

    TLDR: gör det inte, lev vv liv istället och date:a nån som redan har barn

  • Anonym (Been there - done that)
    Thu 30 Jan 2020 21:40
    #65

    JAG ville snabbt ha barn, som följd av min ålder. Idag har vi två täta barn, ett år emellan, och är precis hur lyckliga som helst.

    Min fråga: Blir du lyckligare utan henne (och eventuellt barn)?????

  • Anonym (AnS) Trådstartaren
    Fri 31 Jan 2020 07:49
    #66
    +1

    Än en gång stort tack för alla svar!

    Det gick för fort fram så jag har släppt henne...

  • Anonym (AnS) Trådstartaren
    Fri 31 Jan 2020 10:50
    #67
    +1
    Anonym (Been there - done that) skrev 2020-01-30 21:40:23 följande:

    JAG ville snabbt ha barn, som följd av min ålder. Idag har vi två täta barn, ett år emellan, och är precis hur lyckliga som helst.

    Min fråga: Blir du lyckligare utan henne (och eventuellt barn)?????


    Eftersom jag redan har två barn vv och då ge sig iväg och skapa en bonusfamilj på en gång går inte med tanke på att jag inte ens känner denna tjej helt än och hon ville inte ge mig mer tid. Vilket jag tycker är tråkigt men livet är hårt ibland..
  • Fri 31 Jan 2020 11:46
    #68
    +1
    Anonym (AnS) skrev 2020-01-31 10:50:20 följande:
    Eftersom jag redan har två barn vv och då ge sig iväg och skapa en bonusfamilj på en gång går inte med tanke på att jag inte ens känner denna tjej helt än och hon ville inte ge mig mer tid. Vilket jag tycker är tråkigt men livet är hårt ibland..
    Bra gjort.
  • Anonym (Låt henne gå)
    Sat 1 Feb 2020 16:07
    #69
    Ascendere skrev 2020-01-31 11:46:52 följande:
    Bra gjort.
    Ja, jag håller med. 
  • Anonym (Luttr­ad)
    Sun 2 Feb 2020 08:15
    #70
    Anonym (AnS) skrev 2020-01-31 07:49:39 följande:

    Än en gång stort tack för alla svar!

    Det gick för fort fram så jag har släppt henne...


    Anonym (AnS) skrev 2020-01-31 10:50:20 följande:

    Eftersom jag redan har två barn vv och då ge sig iväg och skapa en bonusfamilj på en gång går inte med tanke på att jag inte ens känner denna tjej helt än och hon ville inte ge mig mer tid. Vilket jag tycker är tråkigt men livet är hårt ibland..


    Tror det var helt rätt även om det såklart är jobbigt just nu.

    En bonusfamilj frestar på alla inblandade och det är knappast rätt läge för att köpa grisen i säcken.

    Själv tror jag särbo är det bästa när man redan har barn, då slipper man släppa in en ny vuxen i barnens hem och vardag.
Svar på tråden Hon vill ha barn direkt, jag vill vänta